Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskaana ja 30kg ylipainoa..

03.12.2005 |

ja lihon edelleen.. jouduin jättämään masennuslääkkeet pois ja sen kyllä huomaa. syön epäsäännöllisesti mutta vähän. Alussa oli pahoinvointia mutta nyt sillai ok. ainut että puuskutan joka käänteessä. normaalisti ei kyl ole noin huono kunto. väsyttää eikä halua tehä mitään. ennen raskautta oli energiaa muille jakaa ja nyt tullu 2kk 5kg lisää painoa. Ahistaa ja ylämahaa turvottaa. on ihan pinkee. Meillä on jo kaks ihanaa lasta. vielä alle 3v mutta kohta toinen täyttää. Osaisiko joku auttaa miten pitäisi liikkua ja syödä. Jos rasitan itseäni " liikaa" niin sillon tulee paha olo. Teen mitä vaan että painoni ei kasvaisi, kunhan saa syödä. Pisteitä ei tule laskettua, mutta valmiit reseptit ihan jees.. LAISKA OLEN...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, täällä toinen ylipainoinen, ylipainoa tosin paaaljon enemmän kuin sinulla:) Ja vasta eka raskaus menossa.

Itselläni paino tähän asti pysynyt suurinpiirtein samassa, liikuntaa en tosin harrasta periaatteessa yhtään, mutta syömisiä olen hiukan koittanut seurata. Nyt valitettavasti vähän lipsunut taas loman myötä ja epäilen että lisäkiloja tullut.-...:(

Älä siis laske pisteitä, edes meille bmi yli 40 tyypeille ei suositella rakuaden aikana mitään kuureja. Koita syödä monipuolisesti ja tevreellisesti, toki välillä saa herkutellakin! Liika stressiä asiasta ei pidä ottaa, mutta tämä on asia jossa heti alkuraskaudessa kannattaa otta järki käteen! Ajattelee syntyvää vauvaa ja hänen terveyttään. Varmasti mieluummin synnytät vähän pienemmän vauvan kuin tosi ison. Jos sairastut raskausdiabetekseen, on sekin riski teille molemmille. Koita ajatella vauvaa, ja toki myös itseäsi! Kysy rohkeasti neuvolasta apua ja pyydä vaikka lähete ravitsemusterapeutille jos uskot että siitä voisi olla hyötyä!

Syö hyvää, vähärasvasita ja vähäsuolaista ruokaa, älä unohda herkuttelua ja ihania eksottiisia hedelmiä joita tähän aikaan vuodesta saa. Älä nihistlele joulupöydässä vaan nauti, joulu on kerran vuodessa! Nautis raskaudesta, vauvasta, itsestäsi! Tietämättä minkä ikäisiä vanhemmat lapsesi ovat, käy heidän kanssa pienellä kävelyllä tai puistossa. MAtka ei tarvitse olla pitkä, jo muutamasta sadasta metristä on hyötyä ja iloa!

Tsemppiä:)

Br1t ja Mercedes 18+3

Vierailija
2/4 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana ollessahan ei saa edes laihduttaa.

Mutta säännöllisyys ruokailussa on kaiken a ja o. eli aamiainen lounas välipala illallinen ja iltapala. ja lautas malli puolet vihanneksia ja salaattia kolmaosa perunaa/riisia/makaronia. ja kolmas osa liha/kala..

Pieniä annoksia usein niin ei tule nälkä. ja jos jotain naposteltavaa tekee mieli niin mielummin vaikka porkkana kun suklaa patukka ( siihen sorrun itse)

ite muuten syön paniikkihäiriöön serotoniinia myös raskaus aikana.

Koska kun yritin lopettaa niin paniikitkin palasi.. joten..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekassa ja nyt tässä tokassa raskaudessa myös reilusti ylipainoa, nyt 10 kg vähemmän kuin silloin kun aloin ekaa odottamaan, mut edelleen tooosi paljon!

Mun vinkit: Vaihda leipärasva kevytsulatejuustoon, esim. Pirkan oma on hyvää ja leikkeleet kinkkuun tai kalkkunaan, syö vain tummaa leipää. Lisää perheen ruokavalioon kastikkeiden ja perunoiden tilalle enemmän keittoja, liha-, kala- ja kasvis ja laita tuplasti keittojuureksia, maku paranee ja kalorit vähenee, makkarakeiton voi korvata kalkkunanakkikeitolla.

Lisäksi valmista enemmän uuniruokia, esim. sellaisia ruokia joissa laitat peruna-sipulisuikaleiden päälle kokonaisen kalafileen ja mausteet. Helppoja valmistaa mut kevyitä. Kermat, jos niitä käytät, vain valion kevyt 5%, on hyvää. Ja jos suinkin jaksat, kipaise edes 1 km:n lenkki joka päivä, ei tarvitse juosta, kunhan jotenkin saat sen kävellä jolkoteltua! Se piristää ja auttaa aineenvaihduntaa ja kuluttaa energiaa. Jos jaksat näillä ohjeilla edes 2 viikkoa, saat varmasti vähän pirteyttä ja sit voit jaksaa liikkua enemmänkin ja saat innostusta jatkoon.

Raskausaikana ei tosiaan saa olla dieetillä, mutta voi liikkua enemmän ja syödä vähän vähärasvaisempaa ruoka, jolloin paino voi pudota hieman itsestään tai pysyä samana vaikka vauva kasvaa. Mun ekassa raskaudessa paino ei noussut ollenkaan ja lääkärit kehui että hyvä, kun elopainoa on muutenkin paljon niin ei painon tarvitse raskausaikana nousta. Mulla oli tuolloin valtavat himot hedelmiin ja kasviksiin joten paino putos ihan itsestään. Lapsen synnyttyä painoin 10 kg vähemmän kuin silloin kun aloin odottamaan ja nyt se on jopa pysynyt näillä em. ohjeilla, vaikka välillä herkuttelenkin... Paljon tsemppiä sulle, ja muista et raskausaikana on normaalia olla helskutin väsynyt, siihen ei tarvita sen kummempaa masennusta. :)

Vierailija
4/4 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulta mitattu kilpirauhasarvoja? Se onnistuu ihan tavallisessa verikokeessa. Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa masennusta, lihomista, palelua jne ja on vaarallista sikiölle.