Jouluruokiin menee suunnilleen tän verran.
Meillä siis. Osa jo hankittu.
Laatikot 69e
Sisäfileet 100e
karjalanpaisti 16e
paisti 20e
lihapullat tarpeineen 15e
Kaloihin 130e
Kalkkuna 40e
Kinkut 200e
Muut 100e
Alkoholi 100e
Uudet perunat 30e
Kermat yms 30e
Osan olen siis jo hankkinut ja tehnyt.
Osa odottaa pakastimessa.
Mäti on arvokasta. Lohen ostan ja hoidan sen itse loppuun. Samoin muut kalapuolet.
Kommentit (67)
Viiikko ja 3-6 henkeä.
Kinkkuja on ostettu 3 isoa eli noin 10-12 kg
ja yksi noin 7 kg.
+ muut päälle.
Mahdatte olla lihavia...
Voin kuvitella AP:n perheen joulun jälkeen! :DD voi lapsiraukat ku teette niistä lihavia. Ei joulu oo mikään ylensyöntijuhla..Paljon painatte? :Dd
laatikoitakin 5-6 rasiaa per päivä?
Ettet nyt vaan laske mukaan sitä kaikkea mitä annat myös pois. KUKAAN ei voi syödä tuollaisia määriä!
Oletetaan että teitä on kuusi henkilöä koko viikon näitä syömässä.
Syötte siis yhden vuuallisen laatikkoa per nuppi per päivä. Lisäksi syötte 700g kinkkua joka päivä per henkilö. Tuohon sitten kaikki muu vielä lisäksi.
Saanen kysyä, että MITÄ HELVETTIÄ? Ei _kukaan_ syö noin paljon!
perunat oikeasti noin kauan hyvinä pakastimessa? Ja pystyy tarjoilemaan ne ihan kiinteinä keitettyinä perunoina? Mielenkiintoista, täytyypä kokeilla ensi kesänä.
Netissä on ohjeita, vaikka kuinka.
Maku on aivan ihana. Uusia pottuja jouluna kalojne kanssa on aivan fantastinen makuelämys.
Ne potut voi höyryttää kypsiksi tai keittää loppuu tilli-suolavedessä missä ne on säilötty pakastimessa. Tiiviissä pussissa.
että viikossa pystyy syömään tuollaisen määrän lihaa! Huh,huh! Taisit vaan yrittää saada raivokasta keskustelua täällä aikaan?
laatikoitakin 5-6 rasiaa per päivä?
Ettet nyt vaan laske mukaan sitä kaikkea mitä annat myös pois. KUKAAN ei voi syödä tuollaisia määriä!
Mä olen niitä tosiaan tehnyt erikokoisiin vuokiin. Ja määrät on mitä on.
Osaa enemmän ja osaa vähemmän.
Porkkanaa menee vähiten. Peruna, lanttu ja bataatti sit ne eniten maistuvat.
Aterialla tulee lämmitettyä 1 per jokainen tai jos enempi niin 2 kaikkia muita, mutta 1 porkkana.
Laatikoita mä en anna pois.
perunat oikeasti noin kauan hyvinä pakastimessa? Ja pystyy tarjoilemaan ne ihan kiinteinä keitettyinä perunoina? Mielenkiintoista, täytyypä kokeilla ensi kesänä.