Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveydenhoitajan kotikäynneistä..

Vierailija
30.11.2012 |

Olkoon tuon surullisen Lappeenrantalaistapahtuman puinti muussa ketjussa, tässä voisi jutella kotikäynneistä vain.

Minulle oli yllätys, miten moni ei pidä käytännöstä. Synnytin ekan lapseni maassa, jossa synnäriltä kotiutetaan nopeasti, mutta kätilöt vierailevat kotina jo seuraavana päivänä. Meillä käytiin yhteensä kolme kertaa ensimmäisen 10 päivän aikana.

Kyllähän ne vierailut helpotti, ei tarvinnut raahautua minnekään itse. En siis vastustanut eikä epämukavalta tuntunut. Nyt vasta tuon toisen ketjun lukemisen jälkeen tajusin, että olisi pitänyt stressata eteisessä lojuvasta samppanjapullosta, joka juotiin tyhjäksi saakka kotiutumisen juhlistamisessa. Keittiössä oli myös miehen tyhjentämän kolmisen oluttölkkiä. Lisäksi meillä ei ollut välttämättä ihan siistiäkään..

Olisiko nämä "epäkohdat" kodissamme olleet Suomessa ongelma?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä, miksi jotkut kokevat ne yksityisyyden loukkaamiseksi.

Toisaalla joku mainitse, että hänen mielestään neuvolan terveydenhoitaja edustaa julkista valvontaa. Eihän se niin ole, ei ainakaan pitäisi olla, vaan hän on neuvoja ja opastaja.

Entä sitten omassa kodissaan työtä tekevät perhepäivähoitajat, joita oikeasti valvotaan? Tai maanviljelijät ja eläintenhoitajat, joiden yksityiseen navettaan tai talliin voi hiippailla ihan milloin tahansa joku tarkastaja?

Vierailija
2/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä miten paljon itse pidät kulisseja yllä. Meillä ei ole aina perussiistä, yleensä suurempi siivous tehdään silloin kun tulee vieraita kylään. Kyllä se th:n käytni aiheutti pientä siivousvipinää, mutta sen toteutti mies. En olisi jättänyt oluttölkkejä pöydälle, ei ne siihen kyllä omasta mielestänikään kuulu vauvan syntymän jälkeen... Mutta toisaalta siivoan oluttölkit aina pois, kun vieraita tulee. Minä olin iloinen kotikäynneistä. Helpotti ja tuntui, että kyllä täällä Suomessa osataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maajussin karjakeittiöstä löytyy padan takaa tyhjiä viinapulloja ei se tarkastaja ota niitä lehmiä huostaan. Terkat kyylää ja raportoi eteenpäin mitä talossa näkyi ja jos näkymä on paha on sossut ovella.

Vierailija
4/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maajussia eikä niiltä oteta edes traktoria pois, saatikka puimuria.

Vierailija
5/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maajussin karjakeittiöstä löytyy padan takaa tyhjiä viinapulloja ei se tarkastaja ota niitä lehmiä huostaan. Terkat kyylää ja raportoi eteenpäin mitä talossa näkyi ja jos näkymä on paha on sossut ovella.

Sovellatko muutenkin eläintenhoitoa lapsiin?

Pilttuu ei ole sopiva paikka pitää lasta, eikä ulkopihatto sovi ihan pienelle.

Vierailija
6/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkat kyylää ja raportoi eteenpäin mitä talossa näkyi ja jos näkymä on paha on sossut ovella.

ihan on tuurista kiinni millainen sieltä kotikäynnille tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi