Kuka on läheisin kuolemasi ihminen?
:(
Kommentit (28)
"Vau mikä kysymyksen asettelu!"
"Onpa suomenkieltä taas!"
- Miten sen muka kuuluisi sitten olla OIKEIN? Sori, että tuli nopeasti näpyteltyä, ilman sen kummemmin pohtimatta kielioppia!
Eiköhän kaikki kysymyksen idean kuitenkin ymmärtäneet.
sanoja tahdot käyttää, vaikkapa: kuka on läheisin kuollut ihmisesi? Asian voi toki ilmaista muutenkin vähän fiksummin eri sanoilla.
Kysytkö kuka on läheisin, jonka kuolema on sinua koskenut vai kenen olen kuolettanut eli tappanut?
Mihin kukaan tällaista galluppia tarvitsee?
Joo mä vastaan vaikka mamma, koska hän oli ensimmäinen ihminen jonka tunsin ja koin läheiseksi joka kuoli. Mutta on tullut hautajaisissa käytyä enemmän kuin jaksaisi.
Kai tajuat, että kun et ollut pohtimatta ("ilman") se tarkoittaa, että pohdit kielioppia ja päädyit tuohon avauksen otsikkoon.
Ehdotan, että alat lukea kirjoja tai hakeudut Iltalehteen toimittajaksi, siellähän kirjoitetaan juuri tuon kaltaista kieltä.
Vanhempani ovat kuolleet vuosia sitten ja hyvin läheinen ystävä viime vuonna.
"Vau mikä kysymyksen asettelu!"
"Onpa suomenkieltä taas!"- Miten sen muka kuuluisi sitten olla OIKEIN? Sori, että tuli nopeasti näpyteltyä, ilman sen kummemmin pohtimatta kielioppia!
Eiköhän kaikki kysymyksen idean kuitenkin ymmärtäneet.
Tästä ei saa mitään selvää.Mitä tämä tarkoittaa?Kuolemasi ihminen,elämäsi ihminen?
omat vanhemmat eivät ole vielä kuolleet, mutta kun se tapahtuu, niin se on ILO ja HELPOTUS. Lapsuuteni oli vanhempieni takia yksi väkivaltahelvetti, rakkaat isovanhemmat olivat ainoa jotka vähän kannattelivat minua ja saivat mielenterveyteni säilymään edes jotenkin.
Kun isäukko kupsahtaa, ostan pullon parasta shampanjaa ja JUHLIN. Sitä odotellessa.
jos aloittaisit puhtaalta pöydältä ja tekisit uuden aloituksen tästä hyvästä aiheesta, mutta ilman huomiota vievää kielioppivirhettä? Täältä olet saanut jo muutaman esimerkkilauseen.
Minulla isäni, joka kuoli ollessani 14-vuotias...