Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TYHMÄ kysymys ruuasta :/ :D

Vierailija
30.11.2012 |

Elikkä mieheni osti pakaste pitsoja. Jotka unohti koko yöksi keittiön lattialle, josta hän loogisesti siirsi ne miehen järjellä pakkaseen :D

Noh nyt sitten kumminkin mietin että kun ne sielä edelleen ovat että mitä tapahtuu jos sellasen syö? En ole syönyt koko päivänä mitään. Kaapit ovat tyhjät ja kauppaan pääsen vasta huomenna. On niin kova nälkä, että mietin jopa tuollaisen uuniin tunkemista....

Kuinka helposti pakaste pilaantuu, koska olen kuullut ettei pakasteita saisi uudelleen pakastaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eines tuskin kovin helposti pilaantuu. Varsinkaan niin, että sitä ei voisi 200 asteisen uunin jäljiltä syödä. Eli siis, syö vaan. :)

Vierailija
2/15 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko Simssejä kun lattialle tavaroita laskette?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko Simssejä kun lattialle tavaroita laskette?

Vierailija
4/15 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mies kunnioita ruokaa? Onko hemmoteltu kermaperse?

Vierailija
5/15 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laske ruokakasseja lattialle?

Vierailija
6/15 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niissä pizzoissa lihaa tai kalaa? Tuskin niiden syöminen ainakaan vaarallista on. Korkeintaan pieniä vatsavaivoja voisin kuvitella tulevan, jos niitäkään. En kyllä itse kehtaisi syödä, ihan jo pienen inhokertoimen takia, vaan menisin vittuuntuneena ostamaan uudet pizzat.

Olis jännä tietää miten lämpimiä ne pizzat oli aamulla, jos ne umpijäisinä lähti kaupasta. Pizzat on aika ohutta kamaa ja siks ne oletettavasti sulaa nopeammin.

Vierailija
7/15 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vielä kuumennat kunnolla, ei ole sen suurempaa vaaraa kuin missä muussa ruuassa tahansa.

Uudelleen pakastaminen ei tee siitä terveydelle vaarallista, mutta rakenne kärsii. Jos pakastepizzat ei muutenkaan häävejä ole, niin nyt se vasta huonoa onkin.

Miten luulette yksin asuvien miesten elävän? Johan ne olisivat kuolleet ruokamyrkytyksiin ajat sitten, jos ruuan lämpimään jättäminen todella niin vaarallista olisi, tai ainakin ne olisivat vatsataudissa vähän väliä. Luuletteko, että ovat?

Vierailija
8/15 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä niissä lukee, että sulanutta tuotetta ei saa pakastaa uudelleen.

Vierailija
9/15 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka helposti pakaste pilaantuu, koska olen kuullut ettei pakasteita saisi uudelleen pakastaa.

Mitenkähän nämä kaksi asiaa liittyvät yhteen

Vierailija
10/15 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luulette yksin asuvien miesten elävän? Johan ne olisivat kuolleet ruokamyrkytyksiin ajat sitten, jos ruuan lämpimään jättäminen todella niin vaarallista olisi, tai ainakin ne olisivat vatsataudissa vähän väliä. Luuletteko, että ovat?

Vitun uuno, tajuatko, että näitä ehkä saattaa lukea myös miehet ja että ne kaikki ei ole yhtä urpoja, kuin ympärilläsi olevat

Vierailija
11/15 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä niissä lukee, että sulanutta tuotetta ei saa pakastaa uudelleen.

Lukeeko niissä, että pizzan uudelleenpakastamiskielto liittyisi mitenkään pilaantumiseen? Yhtä hyvin voisi olla, että jos pizzan pakastaa uudelleen, se räjähtää.

Vierailija
12/15 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, etteks tekään laske ruokakasseja lattialle?

Itse pyörin paikallani huimaa vauhtia siten, että ruokakassit lentävät tangentin suuntaan

Vierailija
13/15 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minust asiinä on kyllä aika iso riski.

Siis oikeasti se pakasteen sulttamamisen jälkeen uudelleen pakataminen ei välittömästi tee ruoasta terveydelle vaarallista, vaan lähinnä vähentää sen ravintoarvoa ja muuttaa sen rakennetta ja tietysti aiheuttaa sen, että pakastettuna se ei enää kestä kovin pitkään.

Mutta jos pakastepitsa on ollut yön yli lämpimässä lattialla, se on kyllä pilaantunut siinä. Se on ollut sula jo parissa tunnissa ja koko sen jälkeisen yön se on siinä elättänyt ties mitä bakteerikantaa. Tilanne on siis ihan sama kuin olisit unohtanut minkä tahansa kylmään kuuluvan ruoan yöksi huoneenlämpöön - pahempi, jos teillä on lattialämmitys.

No mitään botuliinia tai vastaavaa hermomyrkkyä siinä ei synny, koska pakasteet ei ole vakuumipakkauksissa, mutta kyllä siitä ikävän vatsataudin voi saada. En itse söisi. Tosin mun on mahdoton kuvitella tilannetta, jossa en pääsisi kauppaan kuin "vasta huomenna".

Vierailija
14/15 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mä varmaan söisin pitsan hyvillä mielin. Ihmisen vatsa kestää yllättävän paljon jos syö muutenkin normaalisti.

Tosin, voin myöntää useammankin kerran syöneeni hellan päälle yöksi unohtunutta pitsaa.. Siis jo uunissa eilisiltana käynyttä ja sittemmin huoneenlämmössä jäähtynyttä ja kuivahtanutta. Heh, joku varmaan saa vatsapöpön jo ajatellessaan tuota, mut ei tehnyt pahaa ei.

Mutta älkää huoliko, on mulla sen verran älliä, että nämä 'jännät' mä syön ihan itse tai miehen kanssa. Poika saa aina tuoretta ja jännätöntä ruokaa. :)

Vierailija
15/15 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laske ruokakasseja lattialle?

Avauksessa luki, että pizzat jäivät lattialle, ei, että kauppakassi jäi lattialle. Siitä puolestaan seuraa kysymys: miksi mies tai vaimo tai kuka tahansa ei tyhjentänyt kauppakasseja? Eikö kukaa missään vaiheessa kulkenut siinä osassa asuntoa, jonka lattialla kauppakassit olivat? Jos kulki ja huomasi kassit, mikä oli se mielen läpi kulkenut prosessi, joka johti siihen, että ruokatavarat jäivät yöksi lattialle?

Taitaa olla joku valtataistelu ap:n kotona käynnissä ... ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi