Miten lopetetaan lapsen terapia?
Lapsi käynyt pari vuotta perheneuvolan tarjoamassa ostopalveluterapiassa yksityisellä terapeutilla. Miten lopetan terapian? Perheneuvolan hoitokokouksessa maaliskuussa? Vaiko jo aiemmin ilmoittamalla terapeutille tai perheneuvolaan? Terapiasopimus on voimassa helmikuuhun asti.
Kommentit (6)
Meilä kävi niin päin, että terapeutin mielestä puheterapiaa ei kannata jatkaa, olin tosi tyrmistynyt, koska poikani todella olisi tarvinnut sitä vielä. Ja terapiaan matkaa sentään 100km ja joka viikko kuskasin.
ja sitten enää et vie lasta terapiaan. Ei siellä mikään pakko ole käydä.
Lapsi haluaa lopettaa (kyseessä 14-vuotias), kokee ettei siitä ole enää hyötyä. Samaa mieltä olen minä, koko vuosi on poljettu paikallaan. Terapeutti on aivan pihalla nykyteinien elämästä eikä muutenkaan kummoinen.
että terapeutti roikottaa terapiassa liian pitkään,SEHÄN SAA SIITÄ RAHAA. Epäeettistä ja kallista,apua saavat vain harvat ja valitut
että terapeutti roikottaa terapiassa liian pitkään,SEHÄN SAA SIITÄ RAHAA. Epäeettistä ja kallista,apua saavat vain harvat ja valitut
Kerro missä päin Suomea ei ole jonossa vähintään viittä muuta asiakasta käytännössä mihin tahansa asiantuntijan terapiaan. Kaikki muut Suomen paikkakunnat haluaisivat ottaa mallia palveluiden järjestämisessä.
Jos sinulla on joku selkeä peruste lopettamiselle (muu kuin "ei huvita ja siitä on vaivaa"), niin voit soittaa perheneuvolaan jo nyt ja tiedustella, miten olisi järkevintä edetä. Mutta varaudu siihen, että syitä tosiaan kysellään, koska herkästi herää epäily, että äidillä on jotain ongelmia, jos ei viitsi kuskata lasta terapiaan tms.