Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopilla on perjantaina syntymäpäivä, kutsut on sovittu lauantaiksi. Jos haluaisin matkia anoppia

Vierailija
29.11.2012 |

menisimme sinne huomenna kysymättä ja ilmoittamatta kaupasta ostetun kakun kanssa. En oikein ymmärrä mikä tässä on takana, enkä kehtaa kysyäkkään.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tuliko anoppi sun synttäreille päivä ennen sovittua päivää kakun kanssa?

Jos täällä on sellainen, se en ole minä. Olimme siis tosiaan sopineet anopin omasta aloitteesta että juhlimme mieheni syntymäpäivää toisena päivänä. Sitten hän pistääkin pakan uusiksi millään lailla yhteyttä ottamatta ja pölähtää meille toisena päivänä kuin oli sovittu täytekakun kanssa. Mietinpä vain että mahtaisikohan anoppi ymmärtää miten perseestä tuollainen on, jos tekisin saman tempun hänelle. Helpotti kun sain vähän avautua :). Ei mulla muuta.

kirjoittaa aloituksen yhdellä virkkeellä ja sitten myöhemmin vasta tarkentaa, kun kukaan ei ole tajunnut aloitusta!

Vierailija
22/30 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin sen seuraavan päivän juhlimisen? Vai oliko siksi toiseksi päiväksi kutsuttu pelkästään anoppi vai? Ei tuosta oikein muuten tajua miten meni koko pakka uusiksi. Jos oli muitakin tulossa niin mitä ihmettä meni uusiksi paitsi että saitte jo edellisenäkin päivänä syödä kakkua?

Entä miksi sinun täytyi mitään tapaamisia perua? Jos sovittu tapaaminen oli sinulle tärkeä, olisit mennyt sinne ja jättänyt vaikka miehen syömään sitä anopin kakkua jos hän tahtoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole elämäsi tuhlausta itkeä täällä netissä anopin tekemisiä.

Sinun elämäsi taitaa muutenkin olla tosi vaikeaa. Voi voi.

Ehkä et saa nyt kamalasti ymmärrystä sen takia, että muiden elämä ei kaadu siihen jos äiti tai anoppi tai isä tai isoisä tai joku muu tulee vääränä päivänä käymään kakun kanssa.

Meillä kaikilla ei mene se niinsanottu pakka sekaisin.

sinä olisit halunnut ja voi voi. Eikö kyse ollut miehesi syntymäpäivästä?

että olisiko se muiluimmin syönyt sitä vetistä päiviä seisonutta kakkua :). Itse olisin kyllä mielelläni syönyt hyvää täytekakkua, ei sitä niin usein saa.

Ja pointti on nyt se että anoppi saa tulla toisena päivänä ja anoppi saa tuoda mukanaan vetisen kakun, mutta jonkinlainen ilmoitus ja kysely että sopisko tämä olisi tosi kiva. Olen yrittänyt anopille sanoa että en tykkää tuollaisesta, mutta ei sitä loputtomiin kehtaa samaa hokea kun mitään tulosta ei näköjään tule. Siksi mietin että pitäisikö tässä nyt koettaa sitä että tekee itse saman. Jospa lamppu syttyisi.

Vierailija
24/30 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sopinut yhden jutun hänen kanssaan ja olin merkannut sen vääräksi päiväksi kalenteriin ja menin hänen luo vääränä päivänä.

Saan varmaan lukea joku päivä, että "ystävälläni on syntymäpäivä, jos kostaisin hänelle, että menisin päivää aiemmin, kuten hän tuli meille"

Voi elämänkevät:)

Vierailija
25/30 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä av:llakin on usein ketjuja siitä, miten eri tavoin ihmiset suhtautuvat yllätysvierailuihin. Osa inhoaa sydämestään, toisten mielestä ne ovat kivoja, koska ei kukaan silloin edellytä pöytään seitsemää lajia tarjottavia eikä putipuhdasta huushollia.

Ehkäpä ap anoppisi kuuluu tuohon jälkimmäiseen kategoriaan, eli ei itse inhoa yllärivierailuita, eikä sen takia älyä, että sinä et niistä pidä. Tietysti tuollaisen vaistoaminen ja etukäteen sopiminen olisi tyylikkäämpää - mutta ethän SINÄKÄÄN ole aloituksesi perusteella tullut ajatelleeksi, että joku suhtautuu yllätyskyläilyihin eri lailla kuin sinä!

Se, että anoppi otti tarjoomukset mukaansa, oli varmasti tarkoitettu vain huomaavaisuudeksi, koska tuli yllättäen ja eri päivänä - ettei sinun tarvitse stressata tarjoomuksia. Monet meistä pitävät kaupan kakkuja parempina kuin itseväkerrettyjä, mutta anoppisi tuskin tarkoitti kakkuaan arvosteluksi sinua kohtaan.

Kun anoppi poukkaa seuraavan kerran kylään niin, että sinulla on ollut etukäteen sovittua menoa, älä peru menoasi, vaan sanot napakasti, että "voi harmi, jos olisit sopinut tulostasi etukäteen, ei minun tarvitsisi nyt lähteä XXX:nne, sopisiko niin, että rimpautat ennen tuloasi, ettei tule hukkareissua...?"

Voit minusta ihan hyvin sanoa myös, että sinua yllätysvierailut stressaavat, ja toivoisit, että kylääntulosta sovitaan etukäteen.

Koska kuten sanottua, monen mielestä perheen kesken varsinkin (juu, sinun miehesi on anopin perheenjäsen ja ehkä hän pitää sinuakin perheenjäsenenä...) etukäteen ei tarvitse sopia...

Vierailija
26/30 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti, koska suurin osa vastauksista ap:ta vastaan..

Siis a) Ap:n anoppi oli tullut päivää aiemmin kuin oli sovittu ja sen anopin paikalle tulemisen takia ap miehineen oli joutunut perumaan ennalta sovitun menon. Se kakku ilmeisesti nyt on vähän toisarvoinen juttu.

b) ap:n anoppi oli tullut ilmoittamatta paikalle. Ilmeisesti vain pölähtänyt oven taakse tyyliin "no tässä sitä ollaan".

Eli teidän aiempien vastaajien mielestä on ihan ok tulla ilmoittamatta ja jäädä istumaan iltaa vaikka isännillä olisi menoa? Ja siis nimenomaa kun kyse on anopista niin tottahan toki kaikki aiemmat sovitut menot heitetään mappi ö:hön kun kuitenkin kyse on siitä arvoisasta anopista joka tulee kun hän suo, ilmoittamatta, eikä silloin kun on sovittu.

Junttia käytöstä sanon minä.

No ei mitään ap. Oma anoppi taas sanoo tulevansa mutta peruu kaksi tuntia sovitun ajan _jälkeen_, yleensä siksi että hänellä on krapula. Tapaamiset sovitaan yleensä vielä hyvissä ajoin, ja varmistetaan ettei muita ihmisiä ole paikalla silloin, anopppi kun kuulemma pelkää vieraita ihmisiä. Lapset eivät onneksi vielä ymmärrä että mitä tapahtuu, mutta kohta alkaa aika jolloin saamme selitellä että mummulle tuo viina on tärkeämpää kuin lapsenlapsien (ainoiden lapsenlapsien) tapaaminen...

Vierailija
27/30 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti, koska suurin osa vastauksista ap:ta vastaan..

Siis a) Ap:n anoppi oli tullut päivää aiemmin kuin oli sovittu ja sen anopin paikalle tulemisen takia ap miehineen oli joutunut perumaan ennalta sovitun menon. Se kakku ilmeisesti nyt on vähän toisarvoinen juttu.

b) ap:n anoppi oli tullut ilmoittamatta paikalle. Ilmeisesti vain pölähtänyt oven taakse tyyliin "no tässä sitä ollaan".

Eli teidän aiempien vastaajien mielestä on ihan ok tulla ilmoittamatta ja jäädä istumaan iltaa vaikka isännillä olisi menoa? Ja siis nimenomaa kun kyse on anopista niin tottahan toki kaikki aiemmat sovitut menot heitetään mappi ö:hön kun kuitenkin kyse on siitä arvoisasta anopista joka tulee kun hän suo, ilmoittamatta, eikä silloin kun on sovittu.

Junttia käytöstä sanon minä.

No ei mitään ap. Oma anoppi taas sanoo tulevansa mutta peruu kaksi tuntia sovitun ajan _jälkeen_, yleensä siksi että hänellä on krapula. Tapaamiset sovitaan yleensä vielä hyvissä ajoin, ja varmistetaan ettei muita ihmisiä ole paikalla silloin, anopppi kun kuulemma pelkää vieraita ihmisiä. Lapset eivät onneksi vielä ymmärrä että mitä tapahtuu, mutta kohta alkaa aika jolloin saamme selitellä että mummulle tuo viina on tärkeämpää kuin lapsenlapsien (ainoiden lapsenlapsien) tapaaminen...

mutta en ala omia menojani perumaan sen takia, että joku päätti omavaltaisesti tulla kylään juuri silloin kun minulla olisi jotain muuta. Varsinkin jos kyseisen ihmisen kanssa on sovittu jo seuravasta päivästä.

Että vikaa on kyllä molemmissa, niin AP:ssa kuin anopissakin. Anoppi kävelee AP:n yli ja AP antaa siihen luvan.

Vierailija
28/30 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tajusin oikein, anoppi oli ehdottanut jotain päivää. Oli sitten tullut kakun kanssa edellisenä päivänä. Minusta loogisin selitys on, että oli sekoittanut päivät.

Omituisin on ap, joka jaksaa hautoa kostoa kuukausikaupalla ja jaksaa sitä vatvoa vielä nettiin.

Vierailija
29/30 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun anoppi tuli kylään ?

Mun appivanhemmat käyvät kylässä tosi harvoin, johtuu siitä että mieheni isoäiti asuu heillä ja hän ei halua olla yksin. Pari h menee, mutta ei sen enempää.

Joten ovat meille aina tervetulleita, yöllä tai aamulla.

Jos olitteko kotona ja teillä ei mitään ihmeellistä ollut suunnitteilla, mitä väliä sillä on milloin anoppi tulee kylään. Onhan se kiva että tulee, vai olisiko kivempi ettei olisi missään tekemisissä ?

Löysennä pipoa vähän , ap !

Vierailija
30/30 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaisen kestäminen vuosikymmenien ajan kaikkina juhlapäivinä ja lomina käy hermoille. Otan osaa. Minulla on myös anoppi, joka ei ymmärrä, että vihaan improvisoitua elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi