Muistatteko lapsuudestanne tämän laulun
"Matkustan ympäri maailmaa, laukussa leipää ja piimää vaan..."
Tulin vain ajatelleeksi että aika helvetin köyhät eväät, vai mitä mieltä te olette?
Kommentit (18)
"Matkustan ympäri maailmaa, laukussa leipää ja viinaa vaan..."
...jos mua yhtään onnistaa. niin tänä iltana saan
kyllä kaikki tämän muistaa varsinkin ransu karvakuonon ja pekka salon esittämänä junassa.
Vierailija kirjoitti:
No tuo videon alku selittääkin kaiken jos se kertoja kerran on venäjältä lähtöisin niin ei kovin kummoisia eväitäkään voi olla.
Joo muistan, oli ala-asteen musiikinkirjassa.
Miksi pitäisi olla luksuseväät kun nehän sai ystäviä aina siellä missä sattuivat olemaan? Auteettinen paikallinen ruoka on aina parasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla luksuseväät kun nehän sai ystäviä aina siellä missä sattuivat olemaan? Auteettinen paikallinen ruoka on aina parasta.
Saakoot vaikka mitä ystäviä mutta ne eväät eivät muutu siitä miksikään, eikä laulussa mistään ruokatarjoiluista puhuta.
Sitten tuli Ville viluinen ja hoettiin yy, kaa, koo, yy, kaa, koo pingviinit on täällä jo' nee, vii, kuu...
Mitäs laukussa nykyään on kun ketoillaan ja maito on saatanasta?
Vierailija kirjoitti:
"Matkustan ympäri maailmaa, laukussa leipää ja viinaa vaan..."
Ei ollut omassa lapsuudessai, mutta lapseni lauloivat sit 70-luvulla juuri noin😅
Tuohan se ap:n biisi olikin ja tämä minun päässä rullaava kappale ap:n aloituksesta:
Mahtaa olla kuuntelukaseteista tullut itselleni tutuksi tuo laulu silloin kun olin hyvin pieni.
Iskee nyt tälläiselle 30 vuotiaalle kovaa tuommoiset kappaleet :)
Toinen: mörkö se lähti naisiin, tinttan tanttan tallallei... -80 luvulla veli ja hänen kaverit keksi lauluun aika hävyttömät sanat. Kuten myös tähän matkustan ympäri maailmaa... esim. Saavumpa keskelle saksan maan, laukussa viinaa ja korts.... jne.
Örvellän pitkin maailmaa, laukussa kaljaa ja makkaraa.
Kirsi Alm-Siira ... Leipää ja viinaa vaan
Siksi siinä on se vaan