Tässä näitä nuoria ja " kypsiä" mammoja (linkki)
http://irc-galleria.net/view.php?nick=tiunaviuna
On tuolla mammalla ihan kivat jutut:
22.11.05 07:30 <tiunaviuna> ...perkele ku väsyttää.neitonen on sit valvottanu meitä koko yön ja nyt pitäs lähtee lastenlinnaan.ei vois vähempää kiinnostaa!
23.11.05 20:00 <tiunaviuna> yritettiin tos äsken laittaa kamoja jo pakettiin mut kun ei o mihin pakata.saatiin videot sun muut kirjat ja semmoset kyl.toi yks on nukkunu viimeyön ja tän päivän et varmaan valvotaan taas ens yö,ihan innolla ootan kun tääl ei o mitään tekemistä...
23.11.05 20:00 <tiunaviuna> kunhan se vaan ei huutais.
24.11.05 11:28 <tiunaviuna> äh,mä haluun nukkumaan mut tolla ei oo tänään hyvä päivä,kitisee ja ähisee koko ajan.ärsyttävää!oon varmaan viel tulossa kipeeksikin,ei yhtään nyt jaksais.
24.11.05 11:29 <tiunaviuna> se tietty haluis seuraa ja tekemistä ja syliin jne...aamul kuuden aikaa rupesin väsää joulukortteja(!)mut sit kun kello lähesty kaheksaa mä hyydyin.
24.11.05 19:42 <tiunaviuna> huomen tulöee lapsilisät,pitäs varmaan mennä törsäämään...
27.11.05 13:35 <tiunaviuna> perkeles,pääs tulee kankkunen...
30.11.05 00:01 <tiunaviuna> helvetti toi yks ei meinaa taas mennä nukkumaan ollenkaan.ottaa päähän!!!!
12.11.05 18:12 <tiunaviuna> eipä kyl pahemmin,meen aamusta mutsille käymään ja hengaan siel jonkun aikaa,santtu varmaan alottaa vetää perseitä aika aikasessa,kyl vois johki mennä käymään ennen sitä kun kerrankin pääsee.pitää koluta joka baari mihkä vaan kerkee!xD
Ja tässä toinen samanlainen: http://irc-galleria.net/view.php?nick=holkeri&image_id=19745739
Kommentit (56)
leimata kaikki nuoret äidit kauheiksi, itsekkäiksi teiniäideiksi? Minä sain ekani 19v. ja olen taatusti pitänyt siitä ihan yhtä hyvää huolta kuin muutkin kaltaiseni hyvät, normaalit äidit iästä riippumatta! On niitä 3 ja 4-kymppisissäkin kaikenlaisia juoppoja ja mielenterveysongelmaisia...Ei hyvä äitiys ole kiinni iästä. Eikä siitä, vaikka joskus kävisi baarissa. Eikä lompakon paksuudesta. (Se oli meillä muuten tosi ohut lapsen ollessa pieni, mutta nyt päässyt " paksuuntumaan" eikä lapsi ole koskaan nälkää kärsinyt).
Joten miksi aina yrittää päteä toisten kustannuksella iän/elintason/tms. perusteella? Ja kun tarkemmin ajattelee, nämä lauseet kuullostavat pahalta irrotettuna asiayhteydestä. Tottahan meistä jokainen on välillä väsynyt kitinään, miksi sitä ei saisi purkaa noin, hyvähän se on ettei lapsiin pura?? Entä miksi ei joskus saisi käydä viihteellä? Jaksaa paremmin arkeakin. Älkää aina olko tuomitsemassa!!
22.10.05 14:43 <holkeri> se on hyvä ku suostuu/oppii syömään pullosta jo pienenä.. pystyy sit ite just lähtee helpommin johonki. toivottavasti ei tartu tyttöön vaan.
22.10.05 14:44 <holkeri> meillä räkä tauti jatkuu ja jatkuu vaan.. ei onneks oo se kuume iskeny.
22.10.05 14:44 <holkeri> oottekst tulossa sinne horrorpopsin keikalle muuten?
24.10.05 13:50 <holkeri> tuntuupi et kaikki menee taaas vaihteeks päin persettä. vittuko vituttaaaa!!
24.10.05 13:51 <holkeri> joo vois nähä joo. vaikka siel itikses tai jossain. kyl mä voin sinne teillekki tulla jos et jaksa lähtee vauvan kaa... mut joo katotaa lähemmin
25.10.05 20:09 <holkeri> hoh hoijaa tulee taas niin mukava ilta..
Vierailija:
22.10.05 14:43 <holkeri> se on hyvä ku suostuu/oppii syömään pullosta jo pienenä.. pystyy sit ite just lähtee helpommin johonki.
Olisin kyllä imettänyt, mutta se ei onnistunut! Tuolla iällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa onnistuuko imetys.
Mietitään vaan, että mihin aikaan aamusta sitä aloittais kaljan ottamisen. Omat vanhemmat varmaan " pääsevät" aika usein lapsenvahdeiksi..? Itse olen ollut äiti kohta 6 vuoden ajan ja kokonaista kaksi kertaa olen ravintolassa käynyt. Silloinkin isä katsonut lasta.
nim. en ole katkera, mutta kuitenkin ;)
Vierailija:
Mietitään vaan, että mihin aikaan aamusta sitä aloittais kaljan ottamisen. Omat vanhemmat varmaan " pääsevät" aika usein lapsenvahdeiksi..?
Et taida nyt ymmärtää oikein lukemaasi. Tässä ketjussahan kauhistellaan ja säälitellään tuon ihmisen ja äidin elämänasennetta. Jos sun mielestä on pätemistä ja omalla erinomaisuudellaan leveilemistä se, että säälittelee sellaista lasta, jonka lähipiirissä mietitään kuinka aikaisin sitä kaljaa voi alkaa ottamaan, niin olet joko typerä ja välinpitämätön, tai sulla on kummalliset elämänarvot.
Vierailija:
leimata kaikki nuoret äidit kauheiksi, itsekkäiksi teiniäideiksi? Minä sain ekani 19v. ja olen taatusti pitänyt siitä ihan yhtä hyvää huolta kuin muutkin kaltaiseni hyvät, normaalit äidit iästä riippumatta! On niitä 3 ja 4-kymppisissäkin kaikenlaisia juoppoja ja mielenterveysongelmaisia...Ei hyvä äitiys ole kiinni iästä. Eikä siitä, vaikka joskus kävisi baarissa. Eikä lompakon paksuudesta. (Se oli meillä muuten tosi ohut lapsen ollessa pieni, mutta nyt päässyt " paksuuntumaan" eikä lapsi ole koskaan nälkää kärsinyt).Joten miksi aina yrittää päteä toisten kustannuksella iän/elintason/tms. perusteella? Ja kun tarkemmin ajattelee, nämä lauseet kuullostavat pahalta irrotettuna asiayhteydestä. Tottahan meistä jokainen on välillä väsynyt kitinään, miksi sitä ei saisi purkaa noin, hyvähän se on ettei lapsiin pura?? Entä miksi ei joskus saisi käydä viihteellä? Jaksaa paremmin arkeakin. Älkää aina olko tuomitsemassa!!
Pakko sanoa että v...n tiukkapipoja tätskejä täällä. OOOOH, kuvassa näkyy sidukka-pullo. HEI HALOO, ei sen perusteella voi tuomita huonoksi äidiksi!
p.s Ihan kivoja kuvia nuo :)
Kaippa ne isovanhemmat taas hoitaa suuren osan vastuusta. Tosi irvokkaalta näyttää noi dogaus kuvat beibi kuvien vieressä! Ja aina pitää olla myös lemmikkieläimiä, että teinielämä olis täydellistä! Nyt alan ymmärtää vihdoin et miks teiniäitejä mollataan. Tuskin noista muijista kuitenkaan välttämättä koskaan " kasvaa" mitään järjen riemuvoittoja.
No onnellinen puoli ehkä noissa on se ettei lapset näy samoissa kuvissa tsidukoiden kans!!
tuollaset äidit pilaavat meidän kunnollisten nuorten äitien maineen. Itse olen 21v. yh-äiti ja saan omaa aikaa 2 kertaa vuodessa, muuten olen lapsen kanssa 24/7. Nautin lapsestani täysin ja tykkään kulkea lapsen kanssa joka paikassa vaikka olisihan se helpompi käydä esim. lääkärissä ilman lasta.
yleistäkö kaikkia nuoria äitejä kelvottomiksi. Kyllä monet kolme-ja nelikymppisetkin äidit ovat ovat kelvottomia juoppolalleja joiden elämän keskus on ostarin baari. Uskokaa, ole nähnyt omin silmin..
T. 18-vuotiaana äidiksi tullut ja lapsestaan aina hyvää huolta pitänyt
Meidänkin puistossa käy kaksi ns. nuorta äitiä, jotka ovat saaneet ensimmäiset lapsensa vajaa parikymppisinä eli mielestäni todella nuorina. He ovat kuitenkin fiksuja, naimisissa ja kaikin puolin antavat lapsilleen oikein hyvät roolimallit.
Mitä tulee gallerian äiteihin, niin säälin todella heidän pienokaisia. Ei ole kovin hyvät elämän eväät antaa äideillä, jotka kiroilevat, juovat jne. Mutta elämä ei anna tasapuolisesti kaikille.
t. äiti 33 v.
Olen ihan akateeminen 31-vuotias äiti, ja kyllä mäkin meseilen ja tekstailen tuollaisia viestejä. MITÄ SITTEN? Helpompihan se on olla näyttämättä hermostumistaan lapselle, jos purkautuu muualla. Kyllä olen ihan mesessä kaverille sanonut lastani vitun pennuksi. Mutta koskaan elämässäni en ole tällaisia termejä käyttänyt lapseni tai mieheni kuullen.
eli vanhana harppuna siis varmaan teiniäitien mielestä. Mulla on myös pokkaa tunnustaa, että itseni kohdalla tämä oli ihan oikea ratkaisu. Ei sen takia, että olisin koskaan dokaillut ja riehunut, mutta itse olin ainakin aivan liian itsekäs ja nautinnonhaluinen aikaisemmin - matkoja, elämyksiä, itsensä paapomista, jännittäviä ihmissuhdekiemuroita, sitä rataa. Jos olisin tehnyt lapseni aikaisemmin, olisin aivan varmasti ollut hyvä äiti, koska olen vastuuntuntoinen ja järkevä, mutta jossain takaraivossa olisi 100% varmasti jyskyttänyt se " menetetty elämä" ja olisihan se näkynyt lastenkin elämässä jossain vaiheessa. Musta olisi tullut oman äitini kopio.
No, tuo nyt oli vähän aiheen vierestä, mutta tarkoitukseni oli siis sanoa, että ihminen tekee lapsia siinä vaiheessa, kun elämänvaihe tuntuu oikealta. Riippuu yksilöstä, EI iästä, koska on kypsä ja aikuinen. Tiedän vaikka kuinka monta nuorta äitiä, jotka ovat aivan loistavan ihania ihmisiä ja äitejä, jaksavat touhuta ja leikkiä ja eläytyä, iloitsevat pienistä asioita, kykenevät elämään tosi pienellä rahalla valittamatta kun ei koskaan saa ostettua itselleen niitä sikakalliita talvisaappaita ja viimeisintä sisustusta ym., vaan heille riittää vuokrakämppä (joka on siisti!) ym. He elävät tilanteen mukaan, ja hyvä niin. Jotkut naiset yksinkertaisesti kasvavat aikuiseksi aikaisin, tai sitten äitiys tekee heistä kypsiä paljon aikaisemmin kuin joistakin muista. Tästä oli muutama päivä sitten hyvä artikkeli netissä:
http://news.yahoo.com/s/nm/20051129/hl_nm/motherhood_teens_dc
MUTTA tämä ei kyllä päde kaikkiin teiniäiteihin. Iästä riippumatta sitä seikkaa ei voi ylenkatsoa, että tuontasoiset ihmiset (kuten nuo kuvat ja tekstit tässä ketjussa) ovat säälittäviä kakaroita, jotka ovat tehneet lapsia itse aikuiseksi kasvamatta. Olivat sitten 20-30- tai 40-vuotiaita.
pari kertaa, että krapula on päässyt yllättämään, kun toleranssi niin alhainen pitkän juomattomuuden jälkeen. Ja hui kauheaa, viimeksi eilen olin bilettämässä. lapsi oli hoidossa. Poltin tupakkaakin, iikkkk. Taidan olla joskus nauttinut keskioluen tai viinilasin lapseni nähden. Kyllä nyt sossutädit ovat kohta oven takana jos joku näkee. Ihan oikeasti, mikä teitä vaivaa. Taidatte olla itse niin kireitä äitejä, että lapsenne voi huonommin kun rennomman teiniäidin hoteissa. Oliko noissa jutuissa jotakin viitteitä lapsen hoidon laiminlyöntiin? Eikö teitä muka koskaan vituta, jos lapsi kitisee ja te haluaisitte maata sohvalla.? JOs, niin mitä pahaa siinä on kirjoittaa siitä kaverille?
" Minä uskon, ettei kaikki nuoret äidit ole tuollaisia.
Meidänkin puistossa käy kaksi ns. nuorta äitiä, jotka ovat saaneet ensimmäiset lapsensa vajaa parikymppisinä eli mielestäni todella nuorina. He ovat kuitenkin fiksuja, naimisissa ja kaikin puolin antavat lapsilleen oikein hyvät roolimallit.
Mitä tulee gallerian äiteihin, niin säälin todella heidän pienokaisia. Ei ole kovin hyvät elämän eväät antaa äideillä, jotka kiroilevat, juovat jne. Mutta elämä ei anna tasapuolisesti kaikille.
t. äiti 33 v."
Ja TAAS yleistetään, GALEERIAN äidit. Mistäs sinä tiedät jospa niilläkin teidän puiston äideillä onkin kuvat galleriassa? Hui, siinähän oliskin sit kamala juttu. Tai mistä tiedät kiroileeko ne kun lapset ei kuule?
Ja mistä sä kuvien perusteella pystyt kertomaan kuka on hyvä ja kuka huono äiti? Pistäppäs kuvaa kehiin, niin saadaan sitten kertoa oletko hyvä äiti! En puolustele noita kenestä tämä ketju alkoi, mutta ottaa päähän tämä YLEISTÄMINEN!!
T: Äiti 21v
Vierailija:
" Minä uskon, ettei kaikki nuoret äidit ole tuollaisia.
Meidänkin puistossa käy kaksi ns. nuorta äitiä, jotka ovat saaneet ensimmäiset lapsensa vajaa parikymppisinä eli mielestäni todella nuorina. He ovat kuitenkin fiksuja, naimisissa ja kaikin puolin antavat lapsilleen oikein hyvät roolimallit.Mitä tulee gallerian äiteihin, niin säälin todella heidän pienokaisia. Ei ole kovin hyvät elämän eväät antaa äideillä, jotka kiroilevat, juovat jne. Mutta elämä ei anna tasapuolisesti kaikille.
t. äiti 33 v."
Ja TAAS yleistetään, GALEERIAN äidit. Mistäs sinä tiedät jospa niilläkin teidän puiston äideillä onkin kuvat galleriassa? Hui, siinähän oliskin sit kamala juttu. Tai mistä tiedät kiroileeko ne kun lapset ei kuule?
Ja mistä sä kuvien perusteella pystyt kertomaan kuka on hyvä ja kuka huono äiti? Pistäppäs kuvaa kehiin, niin saadaan sitten kertoa oletko hyvä äiti! En puolustele noita kenestä tämä ketju alkoi, mutta ottaa päähän tämä YLEISTÄMINEN!!T: Äiti 21v
Tarkoitin kylläkin GALLERIAN ÄIDEILLÄ ylläolevissa linkeissä olevia kahta äitiä, enpä ole muuten tutustunut galleriaan. Että en yleistänyt, olen pahoillani, jos ymmärsit väärin.
tässä holkerin kommentteja:
17.11.05 13:45 <holkeri>en varmana laita!!!!! yks kiukkuperse huutelee tos lattial..
17.11.05 13:51 <holkeri>niimpä joraaki. ihan selvästi
17.11.05 13:52 <holkeri>pyry joo..
17.11.05 13:52 <holkeri>selvä. meijän kiltti poika suuttu nyt mulle = ) pakko lopettaa
18.11.05 13:45 <holkeri>toivottavasti on laskenu se turvotus=D meni taas yli 20 vaippoihin. prkl ne on kalliita! ku ei viittis niit halpiksiikaa ostaa jos ne sattuis falskaamaan.. tai voisha sitä tietty koklaa niitä..
18.11.05 13:49 <holkeri>no nii huuto alko taas ku naksut loppu. hemmoteltu penska. vaatii ja vaatii lisää=)
18.11.05 15:52 <holkeri>hahaa=) riku käy hakee tetuanista värin ku tulee duunist. toivottavasti saan värjättyy tän päälle. eikä hiukset tipu pois=O tää on kyl nii iiin kauhee. pitää kaupaski olla huppu päässä
18.11.05 15:52 <holkeri>nii multki kyl kysytää aina paprui.. toivottavasti viel 10 vuodenki pääst!
19.11.05 19:24 <holkeri>sain onneks värjättyy vähä enempi punasiks niit. huh huh.. no kehtaa nyt sentää kävellä ilman pipoo! juup huomenna nähään=)
20.11.05 09:27 <holkeri>pyry herätti jo seittemän jälkeen
20.11.05 09:28 <holkeri>ja sai yöllä hirveit painajis kohtauksii.. yritti unissaa kontata=D
20.11.05 10:37 <holkeri>nii soitteles tänneppäin ku ootte tulossa.. ai jai ku tekee mieli sitä kaljaa.. ei kehtaa viel alkaa ryypiskelee kyl
23.11.05 19:38 <holkeri>no maanantain painoin vaa 45kg! mut se johtu siit laattaamisest. 47 o nyt mun norm. paino.. lähtis vaa tää löllö-pussi mahast pois. kyl se siit alkaa tippuu. usko vaan.
23.11.05 19:39 <holkeri>tosi rasittava joo ollu pyry tänään. ei oo nukkunu ku vaa puolisen tuntii päikkäreitä.. no sammu kyl äsken samantien tonne omaa sänkyynsä. vihdoinkin
23.11.05 19:40 <holkeri>pitää lähtee sinne lappeenrantaa junalla. ois tullu maksaa se 140e jos ei riku porukat maksais puolii siit. vittu o kallista!
23.11.05 19:40 <holkeri>voitais ensviikol tulla pyryn kaa kyläilee sinne teille?