Paljonko teidän kotona hoitovapaalla olevien puoliso tienaa?
Kommentit (12)
ja mies kotona hoitovapaalla. Tienaan n. 3300 (brutto). Pärjätään ihan ok. Säästöön ei jää kyllä yhtään. Tarvittaessa voitaisiin käyttää vanhoja säästöjä, mutta vielä ei ole tarvinnut.
Minä kotona, mies töissä: 1800/kk netto + lapsilisä + kotihoidontuki + kuntalisä ja säästöistä katoin oman auton menot + muut "ylimääräiset - kun mä haluun" ostokset.
Mies kotona, minä töissä: 2700/kk netto + lapsilisä + kotihoidontuki + kuntalisä. Riitti kattamaan kulut.
Puoliso tienaa vähän yli 4000 e brutto. Ei kuntalisää. Kaksi lasta ja kivasti pärjätään.
Tampereella asutaan, mies tienaa bruttona n 2200. Pärjätään ihan ok. Oma asunto, tai siis asuntolaina. Kaksi lasta.
vuodessa yli 100 000, tarkkaa en edes tiedä
Mies saa nettona noin 1600e. Minä kotihoidontuen hoitolisän ja kuntalisän kanssa. Muina "tuloina" yhdet elarit ja kahdet lapsilisät.
mutta nettona tilille tulee palkkaa joku 3500/kk. Plus lapsilisät, kotihoidon tuki. KOlme lasta ja asuntolaina. Pärjätään. Espoossa siis.
Ei toista vanhempaa, säästöillä mennään. Onneksi kohta töihin tai syötäisiin vaan lähinnä kynsiämme...
Elämme säästöillä ja asuntolainasta otimme lyhennysvapaata, kotihoidontuen saan henkilökohtaiseen käyttööni, mies maksaa kaiken yhteisen. Mies vaihtaa pian hoitovapaalle ja sama systeemi, minulla sama brutto, asuntona kaksio vaikka kaksi lasta (mainitsen tämän kun tuntuu olevan yleistä että kun lapsi tulee niin heti raskausaikana pitää hankkia iso perheasunto, ja sitten niiden asuntolainojen takia ei voi olla kotona).
Kaksi lasta. Lainanlyhennykseen ja asunnon kuluihin menee jo reilu 1000 e kuussa. Ihan ok kuitenkin pärjäillään.. :)