Mikä lääkäri on erikoistunut rintatulehduksiin?
Vauvamme on vajaan seitsemän kuukauden ikäinen ja minulla on jo ties monetta kertaa rintatulehdus. Kaikkea mahdollista olen kokeillut tähän ja monta kuuriakin jo syönyt. Haluaisin nyt päästä lääkärille, joka asiasta tietäisi mahdollisesti enemmän, kuin tk-lääkärit, mutta mikä lääkäri se olisi? Gynekologi? Naistentautien erikoislääkäri? Olen niin kyllästynytkin tähän imettämiseen näiden tulehdusten vuoksi, että haluaisin lopettaa koko touhun. Ei vain hajuakaan miten se onnistuisi, kun maidontulo on niin runsasta ja sitten jos vähän yritän vähentää, niin tuloksena on tämä hemmetin tulehdus heti, huoh..
Kommentit (7)
imetyspaitoja, villaliivejä-, ja suojia yms. ? Noihan sen ratkaisee tuleeko tulehdus vai ei, sekun tulee kylmyydestä ja vedosta. Itsekin olen vaivasta kärsinyt. 42 astetta kuumetta enkä päässyt edes sängystä nousemaan koska en enää edes nähnyt kun hämärästi.
Toivottavasti ei oo turha reissu ja lätkäise vain penisilliinireseptiä käteen, vaan että kuulisi jotain uuttakin tästä hitonmoisesta vaivasta ja ongelmista lopettaa tuo imetys. Tuosta vedosta ja kylmyydestäkin on niin erilaista tietoa. Toisten mukaan sillä ei ole mitään tekemistä rintatulehduksen kanssa.
Ja olet aina ensin yrittänyt pelkkää ibuprofeenia vuorokauden ajan + tiheää imetystä ja rintahauteita ja vasta sitten hakenut antibioottikuurin...? Meinaan osa lekureista lätkäisee jo rintojen pakotukseen antibioottikuurin, vaikka se on vasta rintatiehyttukos, ei rintatulehdus.
Meneekö sulla rinnanpää herkästi rikki? Sekin altistaa bakteerin aiheuttamalle rintatulehdukselle.
Kannattaa kääntyä gynen puoleen. Gynethän tekevät myös ihan rintojen palpointeja sukuelinten tutkimusten yhteydessä, heidän pitäisi osata tuohonkin sanoa jotain...
Tuosta vedosta ja kylmyydestäkin on niin erilaista tietoa. Toisten mukaan sillä ei ole mitään tekemistä rintatulehduksen kanssa.
Minäkin olen ymmärtänyt, että osa lääkäreistä ei pidä kylmyyttä rintatulehduksen syynä ollenkaan.
Sain antibioottikuurin ja edelliset tk:n määräämät kuurit ovat olleet vääriä rintatulehduksen aiheutavalle bakteerille ja nämä bakut ovat sitten jääneet sinne "kytemään", vaikka rinnat eivät ole olleetkaan kipeät.
Ja kysyjälle tiedoksi, että olen useasti saanut estettyä tulehduksen tiheällä imetyksellä, mutta en aina, jolloin kuume on noussut ja silloin olen mennyt lääkäriin. Rinnanpäät eivät ole oikeastaan koko aikana olleet rikki. Ja ibuprofeenia en voi syödä vatsahaavan vuoksi. Toivottavasti rintatulehdukset jäävät nyt historiaan tämän uuden kuurin myötä.
Erilaisia hauteita olen kokeillut myös, mutta niistä ei ole ollut hyötyä. Kaikella järjellä kun ajattelee, niin mitä esimerkiksi maitorahka saisikaan tehtyä bakteereille.. :/
Kaksi edellistä siis kirjoittanut AP.
ja gynekologi on sama asia... Ja sellaiselle menisin tuossa vaivassa.