Voi lapsiraukkoja :(
Niin moni pieni saa tänäkin jouluna pelätä omassa kodissaan kun vanhemmat kännää ja tappelee...Sydän pakahtuu kun ajattelen niitä viattomia pikkuisia, jotka ovat vaan syntyneet väärille ihmisille, väärän kotiin.
Täälläkin palstalla monet naiset ovat kirjoittaneet väkivaltaisista miehistä ja puolustelleet heitä ja luultavasti suurin osa jääneet kuitenkin lasten kanssa. Näille "äideille" ei riitä sympatiaa yhtään.
Varsinkin jouluaattona, kun katselen omaa onnellista pikku tyttöäni avaamassa lahjoja, mietin niitä kaikkia muita, niitä, jotka eivät ikinä saa/saaneet kokea onnea tai rakkautta :,(
Kommentit (6)
lastasi katsellessa nauttia siitä ja keskittyä hänen onneensa, kun sun sääli ei ketään auta.
Mutta aiheesta puhuminen auttaa, asentet voivat muuttua. t. entinen alkoholistiperheen jouluja pelkäävä lapsi
Absolutisti vanhemmatkin voi olla melkoisia hirviöitä. Tunsin lapsena perheen jossa despootti äidin vuoksi lapsilla oli todella kurjaa. Mitään sellaista ei tapahtunut jonka vuoksi olisi voinut ottaa uhteyttä viranomaisiin. Ei alkoholia, ei väkivaltaa mutta äiti oli aivan järkyttävän tiukka ja ankara.
Onneksi nainen häipyi toisen miehen matkaan kun perheen tytöt olivat teinejä. isänsä kanssa elämä normalisoitui.
Miten lapset ahdistuvat, masentuvat, pelkäävät siinä perheessä jossa kaikki näyttää olevan todella hyvin. Harrastetaan paljon, vanhemmat jaksavat (muka), ehtivät (muka), kannustavat (muka) lapsia ja lapset vain haluaisivat olla ja leikkiä. Mutta kun vanhemmat vaativat ja haluavat että lapsetkin suorittaa. Kun se yksiökin on ostettu yliopiston vierestä.
Absolutisti vanhemmatkin voi olla melkoisia hirviöitä. Tunsin lapsena perheen jossa despootti äidin vuoksi lapsilla oli todella kurjaa. Mitään sellaista ei tapahtunut jonka vuoksi olisi voinut ottaa uhteyttä viranomaisiin. Ei alkoholia, ei väkivaltaa mutta äiti oli aivan järkyttävän tiukka ja ankara.
Onneksi nainen häipyi toisen miehen matkaan kun perheen tytöt olivat teinejä. isänsä kanssa elämä normalisoitui.
lastasi katsellessa nauttia siitä ja keskittyä hänen onneensa, kun sun sääli ei ketään auta.
neropatti, mutta voin silti uhrata muutaman sekunnin ajatuksen niille lapsille, joilla asiat eivät ole yhtä hyvin. Sitä kutsutaan empatiaksi. Se ei ole pois omalta lapseltani. Voi sua, taidat olla itse sellainen huono vanhempi, jonka ei olisi lapsia pitänyt saada.
Ja tarkoitin tosiaan kaikkia huonosti kohdeltuja lapsia, en vain alkkiksien lapsia. Herkkänä ihmisenä on vaikeaa vain olla ajattelematta noita asioita vaikka itselläni oli mahtava lapsuus ja lapsellani toivon mukaan ainakin yhtä hyvä...
Jos tietää jonkun lapsen kärsivän noista kännijouluista, niin sitten pitää vaan puuttua tilanteeseen eli tehdä vaikka se paljon parjattu ls-ilmoitus. Ei se heti huostaanottoa tarkoita (vaikka joskus saisi hyvinkin tarkoittaa!), vanhemmat voisivat jopa havahtua omaan elämäntyyliinsä. Suuremmassa vaarassa ovat tosiaan ne lapset, jotka elävät näennäisesti ihan hyvissä perheissä, mutta joissa asiat ovat todella huonosti, sellaiseen on vaikea puuttua. Ei se alkoholittomuus, asialliset vaatteet tms. auta, jos lapsia ei oikeasti rakasteta. Joku persoonallisuushäiriöinen vanhempi osaa pitää kulisseja yllä maailman tappiin ja jos ulkopuolelle paljastuu ongelmia, osaa käyttäytyä niin, että asiantuntijat eivät ymmärrä ongelmien johtuvan tästä vanhemmasta itsestään. Se on lapselle todellinen helvetti.
lastasi katsellessa nauttia siitä ja keskittyä hänen onneensa, kun sun sääli ei ketään auta.