Miltä sinusta olisi tuntunut ja mitä olisit sanonut tällaisessa tilanteessa? :
Ystäväsi perheineen tulee luoksenne käymään pitkästä aikaa. Ensimmäisenä sisään päästyään alkaa moittia sinun lasten kasvatustaitojasi jostain aivan pikkuasiasta nostamalla itsensä korokkeelle. Ja kertomalla, kuinka hän on tehnyt niin ja näin ja siksi hänen lapsensa on paremmin kasvatettu.(vaikka oikeasti todellisuus on aivan toisenlainen)
Siis kuinka joku kehtaa käyttäytyä näin?
Kommentit (6)
Olisin varmaan suu auki, että mitä hänelle on sattunut kun moisia horisee.
Kuinka lapsesi käyttäytyi?
Möllöttikö lapsi vieraan saapuessa tietokoneen äärellä, eikä vastannut tervehdykseen? Tuliko 7 v. lapsesi ovelle alasti? Ryömikö pöydän alle tai hakkasi vierasta puukirveellä? Istuiko 12 v. valmiiksi kahvipöydässä mässyttämässä ruokaa suu auki? vai mitä?
Tässä joitain esimerkkejä, joihin olen itse törmännyt lapsiperheissä kyläillessäni.
mutta riippuu kyllä tosi paljon tilanteesta olisinko nauranut, vai miettinyt onko puheissa jotain perää/ mistä se nyt tommoista sai päähänsä.
Kuinka lapsesi käyttäytyi? Möllöttikö lapsi vieraan saapuessa tietokoneen äärellä, eikä vastannut tervehdykseen? Tuliko 7 v. lapsesi ovelle alasti? Ryömikö pöydän alle tai hakkasi vierasta puukirveellä? Istuiko 12 v. valmiiksi kahvipöydässä mässyttämässä ruokaa suu auki? vai mitä? Tässä joitain esimerkkejä, joihin olen itse törmännyt lapsiperheissä kyläillessäni.
Lapseni käyttäytyi aivan hyvin tässä tilanteessa :)
Kuinkahan asian nyt selittäisin, ettei asianomainen itse vain tunnista kuka täällä kirjoittelee.
Asia josta moite lähti oli siis sellainen mitä kaikki lapset jossain vaiheessa tekee ja hänenkin lapsensa on tehnyt. Mutta vieraani oletti heti kättelyssä, etten ole ojentanut lapsiani kyseisestä asiasta, vaikka olenkin..
ja kyssynyt, että mistä sä ton jutun nyt repäisit?