Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoiko teidän vauvat ennen yksiin päiväuniin siirtymistä

02.12.2005 |

kukkua myöhään illalla? Meillä kahdet päivänet ja illalla menee tosi myöhään että saa pojan nukkumaan. Kuitenkin aamulla on valmis ekoille unille jo kolmen tunnin sisällä heräämisestä, joten pitäisi aika paljon valvottaa, että saisi päivän sujumaan yksillä. Nyt unet siis aikalailla 10.30-12 ja 16-17 ja yöunille mennään n. 21, mutta nukahtaa vasta n.22

Kannaisiko mielestänne jo yrittää yksiä vai vedellä vanhaan malliin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttöni on 11 kk ja nukkuu aamu-unet hyvin ulkona (2 tuntia). Aikaisin kyllä herätään, klo 6-7. Iltapäivät on hankalia. Hän nukahtaa tissille 15 aikoihin ja illalla uudelleen n.30minuutiksi. Nukkuma-ajat on vähän sekaisin. Kahden vanhemman lapsen(00,02) kanssa menemme ulos ja kuopus nukkuu kantoliinassa iltaunensa. Iltaisin tissinkaipuu on kamala ja minä kun yritän päästä eroon päivä- ja iltaruuan tissuttelusta. Tyttö seuraa jokaista liikettäni ja marisee. Noooo, kyllä se kohta oppii. Imetän 6 x/vrk. Kokemuksia yksillä päikkäreillä tän ikäisillä?

Vierailija
2/4 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken juuri tuli nukutusta 1,5 tuntia, kun ei vain nukahda. Aika kivasti kuitenkin on sängyssä. Äidin tai isän täytyy olla samassa huoneessa, muuten tulee itku, muttei tarvitse koskea ja nukahtaa lopulta itsekseen sänkyynsä. Päiväunille puolestaan on helppo nukuttaa. On myös juuri ottanut ensi askeleensa, niin ehkä sekin vaikuttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätään aamulla 7-8 välillä ja lounaan jälkeen on ihan loppu. Eli päikkäreille klo 11-12 välillä. Sitten nukutaan 30min-3h ja nukuttiin miten vain seuraavan kerran mennään yöunille n.klo 19.30. Tämä rytmi on ja pitää.

Minä ehdottaisin kokeilemaan iltaunien lyhentämistä ensin 30min ja sitten poistamista kokonaan, niin kyllä se yöunille meno siitä aikaistuu.

Vierailija
4/4 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile ensin lyhentää niitä toisia päikkyjä ja saisitko vaikka puol tuntia aikaisemmin unille?

Meillä meni tuossa 10kk iässä niin, että alkoi itse valvomaan aamulla pidempään, vaikka ennen oli nukahtanut viimeistään 3 tuntia heräämisestä. Siitä sitten siirryttiin yksiin uniin.

Sitä ennen lyhensin toiset unet ihan vaan sellaisiksi puolen tunnin nokosiksi, että pärjää kivasti nukkumaanmenoon(21) asti. Meillä oli kyllä vaikeuksia saada toisille unille nukkumaan, joten alettiin vaunulenkit, kun sinne nukahti helposti.

T: MrsH