Miten on tarvitseeko työnantajalle kertoa biposta?
Siis olen dg:n saanut kesällä ja nyt etsin töitä. Työhaastattelussa kerroin sairastavani bipoa.. en saanut paikkaa.
Oletteko te muut kertoneet?
itselläni bipo ilmenee masennuksina
Kommentit (7)
Itelläni on myös ja kysyin psykiatrilta asiaa. Jos on työhönottotarkastus lääkärillä tai jotain sentapaista niin se pitää kertoa. Ei ikinä työhaastattelussa! Ethän sä pääse mihinkään töihin!
Niin ja työpaikkalääkäri ei saa kertoa sitä pomollesi, joten ei niiden tarvi sitä kuulla missään tilanteessa.
- ja eiköhän ne puolen vuoden sairaslomat kuitenkin tilanteen paljasta-...
Ei työhaastattelussa kysytä yleensä terveydestä koska sinne toimitetaan lääkärintodistus että onko työkykyinen vai ei. Ja eihän sulla cv:ssä lue sairaslomat, EIHÄN?? Cv:ssa tyhjä kohtakin eli työtön aika on parempi kuin sairasloma. Mistään sairauksista/sairaslomista ei saa olla mainintaa MISSÄÄN jos mielit saada töitä.
Itse olen bibostani kertonut vasta työhöntulotarkastuksessa josta saa sen paperin että soveltuuko työhön vai ei. Aina en silloinkaan. Tieto ei mene työnantajalle eikä estä työnsaantia ellei LÄÄKÄRI katso sen olevan haitaksi.
Jos haastattelussa kysytään "oletko terve" Vastaat että Olet.
-bibo
vuosiin, paitsi normaalit flunssa ja mahtaudit. Teen töitä sairaanhoitajana. Olen täysin tasapainossa lääkityksen avulla, lisäksi kaunis, hoikka, iloinen ihan ns. normaalin oloinen nainen.
Kaikki mt- potilaat eivät ole sellaisia kuin kuvittelet. Omasta sairaudestani tietää tth lääkäri, ei pomo, eikä kukaan muukaan työyhteisöstämme. Miksi kertoa kun ei ole pakko?
vuosiin, paitsi normaalit flunssa ja mahtaudit. Teen töitä sairaanhoitajana. Olen täysin tasapainossa lääkityksen avulla, lisäksi kaunis, hoikka, iloinen ihan ns. normaalin oloinen nainen.
Kaikki mt- potilaat eivät ole sellaisia kuin kuvittelet. Omasta sairaudestani tietää tth lääkäri, ei pomo, eikä kukaan muukaan työyhteisöstämme. Miksi kertoa kun ei ole pakko?
Mulla sama, paitsi että olen lähihoitaja enkä ole laiha :D. Mutta siis täysin oireeton olen ollut jo vuosia, pukeudun hyvin, hoidan itseäni, käyn kasvohoidoissa, kampaajalla, meikkaan, pidän huolta ulkonäöstäni, olen onnistuneella dietillä, käyn kuntosalilla, harrastan paljon. Olen ulospäinsuuntautunut, iloinen, huumorintajuinen ja mukava. Minusta ei kukaan uskoisi että olen kärsinyt pahoistakin mt-ongelmista ja että omistan tuollaisen diagnoosin. Eikä se kenellekkään kuulu.
se toinen bibo
En kertoisi mistään tuollaisesta jos se ei työntekooni vaikuta.