USAsta ostaminen ebaystä
Jos on kyseessä yksityinen myyjä, tarvitseeko silti pelätä joutuvansa maksamaan jotain veroja? vai voinko rauhassa vain yrittää ostaa jotain?
Kommentit (11)
ikinä ei ole veroja joutunut maksamaan, eli hyvä tuuri.
ostitpa yksityiseltä tai yritykseltä.
Mutta jos ostan esim. jonkun mekon, niin mistä ne tietää, paljon olen siitä maksanut jollekin ykstyiselle myyjälle? ap
Katso tullin sivuilta rajat ja tuotteet mistä tulee mitäkin.
En suosittele valehtelemista koska paketit läpivalaistaan ja usein myös avataan.
Myyjä myös merkitsee tavaran arvon pakettiin, ja heille valehteleminen voi tuoda sakot.
Tietääkö ne tullissa, mitä joku mekko ehkä maksaa, joka on vielä käytetty?
On tietty summakin, jonka alta ei todellakaan tulli ala perimään mitään veroja ja maksuja.
Itse olen nytkin tilannut joululahoja monensadan arvosta tänä(kin) jouluna ja euroakaan ei ole kukaan perinyt.
Sain tulllista viestin et mun pitää mennä tekemään tulliselvitys ja siihen pitää pystyä osoittamaan paljonko on maksanut. Selvityksen voi tehdä nykyään myös netissä.
Jos ostat ebaystä sä saat maksuvahvistuksen joka toimii kuittina. PayPallin tiedot vastaa minä tahansa pankin tietoja.
minkä ylittävistä ostoksista alv peritään. Vuodenvaihteessa tuo laskee puoleen, eli n. 22 euroon.
tullikaavakkeeseen arvioitava sen tuotteen hinta.
Voi olla hyvä onni ja saat vaatteet ilman maksuja, varsinkin yksityiseltä myyjältä. Jos tilaat liikkeestä ni varmemmin joutuu maksajaksi. Liike liittää aina kuitin maksutapahtumasta, ja itse joudut tulostamaan paypalilta sun maksun ko kohteesta.
ostitpa yksityiseltä tai yritykseltä.