Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä suomalaisia on?

Vierailija
26.11.2012 |

Minä Suomessa jo 3 vuotta asunut italialainen. Äiti suomalainen mutta perheeni asua italiassa vielä 4 vuosi sitten.

En puhu vielä kovin hyvä suomea ja täytän 18 pian.

Opiskelen Suomea ja yritän löytä töitä.

Kysynyt monista paikoissa mutta minua ei haluta koska en ole suomalainen. Minulla ei myös ystäviä koska minulla voimakas aksentti. Vain yksi ystävä. Olen aina ystävällinen mutta miksi suomalaiset niin ilkeitä? Onko väärä olla erilainen?

Minä pidän Suomesta. Suomi hyvä maa ja haluan jäädä.

Miksi te ilkeitä?

Kertokaa minulle haluan että minusta pitetään.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävää, että olet kokenut suomalaiset "kylmiksi" ihmisiksi! Ja tottahan se on, että täällä tuntuu olevan väärin olla "erilainen"...

Tsemppiä sinulle! Toivottavasti löydät ystäviä jotka eivät ole niin ankeita ja ahdasmielisiä kuin tähän saakka tapaamasi suomalaiset! :)

Vierailija
2/6 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävää, että olet kokenut suomalaiset "kylmiksi" ihmisiksi! Ja tottahan se on, että täällä tuntuu olevan väärin olla "erilainen"...

Tsemppiä sinulle! Toivottavasti löydät ystäviä jotka eivät ole niin ankeita ja ahdasmielisiä kuin tähän saakka tapaamasi suomalaiset! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta temppiä sulle lähettelen minäkin.

Vierailija
4/6 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meitä suomalaisiakin on hyviä tyyppejä.

Taitaa vaan suurin osa pelätä heti kun on vähän eksoottisempi yksilö. :)

Pää pystyssä vaan kuljet, ihan varmasti löydät vielä ystäviä täältä!

Kaikkea hyvää! :)

Vierailija
5/6 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muuttanut tänne Italiasta jo 13 vuotta sitten ja onnekseni en ole juurikaan törmännyt epämiellyttävään kohteluun. Ystäviä Suomessa on kyllä vaikea saada, mutta niin näyttää olevan ihan syntyperäisillä suomalaisillakin, että jos on lapsuudenystävät jääneet jonnekin kauas niin ei uusia moni löydä. Minä olenkin jo oppinut ihan suomalaistyyppiseksi erakoksi joka en enää kovasti ystäviä kaipaakaan, mies ja lapset riittää :) Ei suomalaiset minusta ollenkaan ilkeitä ole, vain ehkä sisäänpäin kääntyneitä vähän.

Tuo työnsaanti sitten. Olet niin nuori että sinulla ei varmaan ole mitään koulutusta vielä. Kannattaisi kyllä hankkia. Saat paljon mukavampia töitä ja parempaa palkkaa sitten kun sinulla on joku tutkinto. Minä olen lukenut maisteriksi täällä Suomessa, ja siltä pohjalta töitä hakiessani en ole koskaan kokenut että ulkomaalaisuus haittaisi työnsaantia. Meillä on täällä töissä monenmaalaisia ihmisiä, samassa avokonttorissakin istuu venäläinen ja intialainen. Mutta ainakin Helsingissä on kyllä ilman koulutustakin ihan mahdollista saada töitä ulkomaalaisena, näyttävät nykyisin lähes kaikki siivoojat esimerkiksi olevan ulkomaalaisia. Isommat yritykset yleensä on vähemmän ennakkoluuloisia harkitsemaan ulkomaalaisenkin rekrytointia.

Vierailija
6/6 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän