Anoppi ei ota lasta iltapäivähoitoon, vaikka on
eläkkeellä.
Ekaluokkalainen tykkäisi olla mummollaan koulun jälkeen, mutta anoppi ei suostu sitoutumaan, vaan sanoo, että hänellä on menoja.
Eikö mummon ja lapsen välit olisi tärkeämmät kuin itsekkäät omat huvit. Voisin anopille vaikka maksaa sen 38 euroa, mitä iltapäivähoitopaikka maksaa, jos se rahasta on kiinni.
Sanokaa, pitäisikö minun yrittää vaikuttaa appeen, että lapsi saisi iltapäivähoitopaikan
Kommentit (9)
Olen päivätöikseni tänään tehtaillut näitä "kaverini ei hoida lastani"-provoja tylsän päivän virikkeeksi.
En olis uskonut, että tämäkin menee vielä joillekin läpi:)
ap
ip-hoitoa tarvitsee vain eka- ja joskus harvemmin tokaluokkalainen, niin että jos mummo oikeasti olisi tuossa tilanteessa että pitäisi miettiä, ottaisko riesakseen lapsenlapsen, niin tarpeen tilapäisyys on tiedossa. Eli ei ne kaverikahvittelut ian kaiken olisi loppu.
Mutta vanhat ihmisethän ei osta uusia kenkiäkään harkitsematta ensin huolella, että jos ei eläkään niin kauaa enää, että saisi käveltyä ne loppuun :D
Jos anopin menot on tärkeämpiä kuin lapsen lapsi, niin en edes yrittäisi lasta hänelle hoitoon.
Sinunhan se lapsi on, ei anoppis!! Voi herrane aika :D vie se sinne ip:hen jos kerta muutenki maksaisit, onpaha kavereita..
Näitä voi aina kysyä miksei se ja se ja se halua sitoutus siihen, että joutuu olemaan koyona joka iltapäivä tiettyyn aikaan.
Oma elämä se on anopillakin.
Ennemmin tekisin niin, että maksaisin iltapäivähoidon, mutta aina kun anopille sopii, niin lapsi saa mennä sinne iltapäivähoitoon.
Näin se ei ole pakollista kenellekään eikä sido liikaa.
Myös vanhoilla ihmisillä on omä elämä. Ja mitä minä tunnen eläkkeellä olevia ihmisiä, niin useimmat tuntuvat olevan kovinkin kiireisiä: on kerhoja, kuoroja, retkiä, nimipäiviä, syntymäpäiviä, kahvitteluja jne jne.
Haluaisitko anopin lopettavan oman elämänsä ja sitoutuvan vain lapsellesi? Ei taida kantaa pidemmän päälle..
Ei kunnallisen ip-hoidon kustannuksiakaan tuolla rahalla kateta, vaan yhteiskunnan tuella. Lapsesi syö välipalaa ja aiheuttaa muita kuluja tuon rahan edestä anoppisi luona alle viikossa.
Varmasti anoppisi pitää lapsestasi ja hoitaa häntä mielellään silloin tällöin (esim. kerran viikossa), mutta elämä se on hänelläkin.
että ota se ip-paikka ja lapsi käy pääsääntöisesti siellä.
Sitten kun anopille sopii, lapsi voi silloin tällöin mennä sinne iltapäiviksi.
Mua jotenkin ihmetyttää, miten itsestäänselvyyksinä isovanhempia pidetään. Automaatteja, joista vaan hyödytään...
mitä vaatimuksia. Isovanhemmat on isovanhempia, eikä vanhempia. Ei heillä ole mitään velvollisuutta hoitaa lasta sen enempää kuin itse haluavat. Ihan eriasia jos lapsi kerran tai kaksi viikossa on iltpäivähoidossa isoäidillä, mutta on todella sitovaa luvata että jokapäivä voi ottaa koulunjälkeen hoitoon. Mielestäni ihan naurettava ajatus, että mummon pitäisi luopua omista menoistaan.