Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

virikehoito? millä perusteella kannattaisi lapset viedä? ov

Vierailija
26.11.2012 |

meillä on 5v, 3v ja 1.5v ja vauva. Nuo lapsukaiset on niin yliaktiivisia että hätäsesti kerkeän vauvan syöttää ja vaihtaa vaipat. nyt toiseksi nuorin nukahti aamupäivä unille, hetki aikaa hengähtää. Mies sanoi että nukun liikaa kun aina väsyttää. Nukun 7-8 tuntia ja välillä syötän vauvaa. Aamulla kun herään seuraavan kerran voin levähtää illalla kun lapset nukahtaa. Lapset on hereillä erittäin toimeliaita. tonkii kaapit. vaihtaa vaatteita. levittää sotkee. ym ym. en jaksa enää ees siivota kun se on niin turhaa. samantien kosahtaa jossaki toisessa huoneessa. midheltä en jaksa ees apua pyytää, ku en jaksa enää ruveta aikusen kans tappeleen kuka täällä eniten tekee. ulkopuolista apua en jaksas ehkä kotia ottaa kun sitte menis niin ressin puolelle ku oon niin vieraskorea ja jännitän vieraita ihmisiä. mitä teen. onko vaan pakko jaksaa kun itse olen lapseni hankkinu.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta kannattaisi kysellä, mitä vaihtoehtoja kunnassasi on, onko esim. avointa päiväkotia tai päiväkerhoja tai leikkipuistoja, joissa olisi ohjattua toimintaa pikkulapsiperheille. Luo päivärytmi, aina samaan aikaan ylös, puistoon, syömään, päiväunille jne. Siivoat vain kerran päivässä vaikka illalla miehen kanssa. Miehen on autettava, tehtävä oma osansa, koska lapset ja koti ovat myös hänen.

Vuoden kuluttua esikoinen menee jo eskariin ja se helpottaa sinua, silloin muutkin ovat jo isompia.

Vierailija
2/13 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaiken ylimääräisen tekemisen olen jättänyt ku vaan väsyttää. nyt viikonloppuna pyysin mieheltä että jos yhdessä tehtäis viikkosiivous. nosti kauhean metelin että joutuu tekemään kaiken! kotona. totuus herää aamulla 7.20 lähtee töihin, leppoosta istuskelua kuulettaa olevan, tulee neljältä kotiin ja syö ja levähtee loppuillan. ei käy kaupassa eikä muutakaan. sen aikaa on lasten kans sit ku tuun kotia jatkaa taas levähtelyä. lapset on tietenki silläaikaa pistäny mökin uuteenuskoon. eilen oli puoli jauhosäkkiä levitetty ja puhtaat pyykit korista. se siitä auttamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on monta lasta saatuna mutta mitä teillä tehdään iltaisin jos ei eletä perhe-elämää?

Meillä minä siivoilen ja laitan kun mies on töissä. Ei siis tartte miehen alkaa imuroimaan tai pyykkäämään mutta hulluutta se on jos ei miehen tartte mitään kotona tehdä mikä on normaalia osallistumista kun yhdessä ollaan saman katon alla.

Olen ollut töissä ja mies työttömänä niin vastaavasti silloin tehtiin että mies teki kotona valtaosan ja mitä ehti. Ei sitä tartte imuroida päivittäin kuitenkaan tai pestä lattioita.

Ymmärrätkö mitä tarkoitan?

Miksi elämisestä pitää tapella? Tottakai roskis pitää viedä ulos ja tiskit laittaa koneeseen. Kuka ja milloin? Miksi siitä ei voi puhua vaan riidellään?

Onko muita vaihtoehtoja kuin tarha? Esikoinen ilmeisesti menee esikouluun ensi syksynä. Tuo keskimmäinen varmasti nauttisi kerhosta?

Minusta tarhaan kannattaa ilmoittaa ajoissa jos menee töihin vaikka ja paikkaa tarvitsee 3 lasta, saisitte samaan tarhaan kun hivuttaudutte ajoissa. Päiväkodin johtajat pitää meilläpäin kerran kuussa kokouksia ja ihan nopeaan ei vaihtoja saa. Pitää jatkuvasti olla jutussa heidän kanssa.

Yliaktiivisuus lapsilla voi olla turhautumista ja lapset tarttee hyvää virikettä. Sitä saa toki kotona mutta itse liputan kerhojen puolesta! Niissä lapsi tutustuu ikäisiin lapsiin ja sinulla jää aikaa muille lapsille.

Kotona taas voit miettiä mitä kaikkea lapset voi tehdä: siivota leluja ja pelejä paikalleen kun leikki loppuu?

Samoin jotain simppeleitä apulaisen hommia: tyhjää tiskikonetta, ottaa pyykkiä pesukoneesta ja sinä ripustat ne? Täyttää tiskikoneeseen astiansa?

Auttaa repimään salaattia? Lisää leikkaamasi kasvikset salaattikulhoon? Sekoittaa.

Lapsien astiat voi nostaa omalle hyllylleen josta ne voi itse laittaa pöytään kun pyydät. Samoin nostamaan omat astiat tiskikoneesta apunasi.

Aina tietty järkeä käyttäen, poista aina itse lasit ja terävät. Äläkä jätä lapsia tekemään keskenään/yksin.

Kiitä ja kehu!

Älä solvaa miten lapsilla kestää joku asia vaan koita saada vaikka jaettua tila lapsille siivottavaksi ja siivoatte kilvan tai leikitte jäniksiä jotka pomppii lelut paikoilleen!

Kehu miten he siivosivat tarkkaan ja nopeammin kuin eilen. Positiivisuutta kehiin.

Sääntöjä! Mitä lapset saa tehdä ja mitä ei. Jos jostain ei vaatteita oteta itse niin ei sitten oteta. Voit vaikka sopia että jossain paikassa on leikkiin varattuja vaatteita joita voi ottaa. Lapsillasi voi olla nyt rooliasukausi, sitä voi sopivasti tukea mutta rajoita asiaa niin ettei vedä kaikkea kaapista ulos.

Sinun pitää vaan päästä sen yli että siivooja tulisi siivoamaan teille kuin siivoaisit siivoojan puolesta hänen työnsä. Sinun päässä tuo ongelma on niin älä kasvata sitä liiallisuuksiin ja tyhmyyksiin. Mistä siivooja saa palkkansa jos ei siivoamisesta?

Sinulla taitaa olla vähän hukassa se mitä äiti tekee ja oletat että kaikki passaa perheitään joka käänteessä. Tuo oletus sairastuttaa vielä sinut.

Ainoa hyvä asia on että edes harkitset lapsille hoitopaikkaa, koska lapsesi ei välttämättä saa tarpeeksi kosketuspintaa muiden lapsien kanssa tai riittävästi virikkeitä: askartelua ja kasvattavaa leikkiä jota tarha (kerho) tarjoaisi.

Vierailija
4/13 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on päättämässä jo syksyä esikoulussa!

Ap varaa ihan justiin lapselleen esikoulupaikan ja äkkiä se elokuu tulee.

Sinne kun pääsee niin se on yksi hujaus kun toinen lapsi aloittaa esikoulun ja siitä taas kolmas kohta.

Tämä on oikeasti ap.lla viimeinen joulu ennenkö alkaa esikoulu ja koulujutut. Nyt vähän ajatusta siihen että selviääkö lapsesi siellä esikoulussa ja kannattaisiko miettiä lapselle jo jotain ohjattua tekemistä jossa ikäistä seuraa kuin luuhata kotona taaperon ja vauvan seurana.

HERÄTYS!

Vierailija
5/13 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, kun en JAKSA enää yksin välittää uskooko lapset vai ei. Esim eilen, olivat levittäneet pyykkikorin kun olin kaupassa, mies istuu (makaa) sohvalla ja huutaa "heti kerämääm mitä ootte levittänyt" tyttö sano ettei saa nostettuakoria sinne missä se oli. Mies vaan "se on saatava ku se on sieltä alaskin saatu" No loppujen lopuksi minä seen keräsin, kun ukkokaan ei sen verrn jaksanut et olis kaveriksi mennyt. Ja en vaadi mieheltä kaikea vain pientä apua, esim illalla siivottais yhdessä enne nukkumaanmenoa niin minulla olis päivällä aikaa muuhunki kun siivoamiseen.

Vierailija
6/13 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan, että tarttet hoitopaikan vanhimmille, kun sinulla on kahdessa nuorimmassa ihan tarpeeksi hommaa. Sanot vielä, että kaipaavat ikäistänsä seuraa, eivätkä enää jaksaisi olla jatkuvasti pienempien kanssa kotona. Pistä nyt äkkiä paperit vetämään, tai muuten ne paikat löytyvät vasta ensi syksynä.

Ei väsymys ole häpeä jos ei siitä sellaista tee.

Vierailija
7/13 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin kaksi isompaa lasta osa aikaisesti päiväkotiin vaikka 3 pv viikossa. Samaan ryhmään. Paperit ajoissa vetämään! Ja jos hyvät seurakunnan kerhot, niin kerhoihin. Myös molempiin voi laittaa kerhoon sekä päikkyyn.

Vierailija
8/13 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiahan kannattaa tehdä jos ite ei jaksa ja kykene hoitaa, eikö??

Vierailija
9/13 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävää, jos miehesi ei ymmärrä sinun tarvitsevan apua ja sitähän tarvitsee kolmen noin pienen kanssa. Onko sinulla itselläsi mitään harrastusta tai vaikka yhtä vapaa-iltaa viikossa?

Miehelläsi on niin lyhyet työpäivät, joten pitäisi kyllä jaksaa vielä kotonakin auttaa. Minun yrittäjämies tekee pitkää päivää, mutta ei hän silti lusmuile vapaa-aikaansa, jos näkee, että minä olen väsynyt. Esikoisen synnyttyä olin masentunut, joten otamme molemmat minun jaksamiseni vakavasti, koska se on LASTEN etu!

Tsemppiä ja pidä puoliasi ja huoli itsestäsi. :)

Vierailija
10/13 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä olikin vanhenpi viesti. t.ed.

Vierailija
11/13 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vanhinta varmaan hyötyisi esim. puolipäivähoidosta. Ehkä olisi hieman kuitenkin kannattanut miettiä sitä omaakin jaksamista, eikä tehdä noin monta lasta noin pienillä ikäeroilla, etenkään jos mies ei tee mitään.

Vierailija
12/13 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollaan kokeilitu kerhoja ja tarhoja.

Ihan ehdottomasti suosittelen päiväkotia! Ota peräkkäiset päivät, esim. kolme päivää viikossa ja 5-7 h kerrallaan. Kuulostaa pitkältä, mutta ne nukkuvat siinä parin tunnin unet.

Kun 3- ja 5-vuotiaat ovat päivän poissa, saat olla vauvan ja taaperon kanssa. Menette silloin vaikka avoimeen päiväkotiin tms. jos siellä sellaisia on. Tai teette kotihommia. Myös vauva + taapero on raskas yhdistelmä ilman noita isompiakin.

Mutta siis mieluummin tarha kuin kerho, koska ainakin täällä kerho kestää kolme tuntia, ja siinä välillä ei ehdi kuin kotiin ja takaisin.

Tsemppiä!

Vierailija
13/13 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi ap ei ole virikehoitoa alkuunkaan vaan teillä oikea tarve väsymyksesi ym vuoksi. Virikehoito on sellaista että äiti jaksaisi ja pystyisi hoitamaan lapset kotona mutta häntä ei huvita vaan haluaa olla itsekseen ja tehdä omia juttuja.