Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÄÄÄÄh kun ärsyttää, kävin eilen eräässä vertaistukikokoontumisessa

Vierailija
26.11.2012 |

ja hemmetti kun aina ja kaikki sanoo että täällä sitä puolesta sanasta ymmärretään toisiamme ja läp läp..

Enpä taida mennä enää ja koko lauseestakaan en tunnistanu samoja jutskia aina.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta taas mikään ei ole parempaa kuin vertaistuki.

Vierailija
2/6 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kuin joku mantra kun ne hokee sitä että puolesta sanasta ymmärretään toista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sanoo vaan eka sanasta puolet ja kaikki nyökkäilee innokkaasti.

Vierailija
4/6 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin siitä on jo pari kuukautta. Yksi osallistuja haukkui mun elämänvalinnat, ei tietenkään suoraan, mutta tyyliin

"Mä asun Vantaalla."

"Ai, mä olen aina inhonnut Vantaata."

"Opiskelen terveysalaa."

hieman myöhemmin

"Mä olen aina ihmetellyt, että minkälaiset ihmiset ylipäätään haluaa työskennellä terveydenhoidossa."

Joo, ei ollut tämäkään minulle sopiva ryhmä. Ja keskustelu ei käsitellyt Vantaata, kunhan nyt otin esimerkiksi.. ettei vahingossakaan tunnisteta. ;)

Vierailija
5/6 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta saahan jokaisella olla omat mielipiteensä.

Vaikka on kokenut jotain yhteistä asiaa jonka takia siellä paikassa X käydään niin eihän se tarkoita että kaikki ymmärtää toisiaan ja nyökkäilee vaan saa aidosti kertoa että oma kokemus onkin erilainen ja silti selvinnyt. Sen pitäisi avartaa näkemystä.

Ei kaikesta tartte loukkaantua. Ehkä sun itsetunnossa on jotain jos otat itseesi että kaikkea mitä sinä olet tai teet joku muu arvostelee.

Tai ehkä sinäkin arvostelet tai sinun arvostamista ei saa muut arvostella?

Tottakai sinullakin on oma mielipiteesi Vantaata kohtaan ja se on yhtälailla tärkeä kuin se että joku nyt ei sitä minään pidä, ja hän saa niin kokea! Eikö se ole vaan kiva että miten erilaisia te olette. No ei kai. Sehän vaan arvostelee sinua.

Vierailija
6/6 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itse ryhmäterapiassa jossa oli turhan suuri paino ns. vertaistuella. Meillä oli materiaalia koskien sairauttamme vaikka muille jakaa, mutta tunnit menivät siinä että joku vuodatti äitisuhteestaan, toinen tihrusti itkua nurkassa ja kolmas torkkui katkonaisesti...joo, ei ollut minun paikkani. Vetäjät eivät saaneet ryhmään juuri puhtia ja toinen heistä mm. markkinoi omia luentojaan meille hävyttömästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme