Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka eivät ole tekemisissä siskon kanssa? Tunnetteko menettäneenne jotain?

Vierailija
11.06.2008 |

Ei me olla riidoissa mutta ei tekemisissäkään ollenkaan. Sisko asuu kaukana kaukana ja on luonteeltaan sellainen että ei olla edes lapsena oltu ystäviä koska olin siskon mielstä ihan mukula aina kun meillä 5 vuotta ikäeroa. Ahdistaa tuo asia silloin kun ihmiset kyselee että mitäs siskolles kuuluu ja kun kerron että en tiedä alkavat ihemettelemään että sehän on sun siskos kyllä sun pitäs tietää ja ootteko riidoissa yms... Välillä tulee kauhea kaipuu että olispa sisko jonka kanssa vois puhua kaikista asioista jne, mutta ei mulla ole eikä tule koskaan olemaan. Olis paljon helpompaa vaan sanoa että mulla ei ole siskoa. Tuntuu että hän on vain ihminen jonka satun tietämään nimeltä ja näöltä muuta en hänestä oikeastaan tiedä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kerran vuodessa jossasin merkeissä törmätään. En pidä hänestä. Hän on rasistinen juntti, joka saa ihmeellisiä mökötyskohtauksia. Ja miehellä ikää 40 v,,,Välimme ovat ihan asialliset, mutta ei maksa vaivaa pitää yhteyksiä. Olen ihan sujut asian kanssa.

Vierailija
2/17 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..syynä lähinnä hänen mielenterveysongelmainen vaimonsa, joka ei siedä ketään veljeni tai omia sukulaisiaan.

Tästä syystä emme näe koskaan, veljeni käy tasan kaksi kertaa vuodessa äitini luona, jouluna ja äitienpäivänä. Silloinkin hän tarkistaa etukäteen ettei paikalla ole muita kuin äitini.

Näillä mennään nyt, mutta maailma muuttuu Eskoseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oikeastaan vasta aikuisiän kynnyksellä tutustuttiin kun sitä siskoa silloin tarvitsin, asuin lähellä siskoa mutta kaukana kotoa.

Sit on ollut pari ISOA riitaa ja vuosien hiljaisuus taas mutta nykyään tilanne on sellainen että nähdään ehkä 2-3 krt vuodessa ja soitellaan suunnilleen joka toinen kk.

Tunsin menettäneeni paljon kun olimme riidoissa ja näytti että niitä ei koskaan sovita

Vierailija
4/17 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ed.kirjoittaja. paitsi nahdaan ehka vain kerran vuodessa.

Vierailija
5/17 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvis ainakaan kellekään selitellä mitään, riittäs kun sanois että ollaan riidoissa. Mutta kun ei olla niin tuntuu niin pahalta kuunnella kavereita kun kertovat mitä kaikkea on tehnyt siskon kanssa ja päivittäin soittelevat jne... =(

Vierailija
6/17 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan ollut mitään yhteistä, ja vaikka aika lähekkäin asutaankin ei tosiaan tuon useammin nähdä. Esim. lasteni juhliin siskoni ei tule, vaikka onkin kutsuttu joka kerta. Aina sillä on jotain tärkeämpää tekemistä. Eipä ole sitten meidän pian 1-vuotiasta vielä nähnytkään...

Vierailija
7/17 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ja nuorena olimme todella läheisiä, mutta eri paikkakunnille muutto erotti meidät niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Olemme kasvaneet jo niin totaalisesti erilleen, ettemme edes "osaa" enää olla toistemme seurassa.

Asia aiheuttaa minulle ahdistusta ja toivon, ettei omille lapsilleni kävisi samoin.

Vierailija
8/17 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle sisko soitti ekana kun mies lähti toisen perään. Joitakin puolia omasta persoonastani ei edes mies tunne ja näe niin selvästi kuin siskoni.

Vierailija
9/17 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ap-

Vierailija
10/17 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärsin todella siitä, ettei siskoni halua olla tekemisissä minun ja perheeni kanssa. Syytä en tiedä. Tyttöni on kuusi vuotta eikä siskoni ole edes nähnyt häntä.

Vierailija
11/17 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
12/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko on kymmenen vuotta vanhempi joten olemme oikeastaan tutustuneet toisiimme vasta viimeisen kymmenen vuoden aikana aikuisina. Luulin monta vuotta että kummalliset ja ilkeät kommentit ovat jotenkin väärinkäsitystä tai jotain lapsuksia. Kunnes olen ymmärtänyt jonkunlaisen kokonaisuuden. Sisko onkin ollut oikeastaan aina sellainen huonolla itsetunnolla varustettu, kateellinen ja ilkeä. On kuitenkin kestänyt monta vuotta tajuta se. Enää en altistu vapaaehtoisesti kuuntelemaan ilkeyksiä itsestäni, puolisostani tai lapsistani. meitä on kolme sisarusta ja myös kolmannella huonot välit tämän isonsiskon kanssa. Tilannetta mutkistaa se että äiti on vanhimman siskon kanssa samanluontoinen eikä käsitä ollenkaan miksi tämän siskon kanssa ei olla juurikaan tekemisissä. En vihaa siskoani mutten suostu myöskään enää ottamaan vastaan kaikkea. Surullista mutta en voi asialle enempää. Tiedän että siskolla on vaikeuksia myös työpaikalla ja ystävyyssuhteissa mutta minä en ole oikea ihminen auttamaan .

Vierailija
13/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotta vanhemman kanssa olen tekemisissä melkein kuukausittain (olen hänen keskimmäisen lapsensa kummitäti).

Mutta toisen siskoni (9 vuotta vanhempi) en ole missään tekemisissä. En ole ollut n. 10 vuoteen, lopulta tuo laittoi välit kokonaan poikki 6 vuotta sitten. Syy: mikäs muukaan kuin perintöriidat. Tuo akka on sellainen, joka ei osaa päättää mistään mitään, vaikka kuinka tarjottaisiin jotain ja sitten, kun joku toinen saakin sen, alkaa valittamaan kuinka HÄN olisi halunnut sen jne.

Tuo akka ei esim. pysty tulemaan samoihin juhliin, joissa olen. Tai jos erehdymme menemään samoihin juhliin, tuo pysyy visusti eri huonessa kuin mä tai lähtee kotiin..

Hän kutsui häihinsä kaikki muut lähisukulaiset, paitsi minut ja perheeni. Siskoni ja äitini hän kutsui pitkin hampain. Samoin olen saanut kuulla hänen lastensa syntymisestä ihan muuta kautta. Enpä ole itsekkään viitsinyt ilmoitella meidän lasten syntymästä, äitini on kait ilmoittanut.

Ei vois vähempää kiinnostaa tuon akan tekemiset ja olemiset. Nykyisin en edes tiedä, missä päin maailmaa tuo asuu (eikä tiedä kyllä äitinikään tai toinen siskonikaan).

Vierailija
14/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä teitä estää ottamasta yhteyttä ja tutustumasta siskoon? Miksette vain soita ja kysele niitä kuulumisia?

Vierailija
15/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpostia lähettelen välillä mutta hän vastailee kun jaksaa. Ehkä noin kerran vuodessa. Me ollaan niin erilaisia että ei me tulla koskaan olemaan tekemisissä, enkä halua väkisin seuraani hänelle tyrkyttää. KAikkiin suomessa oleviin on katkaissut välit, tai siis ei pidä enää yhteyttä, hän on katsokaas niin paljon parempi kuin toiset ja menestyneempi tai ainakin sellaisen kuvan hän itsestään antaa.

Vierailija
16/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on puolitoista vuotta nuorempi pikkuveli. Elämäntilanteemme on hyvin erilainen ja välimatkaa satoja kilometrejä, mutta olemme hyvin läheisiä. Soittelemme ja meilailemme silloin tällöin, ja tapaamme kerran tai kaksi kertaa vuodessa.

Vierailija
17/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole vastannut yhteenkään viestiin, puheluun yms. joita olen yrittänyt lähettää. Kaksi vuotta sitten luovutin.