Miksi Anttoonio ei tanssi miehen kanssa?
Kommentit (43)
tanssilattialle, että se tanssiin haku rinnastetaan nykyään avioliittoon ja seurusteluun.
Tanssi peppu pieneksi -kisan voitti lesbopari.
Jos jossakin baarissa on tiskin takana töissä kaksi miestä, onko ne poikkeusetta homopari?
Homo ei missään nimessä voi työskennellä naisen kanssa. Kun homo kerran makaakin miesten kanssa, niin sen on joka paikassa oltava vain miesten seurassa. Itse asiassa kun mies huomaa olevansa homo, se sanoo kaiken tuttavuuden irti äitinsä, sisartensa ja kaikkien muidenkin naispuolisten sukulaistensa kanssa. Ei niitä sovi tuntea, jos on homo.
myös päivällisetikettiä muuttaa? Isoilla kutsuillahan tavallisesti istutaan mies - nainen - mies - nainen. Homojen kohdalla pitäisikin ilmeisesti laittaa mies - mies - mies, jotta homojen seksuaalioikeus oli huipussaan.
Ihan kaikessa toiminnassa ei kuitenkaan ole kyse naimisesta. Joskus voi kuule olla ihan asiaan kuuluvaa, että on mies ja nainen keskenään, vaikka he makaisivat minkä sukupuolen kanssa tahansa.
Miksi sitten se avioliitto on väkisin muutettava muotoon mies-mies vaikka samat oikeudet saa rekisteröitymällä
ei saa samoja oikeuksia
rekisteröityneelle parille, siis sellaiset, jotka kuuluvat vain avioparille?
Yleensä uudeksi sukunimeksi saa ottaa jonkun sellaisen nimen, jota on suvussa ollut todistetusti aikaisemmin, mutta muukin sukunimi käy, jos on sille hyvät perusteet. Rekisteröity liitto on tällainen perusteltu syy.
olis kyllä ollu komea tanssipari. Ihan tässä vanhan tädin pöksyt kastuu! Ja ihanaa kun Pekalla on noin symppis ja komea mies!
Yleensä uudeksi sukunimeksi saa ottaa jonkun sellaisen nimen, jota on suvussa ollut todistetusti aikaisemmin, mutta muukin sukunimi käy, jos on sille hyvät perusteet. Rekisteröity liitto on tällainen perusteltu syy.
Mutta se ei ole "automaattinen oikeus", kuten avioliitossa.
-28-
-28-
Jos kerran sukunimen saa muuttaa, mitä väliä sillä on, miten se tapahtuu? Jos kerran rekisteröity parisuhde oikeuttaa saamaan puolison sukunimen, jota ei ilman tuota parisuhdetta voisi saada, miten se eroaa siitä, että nainen ja mies naimisiin mennessään voivat valita, mitä sukunimeä kumpikin vastaisuudessa käyttävät? Ei nainenkaan avoliitossa saa noin vain avomiehensä sukunimeä. Sukunimen vaihtoon tarvitaan virallinen parisuhde, oli se sitten avioliitto tai rekisteröity parisuhde. Sama oikeus, eri suhteen nimi.
Ihmeellinen pointti. Tärkein pointti on se, ettei pitäisi olla kahta erilaista järjestelmää. Parisuteen nimellä voi olla valitettavan suuri merkitys, kun se pitää esim ruksata työhakemukseen.
-28-
Jos kerran sukunimen saa muuttaa, mitä väliä sillä on, miten se tapahtuu? Jos kerran rekisteröity parisuhde oikeuttaa saamaan puolison sukunimen, jota ei ilman tuota parisuhdetta voisi saada, miten se eroaa siitä, että nainen ja mies naimisiin mennessään voivat valita, mitä sukunimeä kumpikin vastaisuudessa käyttävät? Ei nainenkaan avoliitossa saa noin vain avomiehensä sukunimeä. Sukunimen vaihtoon tarvitaan virallinen parisuhde, oli se sitten avioliitto tai rekisteröity parisuhde. Sama oikeus, eri suhteen nimi.
Ihmeellinen pointti. Tärkein pointti on se, ettei pitäisi olla kahta erilaista järjestelmää. Parisuteen nimellä voi olla valitettavan suuri merkitys, kun se pitää esim ruksata työhakemukseen.
Miten parisuhdetyyppi liittyy työnhakuun? En ole milloinkaan hakenut töihin valmiilla kaavakkeella, jossa olisi kysytty parisuhdetta. Olen kyllä kirjoittanut itse hakemuksia, ja välillä olen maininnut perhetaustastani, välillä en. Se, kenen kanssa olen kimpassa, ei liity mitenkään siihen, miten pätevästi pystyn tekemään työtä, eikä minulta toisaalta ole koskaan työhaastattelussa kysytty, olenko suhteessa miehen vai naisen kanssa.
Tässähän puhuttiin, että eri parisuhteissa on erilaisia oikeuksia. Minä vain osoitin, että rekisteröity parisuhde on tasa-arvoinen avioliiton kanssa ja näillä on samat oikeudet, mutta toisaalta on sellaisiakin parisuhteita (avoliitto), jolla ei ole sellaisia oikeuksia kuin mies-nainen-liitolla tai homoliitolla. Rekisteröidyssä parisuhteessa on siis oikeudellisesti jopa parempi tilanne kuin avoliitolla.
nähny Adamin ja Saulin keskenään tanssimassa
Olet aivan hakoteilla siitä, miksi vastustan kahta eri instituutiota. En ole pyrkimässä papiksi, olen ateisti.
Parisuhteen laadun ei pitäisi vaikuttaa esim. työnhakuun. Oletko kuitenkin joskus huomannut (vaikka tätä palstaa lukemalla), että homofobiaa esiintyy??!! Siis minun mielestäni se on HUONO ASIA. Itse heteronaisena EN PIDÄ HOMOSEKSUAALEJA HUONOMPINA IHMISINÄ. On väärin, että joissakin työhakemuksissa kysytään (ajattele, jotkut täyttävät niitä valmiita kaavakkeita! jotkut työnantajat jopa toivovat sitä!) suhteen laatua ja vastaus voi vieläpä vaikuttaa työn saantiin. Väärin on sekin, että raskaus voi vaikuttaa uralla etenemiseen, mutta valitettavasti sitäkin tapahtuu.
Rekisteröidyssä parisuhteessa olevat eivät muuten voi muuten myöskään hakea adoptiolasta yhdessä. Tämäkin on siis poikkeus avioliitosta. Tällä hetkellä tällä ei ole juuri merkitystä, koska mikään maa ei taida adoptoida homopareille, mutta miten tulevaisuudessa?
Miksi haluat erotella homojen ja heteroiden suhteet??!! Uskonto on huono peruste, koska miksi minun sitten pitää ateistinä olla avioliitossa, enkä voi rekisteröidän parisuhdettani?
mä olen nähny Adamin ja Saulin keskenään tanssimassa
Mä en tiennytkään, että Adam ja Sauli tanssii noita erilaisia vakiotansseja, valssia, foxtrottia, tangoa ym. Miksi tää asia on pimitetty multa?
Hahmotatko yhtään, että vakiotanssit (tai kilpatanssiharrastus) on eri asia kuin se, että homot voivat tanssia yhdessä tanssilattialla epämuodollisesti?
Siis että homot eivät mielestäsi voi tanssia kilpatansseja. Satunpa tietämään että noistakin miestanssinopettajista TTK:SSA puolet on homoja!! Revi siitä!!
Miksi haluat erotella homojen ja heteroiden suhteet??!! Uskonto on huono peruste, koska miksi minun sitten pitää ateistinä olla avioliitossa, enkä voi rekisteröidän parisuhdettani?
mitä se minulle kuuluu? Ei minua kiinnosta, kuka on homo ja kuka hetero. Avioliitto on kirkollinen instituutio ja sitä kautta tullut myös valtiolliseen lainsäädäntöön. Jotta muille kuin aviopareille saataisiin samat oikeudet, on kehitetty rekisteröity parisuhde. Avioliitto-nimitys on kuitenkin varattu miehen ja naisen väliselle parisuhteelle. Jos sinua ahdistaa olla avioliitossa, niin voithan sinä aina erota ja ruveta avopariksi.
Minä en laittaisi valmiiseen kaavakkeeseen parisuhdekohtaan yhtään mitään. Sillä ei ole tekemistä työn kanssa, joten siihen ei tarvitse kenenkään vastata.
Suomessa yksilö saa adoptoida. Homolla on myös tämä oikeus. Homon puoliso voi myöhemmin adoptoida parinsa lapsen. Kun sitä paitsi ajattelee näitä adoptiojonoja, eipä se adoption mahdollisuus kovin yksinkertainen ole heteroillekaan.
Siis että homot eivät mielestäsi voi tanssia kilpatansseja. Satunpa tietämään että noistakin miestanssinopettajista TTK:SSA puolet on homoja!! Revi siitä!!
mutta kilpatanssi on perinteinen laji, jonka harrastajat hyväksyvät sen, että pareina eivät ole samansukupuoliset. Tämä asia on muuten sanottu tässä ketjussa jo aika monta kertaa..
Sinä jaksat kyllä jankuttaa tuota avoliittoa. Ei, en eroa ja muuta parisuhdettani avoliitoksi, koska haluan avioliiton oikeudet.
Olet siis sitä mieltä, että avioliitto on tarkoitettu miehen ja naisen suhteelle. Siihen sinulla on jokin syy, varmaankin uskonnollinen. Taidat siis pyrkiä papiksi. Minä olen sitä mieltä, että rekisteröity parisuhde voitaisiin lopettaa instituutiona ja kaikki olisivat vain avioliitossa tai toisinpäin. Kirkko voisi halutessaa keksiä nimen omalle siunaukselleen. On tyhmää luokitella lain silmissä homoille tarkoitetut instituutiot ja heteroille tarkoitetut instituutiot.
Ja vaikka miten vänkäät vastaan, lakiin avioliiton ja rekisteröidyn parisuhteen oikeuden on kirjattu eritavoin näiden kahden oikeuden osalta!
mitä se minulle kuuluu? Ei minua kiinnosta, kuka on homo ja kuka hetero. Avioliitto on kirkollinen instituutio ja sitä kautta tullut myös valtiolliseen lainsäädäntöön. Jotta muille kuin aviopareille saataisiin samat oikeudet, on kehitetty rekisteröity parisuhde. Avioliitto-nimitys on kuitenkin varattu miehen ja naisen väliselle parisuhteelle. Jos sinua ahdistaa olla avioliitossa, niin voithan sinä aina erota ja ruveta avopariksi. Minä en laittaisi valmiiseen kaavakkeeseen parisuhdekohtaan yhtään mitään. Sillä ei ole tekemistä työn kanssa, joten siihen ei tarvitse kenenkään vastata. Suomessa yksilö saa adoptoida. Homolla on myös tämä oikeus. Homon puoliso voi myöhemmin adoptoida parinsa lapsen. Kun sitä paitsi ajattelee näitä adoptiojonoja, eipä se adoption mahdollisuus kovin yksinkertainen ole heteroillekaan.
voivat ollakkin tuollaisia suvaitsemattomia pönttöjä mutta onneksi alan ammattilaiset ovat toista mieltä. Antoniollehan oli jo kaavailtu miesopettajaa tälle kaudelle ja halukaita kyllä oli jos hän itse olisi halunnut.
maikkarille olisi sopinut oikein hyvin, että mukana olisi ollut miespari. Eipä tuo ohjelma noudata muutenkaan oikeiden kilpailuiden sääntöjä, joten hyvin olisi mukaan sopinut. Mutta hyvä oli näinkin.