Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen laiskuus lasten suhteen suututtaa minua hirveästi

Vierailija
24.11.2012 |

Olen tuo joka kirjoitin että mies sälyttää 4½ vuotiaan vastuulle hampaanpesun jne. Minua rassaa aivan hirveästi miehen laiskuus, vetämättömyys, ymmärtämättömyys - mitä lie onkaan - lasten suhteen! Tekee vaikka kotityöt paremmin kuin huolehtisi lapsista. Oman itsensä huolehtii paremmin kuin lasten tarpeet. Jotenkin aivan onneton lasten suhteen. Jännittää kun mies lähtee puistoon tms isomman kanssa niin todella usein on sattunut joku pieni tapaturma kun mies antanut miten sattujaan keinua tai ei muuten ole vahtinut kunnolla. Kotona mua jännittää mennä suihkuun kun en tiedä miten mies huolehtii vauvan ja nelivuotiaan, sattuu ja tapahtuu.. Mies sanoo, että kyllä hän välittää mutta tekee omalla tavallaan. Enkä saa arvostella hänen tapojaan toimia. No helvetti soikoon kun ne tavat on sellaisia, joista lapset kärsivät!!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten välinpitämättömältä teistä muista tämä mieheni kuulostaa?

Vierailija
2/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla mies nousi lasten kanssa 8 jälkeen ylös, pisteet siitä kotiin, sain nukkua piiiitkään. No, sitten kun joskus 11 aikaan kömmin makuuhuoneesta, eivät lapset olleet saaneet vielä edes aamupalaa ja 1.5v oli vielä yövaipassaan! Että näin tehokkaasti mies meillä toimii...luoja kuinka raivostuin!

Olisin raivostunut minäkin. Ei noin pöljiä miehiä voi ollakaan!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä, minä ja minä, se vaan kiinnostaa.

Ne hampaat on hoidettava. Ne pestään kunnolla tai itketään ja pestään ja miehen on tajuttava se. Mies hoitaa jatkossa hammaslääkärikäynnit niin joku ammattilainen voi kertoa hänelle jos ei muuten mene perille.

Meillä asuu kanssa idioottimies. Olen sairaana (kuumetta yli 38) ja mies kysyi äsken että mentäiskös uimahalliin (siis hän itsekseen ja minä lasten kanssa naistenpuolelle).

Vierailija
4/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaikka ne maitohampaat tippuu pois, niin se kariespöpö ei sitten tipu niiden mukana, jos sen on kerran saanut.

Vierailija
5/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies työntää 2 vuotiaalle banaanin kun ruoka-aika. Helppoa ja siistiä eikä ymmärrä ollenkaan kun olen närkästynyt kun muksu ei ole saanut lämmintä ruokaa.

Meillä mies viikkaa siististi omat vaatteensa, suihkuttelee itseään vähintään puolituntia päivässä ja muilla tavoin pitää kiinni hygieniasta ja puhtaudesta ITSENSÄ kohdalla. Lapsi sen sijaan saa olla puurot poskilla ja paidassa ja vaatteet laitetaan päälle vähän sinne päin. Ei myöskään ikinä harjaa lapsen hiuksia, siksi leikkasin ne lyhyeksi.

Potalle ei taaperoa viitsi opettaa koska kyllä se myöhemmin itsestään kuitenkin oppii. Totuus kuitenkin että kokee potattelun työlääksi. Silloin kun saa itsestään irti ja antaa lapselle lämmintä ruokaa se on aina minun tekemää sillä ei ole toivoakaan että itse sulattelisi pakkasesta ruokaa tai keittäisi vaikka puuron. Ei tosin laita itsellekään ruokaa, vaikka osaisi. Lapsi saa myös hänen puolestaan syödä itse käsin sillä lusikka sotkee enemmän. Kuulemma kannustaa omatoimisuuteen mutta todellisuudessa lukee samalla lehteä kun lapsi syö eikä ole kiinnostunut miten ja kuinka paljon syö.

Ei jaksa viedä lasta ulos, leikkiä tai tehdä muuta kuin korkeintaan lukea. Kaikki tehdään mahdollisimman helpolla ja niin että mies voi samanaikaisesti surffata netissä, lukea lehteä tai katsoa telkkaria.

Ei osallistu nukutukseen, mutta kovasti mielipiteitä tästä asiasta niinkuin muustakin. Kovasti on neuvomassa ja arvostelemassa mutta hänen tyyliään ei vastavuoroisesti saa kommentoida mitenkään.

Vierailija
6/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun lapsi on jo kouluissä, alkaa isä olla kerjäämässä huomiota siltäpäin. Miksi se ei halua lähteä hänen kanssaan, miksi ei anna hoitaa jotain asiaa, miksi kertoo ensin äidille?

No miksiköhän. Sitä saa mitä tilaa

Vierailija
7/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaikka ne maitohampaat tippuu pois, niin se kariespöpö ei sitten tipu niiden mukana, jos sen on kerran saanut.

Juuri tuosta syystä hammashoito on niin valtavan tärkeää alusta saakka! Ja sitten on vielä se, että hampaiden hoito vaatii kunnollista rutiinia, eikä sen juurruttamista voi aloittaa liian aikaisin!

Vierailija
8/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyvät hampaat vuoden sisällä. Siinähän sitten paikkaatte... ja mies hoitaa asian!

Vierailija
9/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun lapsi on jo kouluissä, alkaa isä olla kerjäämässä huomiota siltäpäin. Miksi se ei halua lähteä hänen kanssaan, miksi ei anna hoitaa jotain asiaa, miksi kertoo ensin äidille?

No miksiköhän. Sitä saa mitä tilaa

Tenavat haluavat vaikka maitoa, eikä saa maitopurkkia auki, niin huudetaan äitiä yläkerrasta apuun.

Ja mä saan olla koko ajan sanomassa, että sanokaa sille isällenne, joka istuu vieressänne!

Saati sit jotkut vakavammat/tärkeemmät jutut...

Ja nytkin tenavat tuuletti, kun iskä lähti hirvimetälle. Ei onneks oo mies kuulemassa, mutta en tiedä mitä pitäs sanoa tai tehdä.

Vierailija
10/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies työntää 2 vuotiaalle banaanin kun ruoka-aika. Helppoa ja siistiä eikä ymmärrä ollenkaan kun olen närkästynyt kun muksu ei ole saanut lämmintä ruokaa.

Meillä mies viikkaa siististi omat vaatteensa, suihkuttelee itseään vähintään puolituntia päivässä ja muilla tavoin pitää kiinni hygieniasta ja puhtaudesta ITSENSÄ kohdalla. Lapsi sen sijaan saa olla puurot poskilla ja paidassa ja vaatteet laitetaan päälle vähän sinne päin. Ei myöskään ikinä harjaa lapsen hiuksia, siksi leikkasin ne lyhyeksi.

Potalle ei taaperoa viitsi opettaa koska kyllä se myöhemmin itsestään kuitenkin oppii. Totuus kuitenkin että kokee potattelun työlääksi. Silloin kun saa itsestään irti ja antaa lapselle lämmintä ruokaa se on aina minun tekemää sillä ei ole toivoakaan että itse sulattelisi pakkasesta ruokaa tai keittäisi vaikka puuron. Ei tosin laita itsellekään ruokaa, vaikka osaisi. Lapsi saa myös hänen puolestaan syödä itse käsin sillä lusikka sotkee enemmän. Kuulemma kannustaa omatoimisuuteen mutta todellisuudessa lukee samalla lehteä kun lapsi syö eikä ole kiinnostunut miten ja kuinka paljon syö.

Ei jaksa viedä lasta ulos, leikkiä tai tehdä muuta kuin korkeintaan lukea. Kaikki tehdään mahdollisimman helpolla ja niin että mies voi samanaikaisesti surffata netissä, lukea lehteä tai katsoa telkkaria.

Ei osallistu nukutukseen, mutta kovasti mielipiteitä tästä asiasta niinkuin muustakin. Kovasti on neuvomassa ja arvostelemassa mutta hänen tyyliään ei vastavuoroisesti saa kommentoida mitenkään.

Vierailija
11/26 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoikaa, sanokaa mielipiteenne? Kyllä mies voi sumeilematta hullutella isomman kanssa, riehua ja nauraa (kunnes lapsi kolauttaa päänsä tms) mutta tuo vastuullinen perushoito ja -huolenpito ja vahtminen vaan tökkii.

Vierailija
12/26 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin mieti mitkä asiat ovat "tappelun" arvoisia. Eli ihan pienistä asioista ei kannata hermoja menettää.

Tuossa hammaspesun kohdalla voisit rauhallisesti kysyä kuinka tärkeänä mies pitää ehjiä hampaita. Ja selittää että lapsen fyysinen kehitys ei vaan ole niin pitkällä että voisi tuossa iässä vastata yksin hampaiden pesusta. Tai ehkä kerran päivässä mutta kyllä ainakin kerran päivässä pitää aikuisen pestä lapsen hampaat kunnolla.

Jos mies tekee jotain hyvin lasten kanssa niin osaatko heittää sopivan kehun (hyvä kun huomasitte laittaa kumpparit puistoon minä luulin että siellä oli kuivaa, keititpä hyvää puuroa jne). Voisit myös kysyä miehen mielipidettä välillä (tarviikohan lapsi jo paksumman lakin ulos tai varaanko jo tänään ajan lääkäriin yskän takia. Näin mies ei olisi niin puolustuskannalla aina kun kokee välillä onnistumisiakin ja sitä että arvostat kuitenkin hänkin mielipidettään (toki kysymykset kannattaa miettiä niin että voi hyväksyä vastaukset eli jos on varma että lääkäriaika pitää varata just tänään niin ei kannata kysyä toiselta sen tilaamisen tärkeyttä).

Vierailija
13/26 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin mieheltä että mitä sitten sanoo jos lapselle tulee reikä hampaaseen, kenenkö vastuu se on, lapsen? Vähän naurahtaen vastasi, että "sitäpaitsi ton ikäsellä on maitohampaat, ne tippuu kuitenkin pois myöhemmin". Että ei siis niin väliä jos reikiä tulee..

Vierailija
14/26 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ylipäänsä ihmettelen sitä mantraa että naisten pitäisi lopettaa kritisointi ja antaa miesten hoitaa asiat omalla tavallaan, vaikka ne eivät menisikään ihan niin kuin itse olisi asiat tehnyt. Tietenkin noin on helppo sanoa, jos kyse on siitä kummalla kädellä sen lapsen nenän pyyhkii, mutta ERITTÄIN usein kyse on siitä että miehen tapa on laiska ja itsekäs ja aiheuttaa ongelmia muille. Ja jos siitä sitten huomauttaa niin tuomio on että huomauttaja on kuvottava nalkuttaja ja kontrollifriikki joka ansaitsee kaiken pahan mitä hänelle voi ikinä tapahtua. Laiska, itsekäs mies on aina syytön nalkutuksen uhri, ihan riippumatta siitä millaista jälkeä taakseen jättää.

Vierailija
15/26 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pirun laiska lasten suhteen. Mies ei vahingossakaan vie lapsia ulos tai huolehdi ruuista. Jos miehestä on kiinni, niin nuo kököttää telkun ääressä koko päivän miehen maatessa sohvalla. Ruokaa ei tarjota, ei vaihdeta vaippaa tai tehdä ylipäätään mitään. Leikki välillä. Muuten se on mun takapuoli, joka jumalan kerran nousee ylös puhaltamaan, erottamaan tappelijoita, antamaan juomista, huolehtimaan ulkoilusta ja ruuasta jne.

Vierailija
16/26 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin mieheltä että mitä sitten sanoo jos lapselle tulee reikä hampaaseen, kenenkö vastuu se on, lapsen? Vähän naurahtaen vastasi, että "sitäpaitsi ton ikäsellä on maitohampaat, ne tippuu kuitenkin pois myöhemmin". Että ei siis niin väliä jos reikiä tulee..

No sittenhän voitte sopia että mies vie lapsen seuraavalla kerralla hammashoitajalle. Sovitte että jos lapsen hampaita pitää paikata niin mies vie lapsen, pitää tarvittaessa kiinni jne. Ennen hammashoitajalle menoa voisit soittaa ja vinkata hoitajalle miehen asenteesta jos vaikka hoitaja osaisi asettaa sanat sopivasti...

Vierailija
17/26 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnattoman arvokasta tuollainen huolettomuus ja rentous, jos kuitenkin leikkii, hulluttelee, vie puistoon jne osallistuu...

Ja hän on oikeassa, tippuu ne maitohampaat suusta kuitenkin... antakaan välillä pestä itse, välillä te, ei ole haudan vakavaa...

Elämänilo on aliarvostettua kaiken täydellisen suorittamisen keskellä...

Vierailija
18/26 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on ainakin tähän asti ollut oikein hyvässä kunnossa olevat hampaat, kun mies aamuisin töissä niin tokihan minä pesen lapsen hampaat ja joka aterian jälkeen annan hörpyn vettä ja xylitolpastillin. Joita mies ei tietenkään koskaan muistaisi antaa (onneksi lapsi muistaa itsekin jo pyytää). Mutta ärsyttää, että asiat on minusta kiinni eikä toinen tee kunnolla - minä aamulla vauva kainalossa pesen toisen hampaat mutta kun iltasella ollaan molemmat vanhemmat kotona ja minä imetän ja hyssytän vauvaa niin mies ei vaivaudu tekemään lapsen iltahommia kunnolla.

Vierailija
19/26 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa vaimon pitää alkaa miettiä kehuja erikseen miestä varten. Minusta noin tehdään lasten kanssa. Tietysti aikuistenkin pitää muistaa välillä kehua toisiaan ja sanoa kauniita asioita, mutta ei niitä tartte alkaa erikseen miettiä sitä varten, että mies muka niiden ansiosta alkais tsemppaamaan lasten kanssa.

Vierailija
20/26 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja 8:lle: on se vaan "jännä" miten samainen mies on pikkutarkka omissa asioissaan, pesee hampaitaan ja käyttää hammaslankaa, leikkailee kynsiään, puristelee näppyjään... mutta ei sitä lasta vaivaudu hoitamaan. Luulisi tarkan ihmisen olevan tarkka lapsenkin kohdalla, mutta todellakaan ei ole!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi