Joko on joulu VIINAKSET mietittynä?
Kumma kun ei jouluakaan voi olla viinatta. Joo viiniähän me vaan joo joo kyllä tiedetään....
Kommentit (18)
Meillä kotona isä ryyppäsi aina jouluna. Siis ryyppäsi, ei mitään yhtä viinilasia vaan koko kossupullo. Joten meidän jouluun ei kuulu alkoholi ollenkaan.
Ihmettelin tässä, kun työkaverini sanoi että oli käynyt viina ostoksilla joulua ajatellen.
lasilliset terästettyä glögiä jossain vaiheessa. Joulupöydässä punaviiniä tai olutta.
Hyvin oon miettinyt, eli:
En ota mitään. Olen pari kuukautta sitten hakenut alkoholismiin apua ja asun tällä haavaa äitini luona. Äiti varoitti jo aiemmin ottavansa ehkä viiniä jouluna ja sanoin, että aivan sama. En aio siihen koskea. Mulle on liian tärkeää päästä tästä irti.
Pakko on myöntää, että kun on ennen juonut melkein päivittäin kahden vuoden ajan, niin
kaksi vesiselvää kuukautta on tuntunut tosi hyviltä.
ruokajuomaksi, pari tsekkiläistä olutta myös. Jälkiruokaviini on jo (trockenbeerenausläse) ja kesällä ostettu grand cru konjakki ihan paikan päältä:) Siinähän ne. Ei ole tarkoitus humaltua jouluna mutta meillä on aina paremmilla illallisilla ruokajuomat muutakin kuin vettä
Kuulin vasta 17-vuotiaana kavereilta, että jotkut juo myös jouluna. Tiesin kyllä vapun ja jussin ja uudenvuoden , mutta että Jouluna?
Nyt olen 32-vuotias. Hih.
Kuulin vasta 17-vuotiaana kavereilta, että jotkut juo myös jouluna. Tiesin kyllä vapun ja jussin ja uudenvuoden , mutta että Jouluna?
Kyllähän monet juo (kuolhuviinilasillisen ja ruokajuomat) myös ylioppilasjuhlissa, valmistujaisissa, 60-vuotisjuhlissa...tai viiniä hyvällä juhlapäivällisellä ilman erityistä syytäkin. Miksei jouluna sitten.
Jouluun ei kuulu alkoholi missään muodossa.
Kotona opin, että selvin päin on mukavaa, kun vanhemmat ei viinan kanssa lätrännyt.
Joskus tulee otettua, jos opiskelukavereiden kanssa menemme ulos, mutta harvemmin muuten.
Joulu, pääsiäinen ja usein myös juhannus vietetään meidän perheessä ilman alkoholia.
..ja ei olla uskovaisia ;-)
En ota mitään. Olen pari kuukautta sitten hakenut alkoholismiin apua ja asun tällä haavaa äitini luona. Äiti varoitti jo aiemmin ottavansa ehkä viiniä jouluna ja sanoin, että aivan sama. En aio siihen koskea. Mulle on liian tärkeää päästä tästä irti.Pakko on myöntää, että kun on ennen juonut melkein päivittäin kahden vuoden ajan, niin
Paljon tsemppiä tulevaan! Toivottavasti selviit tässä taistelussa voittajana.
Kielii jostain ongelmista, jos alkoholin nauttiminen kohtuudella on yhtä kuin örveltäminen.
Ennen joulua käyn alkosta hakemassa jonkun hyvän pullon punkkua ja glögiä. Ehkä siideriä varmmuden vuoksi jos saunassa tekee mieli ottaa. Mut ei oo tosiaan vielä hankittuna.
erinomaista punaista jälkiruokaviiniä. Sitä ajattelin suklaan seuraksi ostaa. Muuten on vielä juomat miettimättä.
En ota mitään. Olen pari kuukautta sitten hakenut alkoholismiin apua ja asun tällä haavaa äitini luona. Äiti varoitti jo aiemmin ottavansa ehkä viiniä jouluna ja sanoin, että aivan sama. En aio siihen koskea. Mulle on liian tärkeää päästä tästä irti.Pakko on myöntää, että kun on ennen juonut melkein päivittäin kahden vuoden ajan, niin
Voimia tulevaan, sillä sitä se vaatii. Sulla on hyvä asenne ainakin tekstin mukaan ja toivon todella että onnistut pääsemään irti kuningas alkoholista. Hemmetin hienoa!!
Kinkun kanssa viinIä ja saunan jälkeen 1-2 olutta. Ei todellakaan mitään lärvejä vedellä joulunpyhinä.
Joo. Minun lapsuusjouluja ei alkoholi pilannut, tajusin oikeastaan vasta aikuisena, että isähän otti joskus olutta ja enot ja muut vieraat olivat joskus ihan ympäripäissään... Että voihan olla, jos olisi ollut väkivaltaa tai muita lieveilmiöitä, että suhtautumiseni olisi kielteisempi. Mutta että ei aina automaattisesti tarkoita, jos kotona käytetään alkoholia iloon, että lapsen elämä olisi pilalla.
tänä jouluna oli jallua, akvaviittia, konjakkia, viiniä, olutta ja shampanjaa. Täytyy jättää pari kaljaa pois ja ottaa jotain tiukkaa tilalle, kun pääsi hieman loppumaan kesken. Joulu ilman rentouttavaa pöhnää ei olisi ollenkaan niin tunnelmallinen ja lämminhenkinen. Ja me ei joulunaikaan vierailla missään, missä ei oteta yhdessä näkäräisiä. Joutavaa on ne kahvittelut kuivan joulutortun kera. Jouluna pitää saada viettää laatuaikaa ystävien kanssa vapautuneessa tunnelmassa.
valko- ja punaviiniä. Täytyy sit vaan kysellä alkosta mitkäsopis hyvin.