Tämä palsta on saanut minut tajuamaan, että olen wt.
Olen yh ja minulla on minua tummempia lapsia.
Olen lihava.
Meillä katsotaan päivittäin telkkaria (lapset max yhden tunnin)
Minusta kunnallinen päivähoito on laadukasta.
Olen pienipalkkaisessa, joskin vastuullisessa työpaikassa.
Asumme vuokralla.
Meillä syödään junttiruokia: seistä/lohesta tehtyä kalakeittoa; graavilohta, uunilohta, valmiiksi savustettuja kaloja (oma suosikkini on makrsilli), joskus kalapuikkojakin, hernekeittoa, linssikeittoa, kaalipataa, espanjalaista perunamunakasta ym edullista.
Punaista lihaa: karjalanpaistia, jouluksi ostamme pienen kinkkurullan, koska kinkku ei ole lasten suosikki
Jauhelihaa (vähärasvaista) käytetään paljon. Joskus jatketaan jauhelihaa soijarouheella, porkkana/kesäkurpitsaraasteella.
Syödään paljon pakastevihanneksia esim. sipulit ostan monesti valmiiksi pilkottuna.
Karjalanpiirakat ja leivät ostetaan pääosin valmiina.
Ei syödä hanhea, ankkaa, kanaa vaan broileria. En edes tiedä, että mistä saisi kanaa.
Mausteia käytetään hyvin vähän. Suola on Pan-suolaa.
Pakastin on täynnä itsepoimittuja marjoja. Niitä en osaa kuitenkaan laittaa ruoaksi, vaan syödään puuron/jogurtin/viilin seassa.
lapset juovat Lidl:n rasvatonta maitoa. (Jos ei olisi kotimaista, niin sitten ei ostettaisi sieltä)
En osaa perata kokonaista kalaa, en osaa puhdistaa kokonaista kanaa. Kukaan perheessä ei hanki metsästämällä riistaa, joten sitäkään ei meillä tarjoilla.
Yrttejä käytetään vähän.
Lapset harrastavat junttiharrastuksia: Vanhempi soittaa kitaraa ja nuorempi käy muskarissa. Kummallakin on wt-tanssiharrastus: break-dance ja toisella hiphop. Näihin pojat halusivat mennä. Sivistyneet tanssiharrastukset olisivat baletti tai moderni tanssi.
On myös wt:tä lainata kirjastosta kirjoja. Näitä meillä lainataan ja luetaan viikottain kymmeniä. Joko lapset lukevat itse tai sitten minä luen. Täältä olen oppinut, että on wt:ta, jos lapsi oppii lukemaan itsenäisesti ennen eskariin menoa. Tämän perusteella molemmat lapset kuuluvat wt-kastiin.
Meillä kuunnellaan myös pop-musiikkia.
En meikkaa. Pukeudun hyvin vaatimattomasti.
lapset eivät ole käyneet Ruotsia ja Norjaa pidemmällä matkalla.
Kommentit (5)
mitä pahaa tuossa kuvailemassasi elämässä on? Perinteistä, eli ei wt:ttä missään tapauksessa, suomalaista. Aina seitkytluvulta tuttua meininkiä ilman turhaa pröystäilyä.
Et sä nyt ihan täysin wt ole.
Jos olisit, niin:
Ette söisi graavilohta, linssikeittoa, rasvatonta maitoa tai marjoja lainkaan. Ettekä sekoittaisi niitä jogurtin/viilin sekaan, vaan ostaisitte sitä halpaa, rasvaista ja sokerista, valmiiksi maustettua arkijogurttia. Tuo kalakeitto on myös kyseeenalainen, paitsi jos ne lohikuutiot on jotain Rainbown valmiiksi paloiteltuja pakasteita. Wt yleensäkin syö kalansa vain paneroituina pakasteleikkeinä tai kalapuikkoina. Riistaskaan ei ole välttämätön. Lapsillasi ei myöskään olisi mitään ohjattua liikuntaharrastusta ja itsekseenkin liikkuisivat vähän. Myös toi musikaalisuus on kyseenalaista. Lukemaan aikaisin oppiminen on myös ristiriidassa. Miettisin tuota matkusteluasiaa ekologisuuden näkökulmasta, ekologisuus ei ole wt:ia.
Lue vaikka pari kirjaa ja jätä nämä palstat omaan arvoonsa. Eivät näköjään sovi herkälle ja kaiken imevälle luonteellesi:)Wt... Voiko typerämpää termiä suomessa käyttää.
Paljon on käyny uteliaita kurkkimassa aloitustas, muttet saanut yhtään vastausta.Vielä. Tavallaan sä kyllä jo sanoit itse kaiken viestissäs. Mä itse en kannata koko termiä, musta se kertoo enemmän sen käyttäjästä kun siitä jota siksi kutsutaan. Inhoan muutenkin kaikkea lokerointia tyyliin köyhät on tyhmiä/rikkaat sivistyneitä blaa blaa