Kaikista kaunein Joululaulu?
Kommentit (44)
I hope you have fun. John Lennonin kappale taitaa olla. Kaunis melodia ja kertosäkeen loppu " ..and a happy new year. I hope it's a good one, without any fear." puhuttelee itsenäni jostain syystä, vaikka vähän kornilta kuulostaakin.
Kappaleen nimi on happy christmas (war is over). Näin btw :)
Tulkoon joulu lempparini.
olen jo kirkosta eronnut, mutta silti tuo on kaunein. Ei niin hartaista kappaleista tykkään eniten Tonttujen jouluparaatista.
Esim Jorma Hynnisen, tai jonkun muun hyvän tenorin esittämänä. Vaatii ehdottomasti oopperalaulajan esittämään, ei mitään Sillanpäitä tai Antti Tuiskuja.
Jari Sillanpään Öinen hautausmaa ja Carola Häggkvistin Himlen i min famn seuraavina.
ja sen jälkeen "Varpunen jouluaamuna".
"Maa on niin kaunis" moniäänisenä kuorolauluna, siinä on jotain jykevää ja tunnelmallista. "Tuikkikaa oi joulun tähtöset" on myös kaunis, jotenkin surumielinen.
Himlen i min famn
Itken aina kun kuulöen sen ja aina kun ajattelen sitä.
AV-versio Porsaita äidin-biisistä on ehdoton suosikkini. Ajattelin esittää tämän yllätysnumerona poikani koulun joulujuhlassa universumin julkisena ensiesityksenä.
Tervetuloa kuuntelemaan!1.säkeistö:
Porsaita AV:n oomme kaikki,
oomme kaikki, oomme kaikki
Porsaita AV:n oomme kaikki,
oomme kaikki, kaikki
sinä, ja minä
sinä, ja minä2.säkeistö:
AV-mammoja oomme kaikki,
oomme kaikki, oomme kaikki
AV-mammoja oomme kaikki,
oomme kaikki, kaikki
sinä, ja minä
sinä, ja minä3.säkeistö
AV-mammat possuja kaikki,
possuja kaikki, possuja kaikki
AV-mammat possuja kaikki,
possuja kaikki, kaikki
sinä, ja minä
sinä, ja minä
Missä päin tämä ensiesitys on? Haluaisin tulla kuuntelemaan...
Perinteisistä Varpunen jouluaamuna. Sitä aina siskon kanssa ulistaan ja nyyhkitään, eiku siis lauletaan :) Meidän isoin veli on kuollut vauvana ja jotenkin toi biisi on ainoa linkki siihen veljeen jota meistä sisaruksista kukaan ei oo koskaan tavannu.
Sitten tykkään tosi paljon Lapsi tuoksuu joululta-biisistä. olen kuullut sen Arja Korisevan ja Katri Helenan esittämänä. Itketysbiisi :)
Hassisen koneen On jouluyö (nyt laulaa saa) on ei-perinteisistä kaikista paras. Kylmät väreet menee ja teksti on niin totta.
Tyttö: Antti Tuiskun Avaruus (Walking in the Air)
Mies: Jouluyö, juhlayö
Minä: Sydämeeni Joulun teen
(Sittenkin melkein koko perheen: Poikamurkku kieltäytyi vastaamasta)
Ja minäkin tykkään Vesa-Matti Loirista, kuuntelen Veskun joululevyn aina jouluisin puhki :)
se on paras. Ihana, omaperäinen sävel ja lähes maagiset sanat. Silti sävel ehkä se juttu. Lohduttava, ihmeellinen - kuten joulu.