Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi neljä viidestä vastaantulevasta juoksijasta on mies? Ja neljä viidestä kävelijästä nainen?

Vierailija
24.11.2012 |

Eli miksi miehet juoksee ja naiset kävelee?

t. juokseva nainen

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi minulle lääkäri.

Vierailija
2/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim. mieheni ei koskaan kävele koska se on niin inhottavan hidasta kuulema. Minusta kyllä naisjuoksijoita on poluilla yllättävänkin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vastaan tulee yhtä paljon hölkäten molempia sukupuolia + sitten vielä niitä käveleviä naisia. Ilahdun jokaisesti, jes, muutkin ovat huomanneet miten mukavaa tämä on ja miten hyvä olo lenkin jälkeen tulee :)

Vierailija
4/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä naisissa kuntoilijoita onkin enemmän, mutta eri tasoisia. Laskennallisesti luulen näkeväni enemmän naisulkoilijoita kuin miehiä.

Vierailija
5/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa tilastollisesti olla vähän sinnepäin ainakin.

Naiset kuntoilevat enemmän kosmeettisista syistä ja miehet terveyssyistä ja kai se hengästyminen sitten antaa paremman kardiorasitteen.

Itse asun kuntoradan vieressä ja koiraa ulkoiluttaessa olen niitä naisia vähän takaapäin katsellut ja nuoret naiset varsinkin juoksevat useammin kuin vanhemmat eli karkaavat näkökentästä vähän liian äkkiä. Tosin juostessaan hytkyvät vähän eri tavalla kuin kävellessä ja se bonuksena mainittakoon.

Usein siellä viipottaa lyyliä myös jotka liikuntaa selvästi tarvitsee.

Vierailija
6/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää juosta. Kävely tulee kuvioihin vasta sitten kun lääkäri pakottaa.

Vierailija
7/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tekevät jotain, ja jos aloittavat liikunnan, tahtovat koko ajan vähän parantaa tulostaan, mielellään kilpailevat muiden kanssa jne. Naiset taas usein liikkuvat siksi, että se on terveellistä ja mukavaa, ei niin väliä sillä, onko se nyt mahdollisimman tehokasta ja olenko nopeampi kuin jotkut muut samaan aikaan aloittaneet tms.

Noin kärjistäen siis, ei siis toki noin jyrkkä ero ole sukupuolien välillä, mutta ero kuitenkn on

Vierailija
8/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölkkääminen on hyvin epäluonnollinen etenemistapa ja tömähdys polviin joka askeleella aiheuttaa pitkässä juoksussa (heh) vammoja. Ilmeisesti naiset sitten ovat fiksumpia. Itse (miehenä) suosin kävelyä ja pidän sitä loistavana liikuntamuotona.

Vierailija
9/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinnoissa. En ole sellaisia urheiluliivejä löytänyt, jotka teippaisivat rinnat niin, ettei yhtään olisi liikettä. Enkä muutenkaan pidä juoksemisesta, vaikka se nyt niin kovin trendikästä taas vaihteeksi onkin. Tanssin tai sauvakävelen.

Vierailija
10/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten ja laihojen naisten juoksu on näppärää eli jatka toki.

Mikäli rintavarustus on suuri, tilanne on aivan toinen.

Vierailija
11/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen suurimmassa maratonissa (HCM) oli miehiä tänä vuonna 3211 ja naisia 1050.

Suurimmassa puolimaratonissa (HCR) oli miehiä 7017 ja naisia 5304.

Käsittääkseni 10km kisoissa on monesti jopa enemmän naisia, mutta en nyt löytänyt Midnightrunin (jonka meinasin ottaa esimerkiksi) sivuilta tämän vuoden tuloksia, joten en voi todistaa tätä luuloa.

Mutta vaikuttaisi siltä, että miehet tosiaan juoksevat jonkin verran enemmän, mutta ei nyt ihan suhteessa 4:1.

T:juoksija nainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme