Miksi musta tätä palstaa lukiessa tuntuu siltä, että uskovaiset ovat tyhmiä?
Esim tuossa homokeskustelussa tulee aina esille jotain tämän kaltaista: "Yhtä lailla voitaisi kysyä, mitä väärää on tappamisessa tai lapseen sekaantumisessa kuin homoudessa." Uskovaisten tai ainakin monen uskovaisen mielestä tappaminen, homous ja lapseen sekaantuminen johtaa moraalin rappioitumiseen.
Kuitenkin tappaessa kuolee ihminen ja hyväksikäytetty lapsi traumatisoituu jne. Jos kaksi tasavertaista esim miestä rakastavat toisiaan ja haluavat olla yhdessä, se ei satuta ketään. Päinvastoin. Tunnen muutaman homoparin, jotka antavat valollaan voimaa myös lähipiirille.
Ihmettelen myöskin, eivätkö uskovaiset voisi ottaa selvää historiasta. On olemassa faktoja siitä, miksi raamatussa on kielletty homous.
Muutenkin tuntuu tyhmältä elää moraalisääntöjen mukaan jotka ovat olleet voimissaan tuhansia vuosia sitten. Lääketiede ja muu tiede on kehittynyt ja meillä on paljon sellaista tietoa, mitä ennen ei ollut.
Minulla ei ole mitään uskontoja vastaan niin kauan kuin uskovaiset eivät yritä muuttaa toisia ihmisiä omien mieltmystensä mukaisiksi.
Kommentit (37)
Vanhan kirja mukaan mennään, hohhoijaa. Tietty siellä jotain OK moraalisääntöjä on, mutta ei siihen uskontoa tarvita.
Sama kuin uskoisi menninkäisiin tms. En voi pitää ketään uskovaa kovinkaan älykkäänä, eikä ne kyllä ole osoittautuneetkaan.
Minusta ei tunnu hyvältä, että sinä sanot uskovaisia tyhmiksi. Sellainen ei ole asiallista keskustelua asioista, vaan siinä mennään henkilökohtaisuuksiin.
Mitä tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää se myös samoin heille.
Minusta ei tunnu hyvältä, että sinä sanot uskovaisia tyhmiksi. Sellainen ei ole asiallista keskustelua asioista, vaan siinä mennään henkilökohtaisuuksiin.
niin. tyhmä on mielestäni ajattelevan ihmisen vastakohta ja jos ei osaa ajatella omilla aivoillaan niin kyllä silloin on vähän tyhmä. Eihän läskikään ole kiva sana, mutta kuitenkin joku meistä on läski.
minä en ole halunnut muokata uskovaisia vaan toivoiin, ettei he puutu toisten ihmisten asioihin.
niin. tyhmä on mielestäni ajattelevan ihmisen vastakohta ja jos ei osaa ajatella omilla aivoillaan niin kyllä silloin on vähän tyhmä. Eihän läskikään ole kiva sana, mutta kuitenkin joku meistä on läski.
minä en ole halunnut muokata uskovaisia vaan toivoiin, ettei he puutu toisten ihmisten asioihin.
Nimitteletkö estoitta vastaantulevia ylipainoisia läskeiksi? Toivottavasti edes siinä asiassa sinulla on jotain pidäkkeitä. Käytöksesi on rumaa. Häpeä.
...niin se kyllä on erikoista, että verrataan homoutta pedofiliaan ynnä muuhun aivan toisenlaiseen toimintaan. Toisaalta ei tuo vertaaminen ole mikään uskovaisten erityisominaisuus, ylipäänsä homofoobikot tuntuvat tuota vertaamista harrastavan.
Toisaalta uskovaisissakin on erilaisia ihmisiä. Lähinnä fanaattiset tyrkyttäjät ärsyttävät minua. Ja semmoinen, että ei kyetä keskustelemaan rationaalisesti ollenkaan vaan päättely on tasoa "Raamattua pitää uskoa koska Raamatussa sanotaan että sitä pitää uskoa". Toisaalta fanaattisuuttakin on monissa eri ihmisryhmissä, melkein mistä vaan voi olla fanaattinen, sekään ei ole uskovaisten "yksinoikeus".
Olen varmaan "uskovainen" enkä ajattele noin kuten yleistit. Läheisissäni on homoja.
Ja varmaan ei-uskovaisiakin on, jotka "vastustaa" homoutta esim. naureskelee sitä??
Että älä yleistä muutaman av-laisen kommentin perusteella!!
Voihan se olla rumaa, mutta totuudenmukaista. Siis käytökseni. Pahoittelut jos tämä aihe loukkaa ihmisiä, mutta minusta monen uskovaisen kanta homouteen on aika lapsellinen ja typerä. Jos raaamtussa sanotaan että lehmät lentää niin silloin kai ne lentää.
ap
varmasti Jumalan rangaistus sekin.
Olen varmaan "uskovainen" enkä ajattele noin kuten yleistit. Läheisissäni on homoja.
Ja varmaan ei-uskovaisiakin on, jotka "vastustaa" homoutta esim. naureskelee sitä??
Että älä yleistä muutaman av-laisen kommentin perusteella!!
en yleistänyt. huomaat sen jos luet tekstini.
ap
En pidä esim. Sakari Oravaa tyhmänä. Myös keskustan puheenjohtajalla Juha Sipilällä täytyy olla korvien välissä muutakin kuin sahajauhoja. Miljoonaomaisuutta ei muuten koota.
Voihan se olla rumaa, mutta totuudenmukaista. Siis käytökseni. Pahoittelut jos tämä aihe loukkaa ihmisiä, mutta minusta monen uskovaisen kanta homouteen on aika lapsellinen ja typerä. Jos raaamtussa sanotaan että lehmät lentää niin silloin kai ne lentää.
ap
Hengitä välillä. Ja kysyisitkö minulta, mitä oikeasti ajattelen, ennen kuin tuomitset.
En pidä esim. Sakari Oravaa tyhmänä. Myös keskustan puheenjohtajalla Juha Sipilällä täytyy olla korvien välissä muutakin kuin sahajauhoja. Miljoonaomaisuutta ei muuten koota.
Tyhmä ja hullu pitää olla miljonäärin, sehän on fakta. Ei viisas tavoittele maallista mammonaa. Tiedät sen varmaan uskovaisena, vai etkö ole lukenut raamattua? Vai etkö ole uskovainen? No, tämän asian voi päätellä ilman raamattuakin(!!)
ap
Niin no jos sanoo, että "uskovaiset ovat tyhmiä", niin kyllä se aika yleistykseltä vaikuttaa.
Olen uskovainen, mutta en ajattele todellakaan homoseksuaalisuuden kuuluvan millään tavalla samaan kategoriaan tappamisen tai pedofilian tai muun sellaisen kanssa.
Kaikenlainen tuputtaminen ärsyttää itseänikin. Esim. muutama luonnonsuojeluystäväni on todella rasittavia tapauksia, kun ovat jatkuvasti tyrkyttämässä omaa ideologiaansa. Siis tarkoitan sellaista, että eräskin tuttu on useammin ollut "käännyttämässä" minua kasvissyöjäksi, kuin minä häntä uskovaiseksi.
Siis rajansa kaikella ja joka porukkaan mahtuu monenlaista hiihtäjää.
Niin no jos sanoo, että "uskovaiset ovat tyhmiä", niin kyllä se aika yleistykseltä vaikuttaa.
Olen uskovainen, mutta en ajattele todellakaan homoseksuaalisuuden kuuluvan millään tavalla samaan kategoriaan tappamisen tai pedofilian tai muun sellaisen kanssa.
Kaikenlainen tuputtaminen ärsyttää itseänikin. Esim. muutama luonnonsuojeluystäväni on todella rasittavia tapauksia, kun ovat jatkuvasti tyrkyttämässä omaa ideologiaansa. Siis tarkoitan sellaista, että eräskin tuttu on useammin ollut "käännyttämässä" minua kasvissyöjäksi, kuin minä häntä uskovaiseksi.
Siis rajansa kaikella ja joka porukkaan mahtuu monenlaista hiihtäjää.
lue viesti nro 3. siinä määrittelen uskovaisen. eli juuri sinuakin ärsyttävät asiat koen uskovaiten höpötykseksi.
kun mitään oleellista perustetta ei ole tullut tuolle homouden vastustamiselle. On otettu itseen ja sanottu aplle eli minulle suorat sanat, mutta siihen se sitten jääkin. Kaipaisin kyllä vähän lisää perusteluja. Mutta muuten ollut ihan kiva rupatella teidän kanssa, on meinaan vähän tylsää makailla himassa kipeänä.
ap
niin suurin osa ihmisistä olisi aivan tolkuttoman tyhmiä, ja lisäksi vielä ilkeitä.
En usko av:lla kovimpaan huutavien, uskovien tai uskovaisten, antavan oikeaa kuvia ihmiskunnan tyhmyydestä.
t. ateisti jolla ei normaalielämässä ole mitään ongelmaa uskovaisten kanssa
rsyttää
sori, en ihan hirveesti jaksa oikolukea av-palstalle kirjoittelemiani juttuja(yhtään vähättelemättä kyseistä palstaa)
ap
ovat itse aika huvittavia sen suhteen, että ajattelevat esim. homokeskustelun päättyvän heille mieluisan kannan "voittoon" argumentoinnin ja järjellisen keskustelun perusteella. Uskontoa ja uskoahan ei voi selittää aina rationaalisesti. Ottamatta kantaa koko homokysymykseen ajattelen jankkaamisen ja toisten mielipiteiden teilaamisen ("miten joku voi ajatella/sanoa...) puolin ja toisin sivistymättömältä. Etenkin kun sitä näillä palstoilla tehdään häpeilemättä toisin kuin irl, ehkä?
ovat näitä moralisoijia, oikean opin tuputtajia. Itsekin uskon jollain tavalla, mutta en vaadi sitä muilta.
ap