Nuorekkaat kolmikymppiset naiset! Tarvitsen apuanne.
Olen päättänyt ostaa 30-vuotiaalle työssäkäyvälle naiselle joululahjaksi lehtitilauksen. Mikä lehti sopisi hänelle eikä olisi mikään mummomainen.
Nainen on siis lapseton mutta pitää käsillä tekemisestä (tekee itse joululahjat, maalaa, askartelee ja hiukan nikkaroikin). Hän pitää matkustamisesta ja elokuvista, pukeutuu nuorekkaasti ja voimakkaisiin väreihin. Pitää sisustamisestakin mutta ei missään nimessä ole minimalisti tai mustavalkosisustaja. On naimisissa ja asuu omakotitalossa.
Mikä lehti siis hänelle? Selailin noita lehtiä mutta hyvänen aika, kun niistä ei tiedä nimen perusteella mitään. Auttakaapa, kiitos!
Kommentit (51)
Sopivasti helppoja, kotikeittiöön soveltuvia reseptejä (joissain Gloria- tyylisissä lehdissä ne ruokareseptit on monesti aika työläitä ja vaikeasti saatavia raaka-aineita jne.) ja kivoja sisustus/puutarhajuttuja.
mutta sekä Kotivinkissä, että Talo&Koti lehdessä on kivat kolumnistit, Roope Lipasti (ihan huippua tekstiä) ja Olga Temonen. :) Nyt oli aivan ihanat ohjeet monenlaisille (joulu)herkuille ja koristuksille molemmissa lehdissä.
Kodin kuvalehdet
Me naiset on ihan turha.
On sopivan nuorekas 30-kymppiselle koti-ihmiselle.
Kotiliesi ja Kodinkuvalehti ovat myös kiinnostavia ja monipuolisia, mutta varsinkin toinen niistä on aika "mummomainen".
Imagea äänestäisin minäkin, jos siis haluat tilata yleisaikakauslehden ja jos lahjan saaja on kiinnostunut vähän laajemmin eri ilmiöistä.
Jos taas kaipaat juuri noita kotoilujuttuja, niin Me Naiset, Anna tai Trendi. Itse luen sujuvasti kaikkia, oon 28-vuotias.
Imagea tulin ehdottamaan. Etenkin jos kulttuuri kiinnostaa. Suht monipuolinen lehti. Ainut, jota säännöllisesti itse tilaan.
jälkimmäisen etenkin ottaisin riemusta kiljuen.
T. 31v matkustelusta pitävä :)
Ihan kaikkein paras naistenlehti on Ranskan Marie Claire, siinä on sopivassa suhteessa fiksuja juttuja ja hömppää, ja poikkeaa vähän edukseen siitä yleismassatyylistä, mitä suomalaisissa lehdissä syötetään.
Suomalaisista naistenlehdistä ehdottomasti Kodin kuvalehti, vaikka onkin viime aikoina muuttunut huonompaan.
t: Nuorekas kolmikymppinen
Kotivinkki tai MeNaiset, joskin jälkimmäinen on pinnallinen, mutta tulee luettua.
T. Nainen 30-vee, kotityyppiä myös
ja kaikki noi kodin kuvalehdet, avotakat, me naiset jne kuulostavat armottoman mummomaisilta.
Itse luen plazaa, imagea, damernas världiä, fit:iä, oliviaa jne.
Me Naiset on kamala kanaslehti. Olivia on vähän Cosmopolitan- tai Trendi -tyylinen, ei siis ehkä aivan sitä, mitä etsit.
t. 33v kotityyppi
Mulle tullut useasti, jo alle 30v. Sisustustusta, ruokaa ja leivontaa, kauneutta, juttuja erilaisista ihmisistä ja ilmiöistäa. Ei ole mikään mummolehti!
Me Naiset on jotain ihan järkyttävää höttöä...
Kallistun nyt kahteen: Kotivinkkiin tai Kodin kuvalehteen.
Perustelen hiukan, miksi ei muita. Mummilleni tuli aikanaan Me naiset ja Anna, joten en nyt ihan tämän tyylistä kaipaa. Tiedän, minkälaisista lehdista on kyse enkä automaattisesti ajattele, että kyseessä on mummolehdet vaan nimenomaan ajattelen, että en halua tällaista "seurustelu"-lehteä vaan nimenomaan hyviä vinkkejä vapaa-aikaan. Tästä syystä myös hylkäsin Imagen, jota mietin toki itselleni mutta en tälle ystävälleni. Image ei ole vapaa-ajan lehti vaan nimenomaan tällainen nuorekkaampi versio "seurustelu"-lehteä.
Mondon hylkäsin samassa yhteydessä kuin Suuri käsityölehtikin, koska en halua keskittyä vain yhteen painopisteeseen. Valitettavasti ystäväni ei osaa ranskaa eikä ole muutenkaan mikään loistava kielissä. Ei esim. lue englannin kielistä kirjallisuutta eli en uskalla ostaa tuota Country and livingiäkään.
Kotivinkkiä tuossa tarkastelin ja vaikuttaa ehkä parhaalta. Kodin kuvalehdessä on kivasti ensi vuoden teemat lehdittäin jo esillä, mutta Kotivinkin joulukuun numerossa ainakin vaikutti jokainen aihe osuvan ihan nappiin.
Kiitos teille.
Ap
Perustelen hiukan, miksi ei muita. Mummilleni tuli aikanaan Me naiset ja Anna, joten en nyt ihan tämän tyylistä kaipaa. Tiedän, minkälaisista lehdista on kyse enkä automaattisesti ajattele, että kyseessä on mummolehdet vaan nimenomaan ajattelen, että en halua tällaista "seurustelu"-lehteä vaan nimenomaan hyviä vinkkejä vapaa-aikaan. Tästä syystä myös hylkäsin Imagen, jota mietin toki itselleni mutta en tälle ystävälleni. Image ei ole vapaa-ajan lehti vaan nimenomaan tällainen nuorekkaampi versio "seurustelu"-lehteä.
Mondon hylkäsin samassa yhteydessä kuin Suuri käsityölehtikin, koska en halua keskittyä vain yhteen painopisteeseen. Valitettavasti ystäväni ei osaa ranskaa eikä ole muutenkaan mikään loistava kielissä. Ei esim. lue englannin kielistä kirjallisuutta eli en uskalla ostaa tuota Country and livingiäkään.
Kotivinkkiä tuossa tarkastelin ja vaikuttaa ehkä parhaalta. Kodin kuvalehdessä on kivasti ensi vuoden teemat lehdittäin jo esillä, mutta Kotivinkin joulukuun numerossa ainakin vaikutti jokainen aihe osuvan ihan nappiin.
Kiitos teille.
Ap
Kodin kuvalehti on vähän turha mummo, nuo imaget ja mondot ei oikein ole sellasia koti-ihmisen lehtiä, vaan niiden "ikinuorten" jotka reppureissaa maailmalla syöden vegeruokaa ja parantaen maailmaa..
Ei mikään ikinuorten lehti, mielenkiintoisia näkökulmia mielenkiintoisissa artikkeleissa. Mondo saa vain pahalle tuulelle jos ei ole varaa matkustaa luksuskohteissa.
Itse pidän myös Me Naisista ja Kauneudesta ja Terveydestä, tosin kummatkin ovat muuttuneet teinimpään suuntaan viime vuosina.
Siis minä en itse ainakaan voi sietää naistenlehtiä. Musta todella, todella hyvä lahja on Hyvä terveys -lehti, jossa on ihan oikeaa asiaa, eikä vain hömppää. Se on terveyden ja hyvän mielen lehti ja sitä lukee erittäin mielellään kaikenikäiset. On lääkärilehti Duodecimin sukulaislehti, siksi jutut on ihan oikeasti asiallisia.
Kiitos teille.
ApKotivinkki!!
Kodin kuvalehti on vähän turha mummo, nuo imaget ja mondot ei oikein ole sellasia koti-ihmisen lehtiä, vaan niiden "ikinuorten" jotka reppureissaa maailmalla syöden vegeruokaa ja parantaen maailmaa..
Minusta Kotivinkki on huomattavasti mummompi kuin Kodin Kuvalehti. Image taas on turhan tekoälyllinen ja Mondo tosiaan ihan yhden asian lehti.
Miksköhän kukaan ei ole ehdottanut sitä? Mielestäni paras sisustuslehti.
Kodin kuvalehti. Laadukasta luettavaa kaiken ikäisille, on matkailua, ideoita, syvällisiä juttuja kiinnostavista elämänkohtaloista, ei juurikaan julkkisjuttuja tai ainakin niihin on joku erilainen lähestymiskulma.
Joka lehti tulee luettua kannesta kanteen.
t. lapseton 36-vuotias nainen