Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömät saa olla ruokajonossa

Vierailija
23.11.2012 |

Hehän saavat asunnon, netin, puhelimen, tv-luvan, vaatteet ja ruuan sosiaalitoimesta.

Työssä käyvät puolestaan voivat joutuakin elämään niin ettei jää rahaa ruokaan.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos luulet, että sossuun joutumalla saa maksatettua kaiken ja elää leveää elämää, et selvästi ole koskaan sossussa ollut. meiltä maksetaan osa vuokrasta, puhelinlasku ja sähkö+vesi, ja niiden jälkeen käteen jää satanen ruokaan, vaatteisiin, meinoihin ja kissojen ruokiin.

kerropa, miten kaksi ihmistä elää leveästi sillä satasella? olisin sata kertaa mieluummin töissä, mutta oma selkävamma ei sitä tällä hetkellä salli.

Vierailija
2/25 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön ei saa nettimaksuihin ja puhelimiin avustusta. Eikä myöskään tv- lupiin!

Vaatemenot ovat siinä ja siinä, ruokaan saa tukea.

Juopoista en tiedä..

T:Työtön

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa. saattaa saada vuokran ja asumisen meot, mutta siihen jää. ei vaatetta tai muuta luksusta. paitsi maahanmuuttaja kaverin saa sossusta yksin iison kaksion vuokran kaupungin keskustassa, bussikortin, vaaterahaa ymsmys. niin että käteen jää vielä n.500e muihin omiin menoihin eli ruokaan. millon suomalainen pärjäisi sossun rahoilla noin hyvin?

Vierailija
4/25 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä tapauksia joissa ihan uskomattoman epäreilut päätökset.

Yhdeltä kaverilta lapsineen lähti kämppä alta. Oli tehnyt töitä pienen pätkän ja sossu eväsi kaiken tuen joksikin aikaa, vuokraa ei saanut maksettua jos meinasi ruoankin lapsilleen antaa. Sossua ei kiinnostanut naisen tuleva asumismuoto (kun ei ollut varaa uuteen), totesivat vaan tylysti että "kyllä me lapsille paikka löydetään, lastensuojelun kautta".

Toisessa perheessä maksetaan vuokra, lämmitys, sähkö ja auton bensat (koska asuvat metsässä), loput rahat menee kaljalaatikoonn per päivä, tupakkaan ja valmisruokiin. Silti saavat rahaa joka kerta silmälaseista lähtien melkein kaikkeen ja diankoni antaa vielä ruokalaput päälle että kaljalaatikon ostaessa saa ruokaakin.

Vierailija
5/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOKAINEN teistä joka kommentit kirjoitti, ei selvästi tajua mitään, tai ehkä tajuaa jotain mutta ei kaikkea.

Mä olen joutunut elämään sossun tuilla lähes vuoden ja ne tarkasti tasan tarkkaan 2kk tiliotteet, ei väliä oliko sulla siellä yli satanen sen tulorajan yli, sillä et sä sitä rahaa voi enään syödä ku oot perseauki. Yksin elävä saa noin 450e/kk ja tämä raha on se mikä jää käteen kaikkien laskujen, kuten vuokran, sähkön jne. jälkeen, nettiä ja auton vakuutuslaskuja sossu ei maksa.

Jos asut jonkun kanssa kaksin, saatte molemmat noin 350e/kk eli yht. noin 700e laskujen jälkeen. Minulle sossu kustansi aikanaan kaikki vauvaan liittyvät tarvikkeet rattaista sänkyyn, mutta ostin ne sukulaisilta sillä sossu ei maksa mitään tonnin emmaljungan uusia vaunuja. He maksoivat myös takuuvuokran kämppään (1200e) ja auttoivat vaatehankinnoissa. Sossut antaa harkinnanvaraista rahaa jos on perustelut.

Eli jos sulle jää laskujen jälkeen alle 400 euroa kouraan, mene sossuun äläkä vingu. Okei, saat sieltä sen 50e sitten mutta rahaa sekin. Ja ainiin, sossu huomioi kaiken rahan mikä liikkuu tililläsi.

Vierailija
6/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun lisäksi tekemään jotain sen eteen

JOKAINEN teistä joka kommentit kirjoitti, ei selvästi tajua mitään, tai ehkä tajuaa jotain mutta ei kaikkea.

Mä olen joutunut elämään sossun tuilla lähes vuoden ja ne tarkasti tasan tarkkaan 2kk tiliotteet, ei väliä oliko sulla siellä yli satanen sen tulorajan yli, sillä et sä sitä rahaa voi enään syödä ku oot perseauki. Yksin elävä saa noin 450e/kk ja tämä raha on se mikä jää käteen kaikkien laskujen, kuten vuokran, sähkön jne. jälkeen, nettiä ja auton vakuutuslaskuja sossu ei maksa.

Jos asut jonkun kanssa kaksin, saatte molemmat noin 350e/kk eli yht. noin 700e laskujen jälkeen. Minulle sossu kustansi aikanaan kaikki vauvaan liittyvät tarvikkeet rattaista sänkyyn, mutta ostin ne sukulaisilta sillä sossu ei maksa mitään tonnin emmaljungan uusia vaunuja. He maksoivat myös takuuvuokran kämppään (1200e) ja auttoivat vaatehankinnoissa. Sossut antaa harkinnanvaraista rahaa jos on perustelut.

Eli jos sulle jää laskujen jälkeen alle 400 euroa kouraan, mene sossuun äläkä vingu. Okei, saat sieltä sen 50e sitten mutta rahaa sekin. Ja ainiin, sossu huomioi kaiken rahan mikä liikkuu tililläsi.

Vierailija
7/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä saan työttömyystuke käteen 480e ja siinä se. Kerro missä saa ilmaisen asunnon, netin, puhelimen, tv-luvan, vaatteet ja ruoan niin muutan sinne. no en vissiin, mutta puhut löperiä.

Vierailija
8/25 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehän saavat asunnon, netin, puhelimen, tv-luvan, vaatteet ja ruuan sosiaalitoimesta. Työssä käyvät puolestaan voivat joutuakin elämään niin ettei jää rahaa ruokaan.

Siellä ruokajonossa on myös näitä työssäkävijöitä ja sitten infoksi, kaikki työttömät eivät saa sosiaalitoimesta kaikkea luulemaasi.

Vierailija
9/25 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta saa myös työssä käyvä jos on tarpeeksi pienet tulot. Kaikki pienituloiset saa.

Vierailija
10/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä saan työttömyystuke käteen 480e ja siinä se. Kerro missä saa ilmaisen asunnon, netin, puhelimen, tv-luvan, vaatteet ja ruoan niin muutan sinne. no en vissiin, mutta puhut löperiä.

on yli 30 e / kk, saat siihen joko asumistukea tai sossusta rahaa. Myös sähkölasku maksetaan ja mahdollinen vesilasku.

Puhelin, sanomalehdet (jos niitä tilaat), netti, vaatteet, hygienia ja ruoka kustannetaan itse tuosta 450 eurosta. Ja muistaakseni vuokrastakin on jokin omavastuu, olikohan 7 %?

Eli tosiaankaan työttömät eivät huvikseen siellä leipä- tai ruokajonossa seiso.

Taidankin joulun jälkeen etsiä työttömän, jota autan nimettömänä - tuli tätä kirjoittaessani niin elävästi taas oma työttömyysaika mieleen. Ja miten ihanaa oli kun joku kaveri vaikka joskus auttoi pyytämättä ja korvausta odottamatta.

Hyvää joulua kaikille, myös kateelliselle ap:lle!

Vierailija
11/25 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sulla on kerran netti, niin sivistä itseäsi pikkuisen. Ei oikeasti vaadi paljon.

Mitähän vielä. Juopoille maksetaan viinat?

Vierailija
12/25 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehän saavat asunnon, netin, puhelimen, tv-luvan, vaatteet ja ruuan sosiaalitoimesta. Työssä käyvät puolestaan voivat joutuakin elämään niin ettei jää rahaa ruokaan.

Siellä ruokajonossa on myös näitä työssäkävijöitä ja sitten infoksi, kaikki työttömät eivät saa sosiaalitoimesta kaikkea luulemaasi.

Aivan varmasti saavat lain mukaan

Vierailija
13/25 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vaan ole saanut noista mitään. Vaikka olen kyllä kerran käynyt kysymässäkin apua.

Vierailija
14/25 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö? En mä vaan ole saanut noista mitään. Vaikka olen kyllä kerran käynyt kysymässäkin apua.

Ne tulorajat löytyy kyllä netistä. Googleta, jos osaat.

Vierailija
15/25 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka Björn jos niikseen tulee. Me kaikki saamme. Eriasia kuka haluaa ja kenellä on tarvis.

Itse olen osa-aika työtön, enkä seiso. En myöskään saa työttömyydestä huolimatta mistään asuntoa, nettiä, vaatteita jne...

Mitä ap ajat takaa? Onko joku kieltänyt sinua hakemasta ruokaa sieltä?

Vierailija
16/25 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö? En mä vaan ole saanut noista mitään. Vaikka olen kyllä kerran käynyt kysymässäkin apua.

Ne tulorajat löytyy kyllä netistä. Googleta, jos osaat.

Mun tulot on olleet jo jonkin aikaa 0 e.

Vierailija
17/25 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta saa myös työssä käyvä jos on tarpeeksi pienet tulot. Kaikki pienituloiset saa.

En kertakaikkiaan jaksa tätä tietämättömyyttä--

sossu laskee puolen vuoden tulot takautuvasti ja jos olet sattunut tienaamaan vaikkapa 50 e/kk yli heidän "laskennallisten tulorajojensa" niin ainoa mitä saat on lämmintä kättä -oli NYKYINEN tilanne sitten mikä hyvänsä. t. 2 lapsen äiti joka viime hädässä turvautui sossuun (jääkaapit tyhjänä 2 vkoa) eikä saanut penniäkään

Vierailija
18/25 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulevat, että Suomessa on joku hieno yhteiskunnallinen turvaverkko mutta katin kontit.

Se verkko on niin harva, että suurempi osa putoaa välistä kuin saa apua.

sossu laskee puolen vuoden tulot takautuvasti ja jos olet sattunut tienaamaan vaikkapa 50 e/kk yli heidän "laskennallisten tulorajojensa" niin ainoa mitä saat on lämmintä kättä -oli NYKYINEN tilanne sitten mikä hyvänsä. t. 2 lapsen äiti joka viime hädässä turvautui sossuun (jääkaapit tyhjänä 2 vkoa) eikä saanut penniäkään

Vierailija
19/25 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 2 lapsen äiti joka viime hädässä turvautui sossuun (jääkaapit tyhjänä 2 vkoa) eikä saanut penniäkään

Ja silti olet siinä ja hengissä vielä

Vierailija
20/25 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulotaso alle mutta säästöjä, niin ei saa. Työtön serkkuni taas peri, niin tuki loppui. Ja se on ihan oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi