Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö perheenisä enemmän kotitöitä kun vaimo on töissä/ vaimo on lasten kanssa kotona?

Vierailija
22.11.2012 |

Kotitöitä on tottakai vähemmän kun siellä kotona on ihmisiä huomattavasti vähemmän aikaa silloin kun kaikki lähtee töihin, päiväkotiin ja kouluun, kuin silloin kun äiti on lasten kanssa kotona.

Meillä ainakin mies on sitä mieltä että kun hän tekee raskasta työtä, ja minä olen kotona lasten kanssa, enkä tienaa juuri mitään, minulle kuuluu lähes kaikki kotityöt.

Mies hoitaa lemmikit ja vie roskat. Ruokapuolesta hoitaa joskus perunoiden kuorimisen. Lapsia hoitaa jonkun verran, eli osallistuu lasten iltapuuhiin silloin kun ei ole töissä, ja vapaapäivinään on aamulla lasten kanssa että minä saan nukkua halutessani pidempään. Mies tekee myös lumityöt.

Muuten minä hoidan lapset, käyn kaupassa eli teen kaikki perheen ostokset ruuasta vaatteisiin, teen ruuat, pesen pyykit, tiskaan, imuroin ja siivoan muuten, teen puutarhahommat ym.

Mietin tässä että miten mahtaa mennä sitten kun menen takaisin töihin, olettaakohan mies edelleen että minä teen kaiken, kun tienaan kuitenkin aika paljon vähemmän kuin minä?

Musta vähän tuntuu, että sitten kun menen töihin, täällä ei kukaan tee mitään, vaikka sovittaisiinkin jotain että kumpikin tekee. Luulen että käy niin että molemmat on niin väsyneitä töistä tullesta, et sitten vaan ollaan lasten kanssa, eikä mitään muuta. Pyykit on pakko jonkun pestä, ja pahoin pelkään että minä sen teen niinkuin aina ennenkin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee kotitöitä pikkusen nyt kun minäkin olen töissä. Lähinnä pesee kurikset päivittäin ja vie joskus roskapussin. Imuroi joskus jos on tosi kiire imuroida.

Enkä kyllä ole sitä mieltä että kotitöitä olisi mitenkään merkittävästi vähemmän. Mm. pyykkihuoltoon menee nyt paljon enemmän aikaa kuin kotiäitivuosina (enemmän pyykkiä ja silitettävää).

Vierailija
2/2 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee kotitöitä pikkusen nyt kun minäkin olen töissä. Lähinnä pesee kurikset päivittäin ja vie joskus roskapussin. Imuroi joskus jos on tosi kiire imuroida.

Enkä kyllä ole sitä mieltä että kotitöitä olisi mitenkään merkittävästi vähemmän. Mm. pyykkihuoltoon menee nyt paljon enemmän aikaa kuin kotiäitivuosina (enemmän pyykkiä ja silitettävää).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla