Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vappu Pimiä Me Naiset: onko käsitelty?

Vierailija
22.11.2012 |

Mitäs tuumasitte haastattelusta? Lapsi kulkee kuulemma joka paikkaan mukanaja onpa jutussa kuusiviikkoisen esikoisvauvan suositus lastenkasvatuskirjastakin.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin teinimäinen kuva tuli. "Meillä on ollut jo vauva muutaman viikon ja neuvon tässä nyt muitakin, että kannattaa reippaasti komentaa sitä vauvaa ja kieltää itkeminen. Tulenko teillekin antamaan hyviä neuvoja ja valmiita vastauksia?"

mistähän rautalangasta se pitäisi av-mammalle vääntää, että kyseessä on vitsi? Eikö tuo viimeinen lause yhtään anna vinkkiä, pitäiskö toimittajan vielä laittaa erikseen, että "this is huumör" niin hitaammatkin pääsis mukaan :D

Vaan omaa parodiointiani haastattelun tyylilajista. Huumoriksi se oli tarkoitettu, mukavaa, että ymmärsit edes siihen asti.

Vierailija
22/44 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun monet tutut freelancer/yrittäjäkaverit alkoivat aika pian synnytyksen jälkeen heittämään keikkaa. Onhan se vähän pakko ihan rahallisestikin.

Ja onhan tuo hienoa, että äiti pääsee muutamaksi tunniksi viikoksi rakastamansa työn ja tuttujen ihmisten pariin. Parasta lapselle on onnellinen äiti! Ja vanhempien hyvä keskinäinen suhde! Ja uskon, että Violalla on tämän suhteen asiat paremmin kuin hyvin.

Ugh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juttua me naiset lehdestä, mutta iltiksestä luin. Olisi nyt hetken pysynyt pois julkisuudesta, olen niin kyllästynyt kun joka tuutista puskee itseään esille. Mennyt maku ennen niin hyvästä juontajasta.

Vierailija
24/44 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vetää yhden suoran tv-lähetyksen kerran viikossa niin siihen suttaantuu juontajalta vain se aika jonka lähetys kestää ;) Ei tosiaan, kyllä suoriakin lähetyksiä valmistellaan ja aikaa kuluu kyllä aika reippaasti, ottamatta nyt kantaa siihen onko se oikein vai väärin äidin palata töihin kun vauva on vielä pieni..

Vierailija
25/44 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu vaikuttaa melko tervehenkiseltä ja maalaisjärkiseltä. Ehkä liikaa korostaa työkeskeisyyttä, tulee mieleen, että onko itsetunto rakennettu vain sen varaan, että on kova tekemään töitä ja suorittaa koko ajan jotain.. Tällaiselle ihmiselle oikeasti saavutus olisi se, että pysähtyy vauvan kanssa olemiseen ja opettelee todella ottamaan huomioon jonkun toisen ennen itseään.

Ei sillä tiedän paljon yrittäjiä, jotka ovat palanneet töihin vauvan ollessa pieni. Pieni vauvahan onkin helppo ottaa mukaan, jos on perustyytyväinen. Joskus on pakko.

Vierailija
26/44 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nukkunut vauvana lipaston laatikossa, kun äitinsä on ollut töissä lääkärinä.

Mä oon sitä mieltä, että parempi lapselle olla hyvinvoivan ja reippaan vanhemman mukana vaikka töissä, kuin kotona masentuneen ja yksinäisen äidin kanssa....näitä juttuja on tälläkin palstalla usein luettavissa.

Vierailija
27/44 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ärsytä Vapun työnteko, varmaan sen pystyy noissa hommissa sumplimaan joustavammin kuin perusduunissa. Mutta artikkelissa esiin nousi todella rasittava ylemmyydentuntoisuus, neuvoo nyt muita kokonaisella 6 vkon kokemuksella. Salli mun nauraa. Ja se tehokkuus, "meillä ei pakastekakkuja syödä" "vauva ei ole este lähtemiselle" Jos olis paiskattu itkuinen koliikkivauva, tai olisi imetysongelmia niin tuskinpa tuulettelisi tuohon malliin. Ärsyttää, kun pitää olla niin julkisuustyrkky että heti antaa asiantuntijalausuntoja. Mutta tuohan taitaakin olla itseriittoinen tapaus, aina tissit tanassa joka paikassa. Pientä vahingoniloa kyllä tuotti (anteeksi vain) se ettei pillifarkut olleetkaan sujahtaneet jalkaan eikä päässyt sanomaan "raskaus ei ole riittävä syy paisumiseen" tai muuta paskaa. Ja hah, jos kiloja on tullut 21, ja niistä lähtenyt 11, niin se kaikki lähtenyt tavarahan on lähinnä lasta ja turvotusta, ynnä muuta sälää. Käytännössä olisi voinut myöntää että kaikki läski on vielä tallessa.

Vierailija
28/44 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittelee pihvilihan hintaa ja kertoo kieltäneensä miestänsä sitä ostamasta.

Vierailija
29/44 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästämisestä.

Niin kuin joku edellinen kirjoitti niin herää epäilys onko Vapun itsetunto rakennettu työnteon ja rahan ympärille.

Vierailija
30/44 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullakin energiaa piisasi tuossa vaiheessa, lapsi oli kaikenlisäksi kolmas. Väsymys iski myöhemmin, kun olin vuoden heräillyt 3-5 kertaa yössä. Ei kaikkia toki silti välttämättä väsytä..

Vierailija
31/44 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

särähti tuo korvaan, että äiti sanoo vauvalle, että "huuda vaan, se on oma asiasi jos huudat". Kyseessä on kuitenkin 6 viikkoinen vauva, huh huh. Olen jotenkin pitänyt Vappua aina tosi kivana, jolla on maalaisjärkeä päässä, mutta ei kai nyt muutaman viikon ikäiselle noin voi puhua.

Samoin ne suorat lähetykset. Joku ajatteli, että menee vaan muutama tunti siihen, mutta aika erikoinen näkökulma, jos kuvittelee että muutama tunti riittää yhden suoran lähetyksen tekemiseen? Kyllä siinä menee kuule päiviä, suunnittelut, valmistelut ym. vie jo päiviä ja sitten vielä suoraan lähetykseen valmistautuminen vie tunteja. Vauva on siinä vaiheessa vasta pari kk.

Ymmärrän toki, että jos on aina ollu meneväinen, niin ei se vauva välttämättä pysäytä, mutta kurjaa vauvan puolesta että äiti on heti menossa töihin. Jotenkin toivoisi, että kun ikää alkaa olla jo 30+ niin edes muutaman kuukauden pyhitys vauvalle voisi olla ok.

Vierailija
32/44 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen lapsen kanssa ihania, jos vauva on helppo ja itse synnytyksen jälkeen hyvässä kunnossa (ei pahoja repeämiä tms). Minulla oli esikoisen jälkeen hemoglobiini 80 ja tikkejä kolmessa kerroksessa alapäässä (en pystynyt istumaan kunnolla ensimmäiseen kuukauteen). Siinä välillä vähän pisti väsyttämään kun piti silti jaksaa heräillä parin tunnin välein yöllä imettämään yms.

Alussa kaikki on uutta ja ihanaa ja kun pienen, perustyytyväisen vauvan voi vielä helposti ottaa mukaan melkein mihin vaan, tulee sellainen olo, että "ei elämä lapsen tulosta niin paljon muuttunutkaan."

Mutta kas kun kaikki muutokset eivät tule heti. Vähitellen vauva valvoo pidempiä aikoja eikä enää neljä-viiskuisena olekaan mikään paketti, joka vaan kääräistään mukaan ja mennään, minne huvittaa. Univaikeuksia voi tulla vasta lähempänä vuoden ikää jne.

Mutta antaa Vapun nyt nauttia ruusunpunaisesta vauva-arjesta, muitten neuvomisen kyllä toivoisin tuolla kokemuksella jättävän vähemmälle!

Vierailija
33/44 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvanapista tulee ohjaajan käskyt, prompterista tekstit.

Vierailija
34/44 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvanapista tulee ohjaajan käskyt, prompterista tekstit.

Aivan. Eihän se lähetys vie kuin tunnin.

Mutta meinaatko, että Vappu menee sinne suoraan kotoa, 5 min ennen lähetyksen alkua? Kyllä siinä pitää olla mukana lähetyksen ideoinnissa, suunnittelussa, inserttikuvauksissa, meikkauksessa, ties missä...

Vierailija
35/44 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haastattelu on toimittajan kirjoittamaa tekstiä. Toimittaja valitsee, millaisen kuvan hän Vapusta haluaa antaa. Mistä sitä tietää, mitä kaikkea muuta se Vappu on siinä tilanteessa sanonut, toimittaja poimii ne osat, jotka itse haluaa.

Toki haastattelusitaatit voi tarkistaa, mutta tarkistusoikeus on aika rajattu.

Enkä nyt väitä, etteikö tuon Vappu-jutun antama kuva voisi olla todenmukainenkin, mutta lähdekritiikki on kyllä aina suotavaa...

Vierailija
36/44 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haastattelu on toimittajan kirjoittamaa tekstiä. Toimittaja valitsee, millaisen kuvan hän Vapusta haluaa antaa. Mistä sitä tietää, mitä kaikkea muuta se Vappu on siinä tilanteessa sanonut, toimittaja poimii ne osat, jotka itse haluaa. Toki haastattelusitaatit voi tarkistaa, mutta tarkistusoikeus on aika rajattu. Enkä nyt väitä, etteikö tuon Vappu-jutun antama kuva voisi olla todenmukainenkin, mutta lähdekritiikki on kyllä aina suotavaa...

Aijaa en mä ole tiennytkään. Tosi hyvä näkökulma.

Vierailija
37/44 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden suoran lähetyksen valmistelut, uskokaa jo..

Vierailija
38/44 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tehnyt usein montaa työtä yhtä aikaa, on ollut televisiota, radiota ja vielä juontokeikkoja. Näin hän on itse kertonut.

Joten tuskin yksi suora lähetys vie häneltä viikkoja, tai muuten hän ei nuku, syö eikä käy suihkussa lainkaan.

Vierailija
39/44 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan lähetykseen vartti ennen sen alkua, siinä kaikki :)

Vierailija
40/44 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haastattelu on toimittajan kirjoittamaa tekstiä. Toimittaja valitsee, millaisen kuvan hän Vapusta haluaa antaa. Mistä sitä tietää, mitä kaikkea muuta se Vappu on siinä tilanteessa sanonut, toimittaja poimii ne osat, jotka itse haluaa. Toki haastattelusitaatit voi tarkistaa, mutta tarkistusoikeus on aika rajattu. Enkä nyt väitä, etteikö tuon Vappu-jutun antama kuva voisi olla todenmukainenkin, mutta lähdekritiikki on kyllä aina suotavaa...

Aijaa en mä ole tiennytkään. Tosi hyvä näkökulma.

Niin usein törmää keskusteluissa siihen, että poimitaan haastatteluista lausahduksia, joita käsitellään kuin suorina sitaatteina haastattellun suusta... Kärjistetyimmillään tämä näkyy fingerporimaisissa otsikoissa, joissa julkulta kysytään yhtä ja lööppiin kirjoitetaan toista sanojen vääristelyn ja tahallisten "toisinymmärtämisten" summana.

Ja nämä uppoavat yksinkertaiseen rahvaaseen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän