Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokerittomat herkut!!!

Vierailija
22.11.2012 |

Olin kuullut niistä ja halusin kokeilla itse. Lampsin lähimpään Prismaan ja ladoin koriin pussin sokeritonta salmiakkia ja levyllisen sokeritonta suklaata. Pussin ja levyn koko oli normaalia pienempi, mutta todellakin riitti makeutusaineiden aiheuttaman makeuden vuoksi ja kaloreita noissa oli yhteensä alle 500! Vert. normaalisti olisin ostanut levyn Fazerin sinistä ja jonkun pussin salmiakkia/lakritsia (joita tulee myös syötyä paljon enemmän, koska eivät ole yhtä makeita) ja kerryttänyt niistä n. 2000 kaloria. Voin suositella, maistuivat hyvälle! Lapsille en noita tietenkään syöttäisi vaan heille mieluummin tavallista sokeria pienemmissä määrin, mutta itselle painonhallinnan avuksi kelpaa!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

painonhallinnan avuksi parempi syödä ruokaa kuin 500 kcal karkkia?

Vierailija
2/13 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

painonhallinnan avuksi parempi syödä ruokaa kuin 500 kcal karkkia?

mahtuuhan tuohon 500 kalorin lisäksi vielä hyvin ruokaakin. :-)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan turhaa....noo, ihan miten parhaaksi näet:)

Vierailija
4/13 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan turhaa....noo, ihan miten parhaaksi näet:)

Ap

Vierailija
5/13 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vastusta, kyllä mä ymmärsin pointin

Vierailija
6/13 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin noita sokerittomia herkkuja diabeetikkolapselle. Mutta hiilareita niissä on ihan yhtä paljon kun tavallisissakin karkeissa. Kannattaa katsoa myös hiilarikohtakin. Joten jatkossakin meillä syödään karkit/herkut normaaleina versioina.

Vierailija
7/13 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut pitkällä juoksulla sokeri on parempi ku makeutusaineet.

Vierailija
8/13 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuullut niistä ja halusin kokeilla itse. Lampsin lähimpään Prismaan ja ladoin koriin pussin sokeritonta salmiakkia ja levyllisen sokeritonta suklaata. Pussin ja levyn koko oli normaalia pienempi, mutta todellakin riitti makeutusaineiden aiheuttaman makeuden vuoksi ja kaloreita noissa oli yhteensä alle 500! Vert. normaalisti olisin ostanut levyn Fazerin sinistä ja jonkun pussin salmiakkia/lakritsia (joita tulee myös syötyä paljon enemmän, koska eivät ole yhtä makeita) ja kerryttänyt niistä n. 2000 kaloria. Voin suositella, maistuivat hyvälle! Lapsille en noita tietenkään syöttäisi vaan heille mieluummin tavallista sokeria pienemmissä määrin, mutta itselle painonhallinnan avuksi kelpaa!

En tiedä mitä sokerittomia tuotteita tarkoitat, mutta jos ne on makeutettu keinotekoisilla makeutusaineilla, niin yleensä ne vain lisäävät sokerinhimoa ja saavat vatsan ja ruuansulatuksen voimaan huonosti. Herkemmillä voivat aiheuttaa muitakin oireita, esim. neurologisia oireita ja nivelkipuja. Eivät ole mitenkään terveellisiä tuotteita eivätkä yleensä pidemmän päälle edesauta laihduttamista.

Stevialla makeutetusta Cavalierin suklaasta tykkään itse, mutta valitettavasti siinäkin on jostain syystä seassa esim. oligofruktoosia mikä sotkee mahaa. Ja kaloreita ei ole kovinkaan paljon vähemmän kuin normisuklaassa. Mutta toisaalta sitä ei tule syötyä kovin paljon.

Vierailija
9/13 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi hyvä muistaa.

Vierailija
10/13 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi hyvä muistaa.

Sillä omalla kohdalla en ole vielä huomannut, että nuo keinotekoiset makeutusaineet olisivat lisänneet makeanhimoa.

Kuinka pitkällä aikavälillä tuo yleensä tapahtuu? Tänäänkin tuli syötyä tosiaan paljon herkkuja, jotka sisälsivät makeutusaineita, eikä ole koko päivänä ainakaan tehnyt mieli makeaa, päin vastoin, tälläkin hetkellä tekisi mieli vain ihan oikeaa ruokaa.

Ap

Vierailija
11/13 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi hyvä muistaa.

Sillä omalla kohdalla en ole vielä huomannut, että nuo keinotekoiset makeutusaineet olisivat lisänneet makeanhimoa. Kuinka pitkällä aikavälillä tuo yleensä tapahtuu? Tänäänkin tuli syötyä tosiaan paljon herkkuja, jotka sisälsivät makeutusaineita, eikä ole koko päivänä ainakaan tehnyt mieli makeaa, päin vastoin, tälläkin hetkellä tekisi mieli vain ihan oikeaa ruokaa. Ap

kun lopettaa karkin, pullan yms makean syönnin joksikin aikaa, lakkaa tekemästä mieli makeaa.

Vierailija
12/13 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi hyvä muistaa.

Sillä omalla kohdalla en ole vielä huomannut, että nuo keinotekoiset makeutusaineet olisivat lisänneet makeanhimoa.

Kuinka pitkällä aikavälillä tuo yleensä tapahtuu? Tänäänkin tuli syötyä tosiaan paljon herkkuja, jotka sisälsivät makeutusaineita, eikä ole koko päivänä ainakaan tehnyt mieli makeaa, päin vastoin, tälläkin hetkellä tekisi mieli vain ihan oikeaa ruokaa.

Ap

Minulla meni sokerittomasta karkista, söin ainakin 30 g , vatsa niin sekaisin ja yllä heräsin vatsakramppiin,, se oli aivan kamalaa. Ei ikinä enää. Kuivattu aprikoosi on hyvä korvike kaikille. ( kohtuudella sekin).

Vierailija
13/13 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

YouTubessa fitfoodieselma. Suomalainen tubettaja, joka tekee sokerittomia herkkuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi