Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten myydä biisin sanoituksia?

Vierailija
22.11.2012 |

Minulla se runosuoni pulppuilee. :) Sopivaa tekstiä biisien sanoiksi syntyy. Miten lähtisin niitä tarjoamaan ja minne?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä

Vierailija
2/8 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku levy-yhtiö osaisi auttaa.

Jos sinulla on joku säveltäjä mielessä niin miksi et ottaisi yhteyttä häneen itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoituksia ei yleensä "myydä", vaan tekijä tienaa, jos biisiä soitetaan esim. radiossa. Levymyynnistäkin tienaa osuuden, mutta nykypäivän levymyyntimäärillä sen puolen tulot ovat olemattomat.

Vierailija
4/8 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni on laulunkirjoittaja. Hänen uransa alkoi ihan vaan määrätietoisella yhteydenotolla eri levy-yhtiöihin, ja lopulta suoraan artisteille. Kova yritys palkittiin, kun keskisuuri, Skandinavian alueella toimiva levy-yhtiö vastasi hänen yhteydenottoonsa ja pyysi lisää kirjoitusnäytteitä. Hän on toiminut nyt vajaa kymmenen vuoden ajan tämän levy-yhtiön pääasiallisena laulunkirjoittajana. Kannattaa ottaa huomioon, että palkka ei ole järin suuri (serkku tekee muuta työtä kirjoittamisen ohella, sillä työ on aika kausiluontoista) sekä työn pariin hakeutuu paljon potentiaalisia ja halukkaita kirjoittajia, joten saat tehdä paljon työtä sen eteen, että juuri sinut ja sinun kirjoituksesi halutaan. Nämä kaikki faktat olen kuullut serkkuni suusta. Onnea yritykseen!

Vierailija
5/8 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin yhteyttä johonkin väliportaan tyyppiin, joka ymmärtää sanoitusten päälle ja voi auttaa demojen tekemisessä.

Tällaisia on esim. Turun suunnalla Sakon kirjoitus ja äänitysstudio: https://www.samulikoivulahti.com/ ja Rovaniemellä Annika Tellon Jademagia.

Varmaan muitakin löytyy.

Vierailija
6/8 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin on yksi oma biisi netissä, tein 180 biisin alkua viime kesänä kännissä, kaikki jäi kesken

tässä yksi

Vierailija
7/8 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla voit myydä biisin sanotuksia

https://www.jobs24.fi?referral=802804552

Vierailija
8/8 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andymccoys kirjoitti:

mullakin on yksi oma biisi netissä, tein 180 biisin alkua viime kesänä kännissä, kaikki jäi kesken

tässä yksi

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi