Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsilla jo talvivaatteet päällä?

Vierailija
22.11.2012 |

Aamulla katsoin mittariin ja ulkona oli +8 astetta ja siitä huolimatta päiväkodin pihalla lapsilla oli toppavaatteet ja -kengät päällä! Miksi? Mitä ihmettä noille lapsille puetaan sitten kun on reilusti pakkasta? Meillä ainakin vielä käytössä välikausiasu (alla fleecetakki) ja välikausikengät (goretex-lenkkarit jossa vähän korkeampi varsi). Lapseni on liikkuvainen ja tukehtuisi jossain toppavaatteissa. Eikö mammat katso mittaria ollenkaan: kun on marraskuu niin on oltava talvivaatteet päällä??

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsinyt ostaa vielä talvikenkiäkään, enkä uusia toppahanskoja ja -hattua, jos vaikka talvi onkin leuto.

Vierailija
2/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime talven virttyneet toppatakit on just passelit tälle säälle, ei tarvii säätää sen fleece-takin kanssa. Jalassa vedenpitävät välikausihousut, alla collegehousut. Ulkokenkänä toimii meillä parhaiten lämminvuorikumisaapas. En jaksa raaputella päivittäin sitä mutakuorrutetta muista kengistä pois.

Eli kaikki ei ole sitä miltä näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takin alla vain ohut pitkähihainen trikoopaita. Ihan passeli vaatetus mielestäni.

Vierailija
4/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kenkinä paksut toppasaappaat, ja täällä tosiaan on +8. Sitten jos tulee -18, sitten samat saappaat jalkaan?

Vierailija
5/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin se toppahaalari on ollut jo kolmella lapsella ennen mun kuopusta.. Haalari on just passeli nyt, ei sitä talvella enää voi käyttää, kun ei lämmitä.

Nyt on paljon helpompaa 3-vuotiaan vaan vetästä haalari päälle ilman fleecekerroksia ym. Isommilla lapsilla on vielä vk-vaatteet. Kaikilla kenkinä lämmivuorikumpparit.

Vierailija
6/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kenkinä paksut toppasaappaat, ja täällä tosiaan on +8. Sitten jos tulee -18, sitten samat saappaat jalkaan?

Tennareissa ei enää tarkene, eikä halua mitään välikenkiä.

Vierailija
7/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat jo sen verran kovassa käytössä olleet, että eristävyys ei ole mitään huippuluokkaa. Näppärä pukea pienille päälle, säästää paljon aikaa ja hermoja kun voi jättää välikerrokset pois.

Vierailija
8/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ollu toppavaatteet käytössä ekasta lumesta ja pakkasista saakka. En viitsi enää vaihtaa vk-vaatteisiin.

Toppavaatteet on helpot, kun väliin ei tarvi vaatteita. Tänäänkin laittoi kouluun vain legginsit ja ohkasen tunikan. Vk-takin alla ois saanu olla fleece tms.

Pakkasilla samoilla vaatteilla, mutta väliin voi laittaa fleecepaitaa ja kauluria/huivia, villasukkaa yms.yms.

Vierailija
9/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kun tulee ne "oikeat" pakkaset, sinne puetaan alle tuo fleece tai villapuku. Samaten kenkiin mahtuu villasukat sit pakkasella.

Tarjoan kyllä usein aamuisin kumppareita ja villasukkia, mut laittavat mielummin kuoman saappaat. Ei siellä mikään lenkkarikelikään ole, eikä meillä ole rahaa hifistellä 10 eri parilla kenkiä joka kelille.

Ei oo lapset valittaneet, sopivat on kuulemma.

Vierailija
10/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisia kenkiä on hyvin vähän. Villa on hengittävä ja lämmin eriste ja sukkien paksuus ja materiaalikin vaikuttavan kenkien sisälämpötilaan.

Vierailija
11/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen lasten kanssa. He kulkevat jo osittain talvikamppeissa. Nuoremmalla on TH:n kevyttoppapuku, vanhemmalla talvitakki ja toppahousut, tosin housut ovat viime vuotiset. Ja kengät on talvikengät molemmilla, mutta viime vuodelta nekin.

Oulussa oli lunta jo jonkin verran välissä, joten siirryimme talvikamppeisiin, lapset eivät itse ole halunneet takaisin ohuempiin, joten näillä mennään. On tästä vielä talveksi parantamista, paksummat toppakamppeet, untuvatakit, välikamppeet. Kyllä me tarjetaan silloinkin.

Vierailija
12/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko itse ollut pihalla pari tuntia? Mulla oli kevyttoppis + villatakki ja silti olin umpi jäässä parin tunnin seiskoskelun jälkeen. Se on toi kosteus mikä menee luihin ja ytimiin. Pakkaskelillä on paljon lämpimämpi.

Vierailija
13/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

+6 näytti olevan aamulla. Välissä ohuet housut ja sisäpaita, ei tarvitse mitään fleesejä tai muutakaan. Minusta yksinkertaisempaa, kun on vaan 2 kerrosta vaatetta. Eikä siis välikausivaatteita ja niiden alla lämmikettä sisävaatteiden päällä. Eikä meilläkään ole niitä lämpimiä toppiksia, vaan sellaiset ohuemmat.

Miksi se sinua haittaa, jos joku pukee toppikset?

Vierailija
14/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla mikään lämmin ole vaikka lämpöasteita onkin. Pyörällä kun ajaa käy aikamoinen viima. Tietysti jo autossa istuu, niin eihän se kylmä tunnu...

Vierailija
15/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli jo viikko sitten päiväkodista palautetta että tyttö 4v palelee ulkoilussa, itsekin valitteli että ei tarkene. Tällöin oli päällä T2H välikausipuku jonka alla fleecet sisävaatteiden lisäksi. Siirryimme sitten vanhaan talvihaalariin joka jo 2 talvea palvellut vanhemmilla eli sopivan kulunut tälle kelille. Tämänkin haalarin alle tyttö haluaa fleecetakin, jalassa talvikumpparit villasukilla, kädessä vk-hanskat. Vk-goret julisti kylmiksi. 6v poika käyttää meillä vielä fleecevuorellista vk-takkia ja tavallisia vk-housuja sekä vk-kenkiä, hän juoksee ja kiipeää koko ajan ja on lämminverinen muutenkin. Talvipakkasille laitamme paksut uudet toppavaatteet joiden alle sitten tarpeen mukaan fleeceä/villaa. Myös päiväkodin tädit näkyvät olevan toppavaatteissa jo, ei se niin lämmintä hommaa ole tuo ulkoilu jos siellä ollaan 1-2h putkeen säässä kuin säässä.

Vierailija
16/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko itse ollut pihalla pari tuntia? Mulla oli kevyttoppis + villatakki ja silti olin umpi jäässä parin tunnin seiskoskelun jälkeen. Se on toi kosteus mikä menee luihin ja ytimiin. Pakkaskelillä on paljon lämpimämpi.

Eihän ne lapset siellä SEISOSKELE vaan juoksee ja leikkii! Aikuisella eri kun nököttää paikallaan. Tai ihan pienellä. Itse käytän tennareita, farkkuja ja ohutta goretex-takkia, jossa alla huppari. Ja hyvin pärjään. 4-vuotias pärjää välikausiasulla ja lenkkareilla. Ne toppakengät on tosi raskaat ja painavatkin, en laittaisi niitä ennen kuin on pakko. Onhan lapsen mukavampi juosta välikausikengillä.

Vierailija
17/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmiset ihmettelevät toisen perheen lapsen pukeutumista.

Auta armias jos ap sun lapsilla on joskus jotain "väärää" päällä, mä tuun paikalle ja haukun sut ja sen lapsen.

Olethan tarkkana, niiden vaatteiden kanssa!

Vierailija
18/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoillaan päivittäin n.2x2-3h. Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Toppavaatetta olen muutamasti laittanut nuoremmalle. Muuten päällä on vk-vaatteet ja villahaalarit. Jaloissa on talvi gore- texit

Vierailija
19/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mitä laittaa talvella päälle, varmaan kaiken mitä kaapista löytyy. Itteäkin palelee nytkin jo vaikka on untuvatakki päällä. Täällä tuuleekin aina. Ei oo vielä hiki tullut kummallekkaan ulkona. Varmaan vaikuttais jos vähänkään aurinko paistais, mutta sitä ihmettä ei oo näkyny taas aikoihin.

Vierailija
20/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takin alla vain ohut pitkähihainen trikoopaita. Ihan passeli vaatetus mielestäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi