Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi helvetti, että tekis mieli välillä lyödä omaa lasta.

Vierailija
21.11.2012 |

Lapsi heitteli tavaroitaan kun komensin. Sanoin, että jos vielä heittelee, joutuu jäähylle. Ja lapsihan ihan hymyillen ja silmiin katsoen heitti vielä lisää.

Vein jäähypenkille, jossa lapsi ei vaan pysy. Heti kun otan askeleen taaksepäin, niin lapsi karkaa. Pidin sitten kiinni niin kauan, että lapsi uskoi. Ja huusin. Voi helvetti että suututtaa vieläkin eikä oo ketään kenelle tätä purkaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on 4 lasta ja on temperamenttieroja, myös on ollut erilaisia uhmia mutta silti kun sille lapselle ei aleta huutamaan ja mesoamaan.

Koitan itse pitää vaan jalkoja maassa. Jos tässä joku nyt teitä voisi helpottaa niin meillä joka lapsi hyppii ajoittain seinille mutta pointti on ettei siihen mene mukaan. Melko paljon ääntä ja käänteitä mahtuu tähän taloon, mutta mitä ja miten on eri juttu.

Joku varmaan pitää meidän meteliä kovana mutta itse ajattelen että saa lapsillanikin olla oikeus siihen mitä lapsellasi on x4. :)

Itse koitan muistaa että lapsella on oikeus tunteisiin. Pitää muistaa mistä syystä lapsen tuomitsee nurkkaan ja onko lapsi vaan väsynyt/nälkäinen/turhautunut/pettynyt.

Joskus kun itsellä on voimat loppunut niin asiat näyttää vaikeammilta: mene ajoissa nukkumaan ja ulkoile itsekin. Leipokaa vaikka pipareita ja muista että annat lapsesi tehdä! ;)

Ainakin itseäni helpottaa kun muistaa että lapsi vasta opettelee asioita ja elämää ja itse tässä näytetään mallia! Jos riitelet niin sovi ne. Jos olet pyytämässä anteeksi niin mene itseesi ja koita muuttaa itseäsi ja keksiä uusia keinoja selviytyä. Ainakin itse olen miettinyt että minulla ei ollut kovin kummosia eväitä omilta vanhemmilta ja tässä on saanut tehdä paljon työtä että viihtyy nahoissaan, tämän kanssa on tuntunut että olen kasvanut lapsieni kanssa.

Minusta sinun olisi pitänyt lopettaa siihen kun pidit kiinni kun lapsi ei pysynyt nurkassa sekunttiakaan. Se oli varmasti aiheellinen asia, turhaa jos pitää kiinni niin se on myös pahoinpitelyä.

Vaan puhalsit itse ikäänkuin hiilokseen kun aloit huutamaan.

Jos jättäisit huutamisen ensi kerralla niin sinulle jäisi hyvä mieli. Voimia!

Eikö sulla ole mitään tilannetajua tai tunneälyä? Tai ainakin minä olen siinä mielentilassa, että tuntuu todella alentavalta, että joku tulee sanomaan, että "leipokaa pipareita". Enkä muutenkaan valitettavasti (onneksi) ole samanlainen kuin sinä.

ap

Vierailija
22/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teksisi välillä mieli tirvaista kunnolla nenään kiittämätöntä, ylimielistä teiniä jolle ei kelpaa mikään ja joka ei muuta kuin joko aukoo päätään, tai murjottaa omassa huoneessaan.

Luulee ilmeisesti olevansa joku prinsessa, mutta ikävä kyllä ei ole osannut syntyä tarpeeksi rikkaaseen ja hienoon perheeseen, joka pystyisi ostamaan neidille kaiken minkä hän haluaa. hänellä pitäisi olla myös oma kokki joka tekisi neidille aina sellaista ruokaa kun hän tahtoo. Hänhän ei tahdo syödä perunoita ja lihapullia ninkuin me muut, vaan kiukuttelee kun ei ole joka päivä pitsaa ja ties mitä katkarapupastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teksisi välillä mieli tirvaista kunnolla nenään kiittämätöntä, ylimielistä teiniä jolle ei kelpaa mikään ja joka ei muuta kuin joko aukoo päätään, tai murjottaa omassa huoneessaan.

Luulee ilmeisesti olevansa joku prinsessa, mutta ikävä kyllä ei ole osannut syntyä tarpeeksi rikkaaseen ja hienoon perheeseen, joka pystyisi ostamaan neidille kaiken minkä hän haluaa. hänellä pitäisi olla myös oma kokki joka tekisi neidille aina sellaista ruokaa kun hän tahtoo. Hänhän ei tahdo syödä perunoita ja lihapullia ninkuin me muut, vaan kiukuttelee kun ei ole joka päivä pitsaa ja ties mitä katkarapupastaa.

Vierailija
24/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten käytökseen pystyy kyllä todella paljon vaikuttamaan ihan sillä, että pysyy itse rauhallisena. Huutaminen ja ärjyily kyllä lisää sitä uhmaa.

Toki helpommin sanottu kuin tehty, mutta uhmassa lapsi opettelee säätelemään tunteitaan. Miten se voi onnistua jos aikuinen ei näytä mallia.

Vierailija
25/29 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä joku antaa viisaita sanoja noudatakaa niitä.Munkin pitäisi noudattaa.Eikä yltyä 7v.pojan huutoihin ja riehumiseen.

Vierailija
26/29 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oooo

Vierailija
27/29 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttaako yhtään vai masentaako lisää? Lapsiin saa raivostua niin kauan kunnes ne astuu ovesta ulos eli on aikuisia.  Pakko vaan olla lyömättä.

Vierailija
28/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ja sulta puuttu aika paljon enemmän :D

ap

Vierailija
29/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päästätte kakaranne tuohon jamaan?

Luulen, että noinkin isossa perheessä, kukaan ei ehdi kiukutella, kun pitää auttaa äitiä pienempien kanssa, mulla toistaiseksi vain yksi lapsi ja huomiota saa vähän liikaakin, jospa asia muuttuu kun tämä toinen syntyy...

joten tuskin on kukaan huomiotta jäänyt. Auktoriteetti teiltä puuttuu, ei mikään muu.

Olet päässyt helpolla :)

Näin se menee, terveisin kolmen lapsen äiti! Mulla on yksi lapsistani KUUMA tapaus, ja kyllä pidän selkeätä järjestystä, mutta tämän tulistuvan kanssa on vaan paljon enemmän duunia kuin muiden kanssa. Ennen luulin olevani oikein ESIMERKKI ÄITI isolla ää:llä kunnes tapasin keskimmäiseni 3 vuotiaana :-). Älkää käykö te rauhallisten lasten vanhemmat isottelemaan, vaan kiittäkää luojaanne lastenne helpoista luontaista. Ap: lle sanoisin: olet täys pro, expertti, luovija, upea kasvattaja! Onnittelee itseäsi, taas selvisit! Se lapsi on mielettömän hyvä ainakin tahtomisessa! Ja vinkki: lapset on pääsäätöisesti sillä tuulella millä sinäkin, joten yritä relata vaan. Ei se niin vakavaa ole. Sitten kaivat muistipelin tai palapelin esiin ja alatte pelata. Aktivointi on avainsana. Ei ehdi tapella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi