Voi helvetti, että tekis mieli välillä lyödä omaa lasta.
Lapsi heitteli tavaroitaan kun komensin. Sanoin, että jos vielä heittelee, joutuu jäähylle. Ja lapsihan ihan hymyillen ja silmiin katsoen heitti vielä lisää.
Vein jäähypenkille, jossa lapsi ei vaan pysy. Heti kun otan askeleen taaksepäin, niin lapsi karkaa. Pidin sitten kiinni niin kauan, että lapsi uskoi. Ja huusin. Voi helvetti että suututtaa vieläkin eikä oo ketään kenelle tätä purkaa.
Kommentit (29)
Teksisi välillä mieli tirvaista kunnolla nenään kiittämätöntä, ylimielistä teiniä jolle ei kelpaa mikään ja joka ei muuta kuin joko aukoo päätään, tai murjottaa omassa huoneessaan.
Luulee ilmeisesti olevansa joku prinsessa, mutta ikävä kyllä ei ole osannut syntyä tarpeeksi rikkaaseen ja hienoon perheeseen, joka pystyisi ostamaan neidille kaiken minkä hän haluaa. hänellä pitäisi olla myös oma kokki joka tekisi neidille aina sellaista ruokaa kun hän tahtoo. Hänhän ei tahdo syödä perunoita ja lihapullia ninkuin me muut, vaan kiukuttelee kun ei ole joka päivä pitsaa ja ties mitä katkarapupastaa.
Teksisi välillä mieli tirvaista kunnolla nenään kiittämätöntä, ylimielistä teiniä jolle ei kelpaa mikään ja joka ei muuta kuin joko aukoo päätään, tai murjottaa omassa huoneessaan.
Luulee ilmeisesti olevansa joku prinsessa, mutta ikävä kyllä ei ole osannut syntyä tarpeeksi rikkaaseen ja hienoon perheeseen, joka pystyisi ostamaan neidille kaiken minkä hän haluaa. hänellä pitäisi olla myös oma kokki joka tekisi neidille aina sellaista ruokaa kun hän tahtoo. Hänhän ei tahdo syödä perunoita ja lihapullia ninkuin me muut, vaan kiukuttelee kun ei ole joka päivä pitsaa ja ties mitä katkarapupastaa.
Lasten käytökseen pystyy kyllä todella paljon vaikuttamaan ihan sillä, että pysyy itse rauhallisena. Huutaminen ja ärjyily kyllä lisää sitä uhmaa.
Toki helpommin sanottu kuin tehty, mutta uhmassa lapsi opettelee säätelemään tunteitaan. Miten se voi onnistua jos aikuinen ei näytä mallia.
Kyllä täällä joku antaa viisaita sanoja noudatakaa niitä.Munkin pitäisi noudattaa.Eikä yltyä 7v.pojan huutoihin ja riehumiseen.
Lohduttaako yhtään vai masentaako lisää? Lapsiin saa raivostua niin kauan kunnes ne astuu ovesta ulos eli on aikuisia. Pakko vaan olla lyömättä.
Heh, ja sulta puuttu aika paljon enemmän :D
ap
Miksi päästätte kakaranne tuohon jamaan?
Luulen, että noinkin isossa perheessä, kukaan ei ehdi kiukutella, kun pitää auttaa äitiä pienempien kanssa, mulla toistaiseksi vain yksi lapsi ja huomiota saa vähän liikaakin, jospa asia muuttuu kun tämä toinen syntyy...joten tuskin on kukaan huomiotta jäänyt. Auktoriteetti teiltä puuttuu, ei mikään muu.
Olet päässyt helpolla :)
Näin se menee, terveisin kolmen lapsen äiti! Mulla on yksi lapsistani KUUMA tapaus, ja kyllä pidän selkeätä järjestystä, mutta tämän tulistuvan kanssa on vaan paljon enemmän duunia kuin muiden kanssa. Ennen luulin olevani oikein ESIMERKKI ÄITI isolla ää:llä kunnes tapasin keskimmäiseni 3 vuotiaana :-). Älkää käykö te rauhallisten lasten vanhemmat isottelemaan, vaan kiittäkää luojaanne lastenne helpoista luontaista. Ap: lle sanoisin: olet täys pro, expertti, luovija, upea kasvattaja! Onnittelee itseäsi, taas selvisit! Se lapsi on mielettömän hyvä ainakin tahtomisessa! Ja vinkki: lapset on pääsäätöisesti sillä tuulella millä sinäkin, joten yritä relata vaan. Ei se niin vakavaa ole. Sitten kaivat muistipelin tai palapelin esiin ja alatte pelata. Aktivointi on avainsana. Ei ehdi tapella.
Eikö sulla ole mitään tilannetajua tai tunneälyä? Tai ainakin minä olen siinä mielentilassa, että tuntuu todella alentavalta, että joku tulee sanomaan, että "leipokaa pipareita". Enkä muutenkaan valitettavasti (onneksi) ole samanlainen kuin sinä.
ap