Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi helvetti, että tekis mieli välillä lyödä omaa lasta.

Vierailija
21.11.2012 |

Lapsi heitteli tavaroitaan kun komensin. Sanoin, että jos vielä heittelee, joutuu jäähylle. Ja lapsihan ihan hymyillen ja silmiin katsoen heitti vielä lisää.

Vein jäähypenkille, jossa lapsi ei vaan pysy. Heti kun otan askeleen taaksepäin, niin lapsi karkaa. Pidin sitten kiinni niin kauan, että lapsi uskoi. Ja huusin. Voi helvetti että suututtaa vieläkin eikä oo ketään kenelle tätä purkaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yliaktiivinen erityislapsi, jonka päähän ei mene sitten mikään. Karkailee jatkuvasti, oltiin sitten kotona tai kaupassa. Eka reaktio johonkin epämieluisaan on lähteä karkuun tai piiloutua. Tosi kiva repiä pöydän alta pois isoa lasta ja siitähän tämä tietty suuttuu vielä erikseen..! Kyllä tekisi mieli vedellä pitkin korvia, varsinkin jos on mokaillut koko päivän.

Vierailija
2/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koeta vaan rauhoittua, ettei sulla mene koko ilta pilalle. Ja onnittele itseäsi ettet lyönyt lasta. Jotkut lapset katsoo sen homman tappiin asti, ja homma menee helposti primitiiviseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaatoi äsken vielä penkinkin! Mä olen niin vihainen, että näen punaista.

Mun oli pakko viedä lapsi sänkyyn (siellä jostain syystä pysyy), ihan vaan turvaan minulta.

Ihan hirveä tällainen vihan, raivon, syyllisyyden ja huonon omantunnon yhdistelmä! Kun tiedän kyllä vaikken haluaisi sitä myöntääkään, että lapsi kaipaa vaan oikeasti huomiota. Vihan puuskassa keräsin lapselta kaikki lelutkin komeroon ettei ole mitä heitellä. :(

Paska, skitso mutsi.

Kunhan rauhoitun, niin menen lukemaan jotain lapselle. Voi, kunpa ois toinen aikuinen tässä taloudessa, et se vois näinnä mustina hetkinä ottaa ohjat käsiinsä. Itkettää.

ap

Vierailija
4/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tekee joka päivä mieli jättää toinen tai molemmat lapset päiväkotiin nykyään. nuorempi ei suostu koskaan pukemaan vaatteitaan, ei anna munkaan pukea niitä. jos yritän auttaa huutaa niin että muut lapsetkin valittaa. joka asiasta siis pitää kehittää joka vitun päivä joku kohtaus.

joka päivä huutaa kyllä mielissään et äitiii, ku meen hakeen. mut sit se alkaaki se show. ihanaa yrittää pysyä ihan rauhallisena siellä kaikkien muidden nähden kun ei tiedä miten pitäs olla. jos ei muu auta niin sit pitää vaan rimpuilevan kakaran päälle väkisillä pukea vaatteet ja huutaa koko sen ajan. ja yrittää riisua pois sitä mukaa kun saan vaateita päälle.

ja joo osaa kyllä muuttaa sit sekunnissa mielialan ja olla välillä hetken oikeenkin herttainen. yks viikko aloin oikeesti melkein itkemään ku en vaan ois jaksanu sitä showta taas. nyt oon jo niin tottunu, mutta joka päivä vituttaa ku ihan mielissään menee hakeen lapsia ja joka kerta nykyään sama juttu. ja siihen vielä bussimatka päälle. ah. kiitos kun sai avautua ihan oikeilla sanoilla. välillä saa kyl pilattua oikeen koko illan, vielä jos toinenkin alkaa urpoilemaan niinku tänään. vanhempikin laitettiin jäähypenkille uhoamaan.

Vierailija
5/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itelläki sitte paskamutsi fiilis kun vituttaa niin paljon että on hankala päästä siitä eroon. Onneksi olen jo oppinut ja tottunut suurimmaksi osaksi tuohon pk:sta hakuun ja sen jälkeen yleensä ihan ookoo menee. Mut joskus vaan vituttaa niin paljo et tekis mieli huutaa ja pukkia ja tehä vaikka mitä. Ja sitte on paha mieli itellä ku tulee ees sellasia ajatuksia mieleen. Siinä sitten yritä bussissakin olla tyynenä ku pirulainen vaan huutaa niin että kaikilla menee hermot. Silloin kun käytettiin rattaita niin joudutin pari kertaa jäädä kyydistä pelkän kiukutteluhuudon takia pois ja kävellä loppumatka. Teki mieli työntää rattaat ojaan. Nykyään ei voi käyttää rattaita ollenkaan ku se on yhtä huutoa koko ajan. Ja kävellä ei vilkkaalla autotiellä tuollaisen 2,5 v rimpulan kanssa voi kovin pitkää matkaa...

5

Vierailija
6/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en ihmette, jos joku vetää lastaan turpaan, heikkohän sellainen ihminen on, mutta mikä meni luonnossa vikaan, kun ei jumalauta kuunnella ja ihan suoraan vittuillaan päin naamaa, mulla on vasta 3 v uhmailija! Jäähy jäähyn perään.. voi voi...

Kyl kovempi kuri pitää olla jotta opittais.. Mutta kai se on vaan kestettävä, hyvä että jäähy ei ole vielä lastensuojelun paikka.. :)

Toi että päiväkodista lähtiessä kiukuttelee, minä sovin tätien kanssa, että lähden vaan pois jos ei pue heti ja nätisti, no kerran tein niin, oli ollut kuukausitolkulla tuollaista saatanan huutoa, lähdin vain..

Seisoin nurkan takana, kun tulin sisälle, lapsi huusi äitiä ja tarhatäti hätisisteli pukemaan.. Ei riitele enää :)

Vierailija
7/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päästätte kakaranne tuohon jamaan?

Vierailija
8/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en ihmette, jos joku vetää lastaan turpaan, heikkohän sellainen ihminen on, mutta mikä meni luonnossa vikaan, kun ei jumalauta kuunnella ja ihan suoraan vittuillaan päin naamaa, mulla on vasta 3 v uhmailija! Jäähy jäähyn perään.. voi voi...

Kyl kovempi kuri pitää olla jotta opittais.. Mutta kai se on vaan kestettävä, hyvä että jäähy ei ole vielä lastensuojelun paikka.. :)

Toi että päiväkodista lähtiessä kiukuttelee, minä sovin tätien kanssa, että lähden vaan pois jos ei pue heti ja nätisti, no kerran tein niin, oli ollut kuukausitolkulla tuollaista saatanan huutoa, lähdin vain..

Seisoin nurkan takana, kun tulin sisälle, lapsi huusi äitiä ja tarhatäti hätisisteli pukemaan.. Ei riitele enää :)

omista ajatukistani, jotenkin on todella väärin, että meelkein päivittäin ja välillä monta kertaa päivässä miettii, että VOI VITTU!

Kohta varmaan naapurit tulevat kyselemään kun olen oikeasti hullu ja huudan vaan perkelettä, kun ei jumalauta voi käyttäytyä... Ollanko siis ihan paskoja, ovatko lapsemme normaaleja, mitä voimme tehdä jotta arki olisi helpompaa??!?

Onko vaan kestettävä ja sitten tulöeekon murkkuikä...? Helpottaako vasta kun on itse haudassa? :DD

Voi voi ja toista odotan :) ihanaa!!!

Vierailija
9/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että noinkin isossa perheessä, kukaan ei ehdi kiukutella, kun pitää auttaa äitiä pienempien kanssa, mulla toistaiseksi vain yksi lapsi ja huomiota saa vähän liikaakin, jospa asia muuttuu kun tämä toinen syntyy...

Vierailija
10/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä osaa mitään. Tuntuuks nyt hyvältä?

ap

Vierailija
11/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että noinkin isossa perheessä, kukaan ei ehdi kiukutella, kun pitää auttaa äitiä pienempien kanssa, mulla toistaiseksi vain yksi lapsi ja huomiota saa vähän liikaakin, jospa asia muuttuu kun tämä toinen syntyy...

joten tuskin on kukaan huomiotta jäänyt. Auktoriteetti teiltä puuttuu, ei mikään muu.

Vierailija
12/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tuskin on kukaan huomiotta jäänyt. Auktoriteetti teiltä puuttuu, ei mikään muu.

ap

Vierailija
13/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet päässyt helpolla :)

Vierailija
14/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko taas täällä? Lopeta itse riehuminen.

Teet niin väärin kuin vaan voi.

Onko sulla tunneälyä? Ei.

Vierailija
15/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko taas täällä? Lopeta itse riehuminen.

Teet niin väärin kuin vaan voi.

Onko sulla tunneälyä? Ei.

Väärä keskustelu :)???

Vierailija
16/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tehnyt asiasta kaksi aloitusta. Ymmärrän tuskan mutta kyllä se oma asenne ratkaisee myös aika paljon miten suhtautuu omiin lapsiin.

Vierailija
17/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti on hullu. Meillä ei ole koskaan ollut lasten kanssa ongelmaa ja toimimme myös tukiperheenä ja osaamme kasvattaa lapsia. Olemme kyllä huomanneet, että hulluja äitejä ja isiä on. Se on valitettavaa.

Vierailija
18/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tehnyt asiasta kaksi aloitusta. Ymmärrän tuskan mutta kyllä se oma asenne ratkaisee myös aika paljon miten suhtautuu omiin lapsiin.

ainoa ja ensimmäinen tämän asian tiimoilta. Eikä muuten ole ihan tervettä tuollain kuvitella tietävänsä kaikkee.

ap

Vierailija
19/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti on hullu. Meillä ei ole koskaan ollut lasten kanssa ongelmaa ja toimimme myös tukiperheenä ja osaamme kasvattaa lapsia. Olemme kyllä huomanneet, että hulluja äitejä ja isiä on. Se on valitettavaa.

Oikein mallikelpoisilta kuulostatte!

Vierailija
20/29 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on 4 lasta ja on temperamenttieroja, myös on ollut erilaisia uhmia mutta silti kun sille lapselle ei aleta huutamaan ja mesoamaan.

Koitan itse pitää vaan jalkoja maassa. Jos tässä joku nyt teitä voisi helpottaa niin meillä joka lapsi hyppii ajoittain seinille mutta pointti on ettei siihen mene mukaan. Melko paljon ääntä ja käänteitä mahtuu tähän taloon, mutta mitä ja miten on eri juttu.

Joku varmaan pitää meidän meteliä kovana mutta itse ajattelen että saa lapsillanikin olla oikeus siihen mitä lapsellasi on x4. :)

Itse koitan muistaa että lapsella on oikeus tunteisiin. Pitää muistaa mistä syystä lapsen tuomitsee nurkkaan ja onko lapsi vaan väsynyt/nälkäinen/turhautunut/pettynyt.

Joskus kun itsellä on voimat loppunut niin asiat näyttää vaikeammilta: mene ajoissa nukkumaan ja ulkoile itsekin. Leipokaa vaikka pipareita ja muista että annat lapsesi tehdä! ;)

Ainakin itseäni helpottaa kun muistaa että lapsi vasta opettelee asioita ja elämää ja itse tässä näytetään mallia! Jos riitelet niin sovi ne. Jos olet pyytämässä anteeksi niin mene itseesi ja koita muuttaa itseäsi ja keksiä uusia keinoja selviytyä. Ainakin itse olen miettinyt että minulla ei ollut kovin kummosia eväitä omilta vanhemmilta ja tässä on saanut tehdä paljon työtä että viihtyy nahoissaan, tämän kanssa on tuntunut että olen kasvanut lapsieni kanssa.

Minusta sinun olisi pitänyt lopettaa siihen kun pidit kiinni kun lapsi ei pysynyt nurkassa sekunttiakaan. Se oli varmasti aiheellinen asia, turhaa jos pitää kiinni niin se on myös pahoinpitelyä.

Vaan puhalsit itse ikäänkuin hiilokseen kun aloit huutamaan.

Jos jättäisit huutamisen ensi kerralla niin sinulle jäisi hyvä mieli. Voimia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän