Olen kyllä aika ylpeä itsestäni..! :)
Tänään tuli kuluneeksi tasan vuosi siitä, kun sain tietää olevani yllättäen raskaana (ehkäisyn petettyä) ja lopetin tupakanpolton.
Aamulla tein raskaustestin ja siinä välissä, kun tulosta piti odotella muutama minuutti, kävin tupakalla. Se jäi sitten viimeiseksi savukkeeksi, kun tikkuun ilmestyikin kaksi viivaa.
Lopetin siis kuin seinään tupakoinnin, vaikka olin polttanut 17 vuotta yhteen soittoon ja poltin noin puolitoista askia päivässä.
Olen ihan oikeasti tosi iloinen ja ylpeä itsestäni. Kuinka paljon voikin lasta rakastaa jo niistä ihan ensi hetkistä alkaen..! :)
Kommentit (10)
Kunpa kaikki äidit olisivatkin yhtä fiksuja...
Hyvin tehty... kunpa kaikki pystyisivät samaan...!!
Onneksi olkoon!!!
Itse lopetin samoin kuin seinään 4 vuotta sitten, eikä ole ikävä ollut, enkä valehtele jos sanon, ettei ole ollut ikävä kertaakaan. Päinvastoin.
Tsemppiä jatkooon. Päätä että olet savuton loppuelämäsi.
Oliko nikkiksiä, pahoja vierotusoireita tms? Käytitkö jotain nicorettea tai laastaria tai muuta?
Minä lopetin alkoholin samasta syystä. Polttanut en ollutkaan koskaan. Olen raitistunut alkoholisti ja puolitoista vuotta nyt selvinpäin.
Oliko nikkiksiä, pahoja vierotusoireita tms? Käytitkö jotain nicorettea tai laastaria tai muuta?
Kyllähän siinä kroppa huusi nikotiinia, oli tärinää ja tupakkayskää ja ärtyneisyyttä. Selvähän se, että elimistöllä meni hetki tottua uuteen tilanteeseen.
Silti en missään vaiheessa ollut edes lähellä retkahtaa polttamaan. Tietoisuus siitä sisälläni kasvavasta uudesta elämästä oli niin voimakas, etten hetkeäkään ajatellut, että minulla olisi oikeus vaarantaa sen pienen terveys.
Ja tuossa tuo nyt köllöttelee, minun ihana pikkuinen tyttöni.. :)
Ap
Mun työkaverini poltti alusta loppuun asti ja vauva syntyi alipainoisena :( Täysiaikaisena vauvan paino 2300g...edelleen väittää kivenkovaa ettei tupakka sitä voinut aiheuttaa.
Onko sulla ongelmia luetun ymmärtämisessä?
et kuulu tähän ketjuun muutenkaan
Voi kun itsekin pystyisi samaan, vaikka ei olekaan raskaana, mutta huonoa esimerkkiä näytän lapselleni ja pelkään muutenkin jo terveyteni puolesta:(