Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksette palkkaa hoitajaa itse, jos ne päiväkodit on niin huonoja??

Vierailija
21.11.2012 |

Paljon saa kuulla valitusta päiväkodeista, miten ei ole paikkoja, ryhmät on liian isot, hoitajat huonoja, ruoka huonoa, paikka kaukana jne.

Miksette palkkaa itse hoitajaa? Tai esim. naapurin kanssa yhdessä, niin kulutkin pienenee? Saatte itse valita, kuka niitä lapsia hoitaa, mitä ruokaa syövät ja mitä tekevät päivän aikana, kun olette suoraan hoitajan työnantaja.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse suht hyvätuloinen, palkka 5000e brutto ja 3000e netto. Hoitajan palkkaaminen olisi tullut maksamaan seuraavasti:

hoitajan palkka 2000e / kk (160h suunnilleen)

sivukulut, työterveys: 1000e

eli kulut olisi olleet 3000e/kk. Ihan sama summa mikä jäisi töistä käteen.

joten ei todellakaan ole varaa palkata. Joihinkin pitkäaikaistyöttömien palkkaukseen saa sitten tukia, mutta en halua mitään pitkäaikaistyötöntä mt-ongelmaista juoppoa lasten hoitajaksi.

Joten kyllä pitää olla kymppitonnin tulot että onnistuu. Moniperhepäivähoito on sittne eri, mutta en ala naapureiden kanssa vääntämään kumman kodissa ollaan, kumpi ostaa ruokatarvikkeet, kumpi maksaa jos maljakko menee rikki toisen kotona ja muuta mukavaa.

Lapseni ovat päiväkodissa, joka on HYVÄ päiväkoti ja olen erittäin tyytyväinen tähän ratkaisuun. Maksaa 600e kuussa kolmesta lapsesta.

Joten kumpi on taloudellisesti järkevää: 3000e hoitaja kotiin vai 600e päiväkoti kuukaudessa?

Ei mekään oltu, yhden ihmisen (normaalilla) palkalla elettiin, toinen opiskeli. Kelan ja kunnan tuet avittaa aika kivasti, ja kolmelle lapselle saattaisi hyvinkin pystyä kohtuullisilla kuluilla palkkaamaan ilmankin niitä naapureita.

Mutta jos ei jaksa tai ei halua, niin sehän on sitten se oikea syy eikä se, että pitäisi olla miljonääri.

Vierailija
22/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tarkennan että meidän kunnssa yksityisen hoidon tukea saa vain jos laittaa lapsen yksityiselle pph:lle (ammatinharjoittaja). Kotiin palkattu työntekijä ei ole tällainen yksityinen pph kunnan mielestä.

Me olisimme saaneet tukiaisina vain yhden kotihoidon tuen eli sen jotain 300e tuohon palkkasummaan, tämä siis nuorimmasta alle 3v lapsesta.

Vaikkakaan ihan noihin laskemiisi summiin en sentään pääse ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja homma loppui juuri noiden nro 15 listaamien asioiden takia. Ei varahoitoa, hoitaja sairasteli paljon (ei tätä voinut etukäteen tietää). Perheiden elämäntilanteet vaihtelevat nykyään todella nopeasti töiden takia joten heilläkin tuli niitä tilanteita että joku lopetti ja piti yrittää löytää joku tilalle jne... Näitä ongelmia ei ole päiväkodissa tai kunnallisella pph:lla (tai on mutta vanhemmat eivät niitä ratko)

Vierailija
24/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en sellaista olisi löytänyt, niin sitten olisin palkannut hoitajan kotiin.

Vierailija
25/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani järjetelivät työnsä niin, että äiti oli minun kanssani päivät kotona, isän kanssa olin illat. Aina välillä oli sellainen tilanne, että jouduin menemään jommankumman työpaikalle mukaan. Se oli minusta mukavaa! Otettiin leluja kassiin, kirjoja, piirrustusvälineitä. Kiertelin katsomassa ihmisten työpisteitä ja suurimman osan ajasta leikin itsekseni jossain neukkarissa tai tyhjän työpöydän ääressä. Välillä, ehkä kerran 2 kuukaudessa, mummo hoiti. Mutta mummo oli itsekin silloin vielä työelämässä, joten hän saattoi hoitaa vain iltaisin tai viikonloppuisin. Aiomme miehen kanssa tehdä samoin omien lastemme kanssa.

Töissä on oltava pääasiassa kun asiakkaat ja työkaverit ovat, joiden kanssa niitä töitä tehdään. Eikä rakennustyömaalle voi mennä tekemään hommiaan kun sattuu itselle sopimaan.

Muksusta varmaan olisi mukavaa olla töissä, mutta vaikka 2 v vilkas muksu toimistossa, asiakaspalvelussa ja asiakastapaamisissa ei olisi välttämättä kaikkien muiden mielestä niin ihana. Meillä lapsi on joskus käynyt töissä ja suurimman osan ajasta kyselee jatkuvalla syötöllä "Mikä tämä, mitä tuo tekee, minne tuo menee", haluaa tutkia kaikkien laatikot, sähköjohdot, tietokoneet jne. Eikä täällä ole mitään ylimääräisiä tiloja minne laittaa lasta, saati että lapsi siellä viihtyisi, kun muualla on kaikkea niin paljon jännempää.

Ja vielä vähemmän lasta voi ottaa mukaan sinne rakennustyömaalle päiväksi...

Vierailija
26/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä tietysti vaihtui, mutta niinhän se on päiväkodissakin. Ja jos lapset oli sairaina niin saivat rauhassa toipua kotona. Tietysti hoitajatkin sairastuvat, mutta lapset yleensä ovat useammin kipeinä. Lisäksi hoitajalla voi välillä teettää jotain kotihommiakin jos ei ole kovin pieniä lapsia hoidettavana esim. meillä teki illallisen valmiiksi, tykkäsi tehdä kun sai samalla syödä itsekkin. Joskus pesi myös koneellisen pyykkiä. Oli ihanaa tulla kotiin kun ruoka oli pöydässä ja puhtaat pyykit narulla. Oikeata arjen luxusta. Kuljetti myös lapsia muskarissa ja kerhoissa niin illalla sitten vaan nautittiin perhe-elämästä kun ei tarvinnut lähteä hötkyilemään minnekkään. Tietysti tämä järjestely tulee kalliimmaksi kuin päiväkoti, mutta eihän sitä pikkulapsivaihetta ikuisuuksia kestä ja säästettiin ja tingittiin ennemmin jostain muusta. Lapset kun on vaan kerran pieniä.

Vierailija
27/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten on niin kontrollifriikki, ettei anna lasta edes isän saati isovanhempien hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi