Selittäkää mulle mikä on hipsteri?
Tällä palstalla olen tähän termiin törmännyt useamman kerran, mutta ei ole auennut minulle? Voisiko joku selventää.
Kommentit (27)
yhdistelijä, joka on trendien edelläkävijä. Tyypillistä hipsterille on, ettei kukaan koskaan tunnustaudu hipsteriksi. Muut voi olla niitä, mutta itse on vain yksilöllinen ihmninen :-)
on Indie-musa? Esimerkkejä?
onko enää kovin vaihtoehtoista musaa.
Tää Afgan whigs taitaapi ainaski olla:
oli muotia pari vuotta sitten
pyörissä ei vaihteita eikä jarruja mutta kippurat sarvet tai sitten jopo
vaatteet ironisesti 90-luvun alkua, 50-lukua ja vintagea sekaisin, kekkosrillit, preppy-kampaus
elitistisesti luomu, esim. superruokaa
apple
hel-looksissa paljon kuvia heistä
Hipsteriksi kututtiin 1950-luvun alun USA:ssa sutipartaisia nuoria älykköjä, jotka lukivat eksistentialistista kirjallisuutta, arvostivat non-figuratiivista taidetta, polttivat marijuanaa ja kuuntelivat modernia jatsia. Nykyään vanha nimitys on kaivettu esiin kuvaamaan ihan eri tyyppistä nuorisoa, aivan kuten nimitys goottikin, jolla ei ole mitään tekemistä 1980-luvun alkuperäisen goottikulttuurin kanssa.
Täällä oli myös aika hyvin hipsteri selitettynä aluekuvauksessa: https://www.jokapaikka.fi/?page=haku&id=99731&qs=Koskelantie+33%2C+00610+Helsinki
Hipsteri on sukua hamsterille, se kuuluu hamsterin alalajiin. Se on kaupunkilaistunut versio hamsterista. Molemmat jyrsivät vihreää, sana hamsteri tulee Saksan sanasta hamstern, joka tarkoittaa rohmuamista. Hipsteri on on myös rohmuaja tyyppiä, se tosin hamuaa kulttuurin erilaisia kokemuksia ja karttaa toisinaan oravanpyörää.
Hipsteri on puolilahkeellinen alushousu
Uusin villitys hipsterien keskuudessa on pukeutua mäkihyppyhaalariin ja paskoa alleen julkisesti. Hoi hipsterit tehkää perässä. Seuratkaa aikaanne.
Hipsteri on sellainen joka käyttää lantiofarkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkilainen, vähän vihreisiin päin kallellaan oleva tyyppi, jolla on usein keskiluokkainen tausta, joka kuuntelee indie-musaa ja pitää itseään edelläkävijöiden joukossa tästä syystä, harrastaa kirppareita, ajelee jopolla.
Aika monet hipsterit ovat maalta kotoisin ja sitten leikitään kaupunkilaista
Pelastaa maailmalla juomalla toiselta puolelta maapalloa rahdattua soijalattea.
Guuglaa kuvahaku: "naisten hipsterit"
Kaupunkilainen, vähän vihreisiin päin kallellaan oleva tyyppi, jolla on usein keskiluokkainen tausta, joka kuuntelee indie-musaa ja pitää itseään edelläkävijöiden joukossa tästä syystä, harrastaa kirppareita, ajelee jopolla.