Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töitä ON helppo saada! Myös nyt kun taloustilanne on tämä!!

Vierailija
20.11.2012 |

Minä olen 30v äiti, ei koulutusta eikä erikoisosaamista. Suurimman osan ajastani olen ollut kotiäitinä. Päätin vihdoin lähteä töihin vaikka oli lamat ja kaikki.

Lähettelin ensin tuhansittain hakemuksia. Jokainen haastattelu johon minut kutsuttiin, olisin saanut töitä heti. Menin töihin ja etsin paremman. Ja taas paremman, ja jälleen paremman.

Nyt olen oikein tyytyväinen työhöni ja palkkakin on miellyttävä.

Kyllä töitä saa kun viitsii hakea, vaikka siivoamaan, mutta varmasti pääsee!! Niistä paskahommista minäkin aloitin.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä, juuri niitä siivoushommia. En ole edes haastatteluihin päässyt.

Vierailija
2/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä allaoleva on asiantuntevaa kamaa. Peukku.

Minä istun siellä pöydän toisella puolella, käsittelemässä työhakemuksia. Jokaiseen työtehtävään, joka meillä on ollut avoimessa haussa, on tullut vähintään kymmeniä hakemuksia, joihinkin lähes sata. Ja työ ei ole mitään hohdokasta; palkka on aika pieni ja työtunnit sijoittuvat usein iltaan ja viikonloppuun. Noihin töihin hakevat koulutetut, älykkäät ihmiset, jotka aivan varmasti eivät vielä opiskeluaikanaan kuvitelleetkaan, että jonain päivänä hakisivat tällaiseen työhön. Heillä on oikeasti todellinen tarve työlle, ihan millaiselle vain. Tuntuu hullulta lukea ap:n aloitusta, kun se todellisuus, mitä minä näiden ihmisten kanssa kohtaan, on ihan toisenlainen. Jokin yhteiskunnassa mättää tällä hetkellä ja pahasti, että meillä on varaa pitää korkeasti koulutettuja ihmisiä työttömänä tällaisia määriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo tuo joka käsittelee työhakemuksia sanoi, yhtä työpaikkaa (paskaakin) hakee kymmeniä ihmisiä!

Onneksi olkoon ap, olit siis heistä se joka sai työpaikan, muut jäi ilman.

Vierailija
4/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain mäkin sun ikäisenä töitä. Pätkästä toiseen ja silleen. Mutta sitten yhtäkkiä neljänkympin jälkeen en enää ole saanutkaan. En minkäänlaista pätkän puolikastakaan, en omalta alalta enkä mitään muutakaan.

Tulepas neuvomaan meitä sitten kun olet yli nelikymppinen, niin katsotaan vieläkö olet töissä.

Vierailija
5/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sivistymätön ihminen on. Sinä varmaan saat, ap, paskahommia heti, mutta olepa tohtori tai parin akateemisen tutkinnon omaava ihminen , joka on päätyökseen opettanut yliopistolla -> sua ei oteta mihinkään vähänkään paskahtavaan duuniin, ei edes puoliasiallisiin, koska olet liian koulutettu.

Newsflash: Me ei kaikki olla kouluttamattomia.

Vierailija
6/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jossain muussa isossa kaupungissa?

Itse olen sellainen luuseri etten töitä ole saanut, vaikken olekaan siiderivalas.

Vierailija
7/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sivistymätön ihminen on. Sinä varmaan saat, ap, paskahommia heti, mutta olepa tohtori tai parin akateemisen tutkinnon omaava ihminen , joka on päätyökseen opettanut yliopistolla -> sua ei oteta mihinkään vähänkään paskahtavaan duuniin, ei edes puoliasiallisiin, koska olet liian koulutettu. Newsflash: Me ei kaikki olla kouluttamattomia.

Ei kannata olla noin ylimielinen, vaikka ap:n aloitus olikin ihan hölmö.

Vierailija
8/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sivistymätön ihminen on. Sinä varmaan saat, ap, paskahommia heti, mutta olepa tohtori tai parin akateemisen tutkinnon omaava ihminen , joka on päätyökseen opettanut yliopistolla -> sua ei oteta mihinkään vähänkään paskahtavaan duuniin, ei edes puoliasiallisiin, koska olet liian koulutettu. Newsflash: Me ei kaikki olla kouluttamattomia.

epäilee että sen takia ei sitä paskaduunia saisi.

Vierailija
9/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä kehtaat aikuinen ihminen luokitella siivoojan työt paskahommiksi. He tekevät todella arvokasta työtä.

Eikä siivoojaksi noin vaan mennä, siitähän ensinmäiseksi karsitaan. esim. meidän työpaikalla siivooja käy KERRAN viikossa. Sama pätee moneen muuhunkin paikkaan.

Vierailija
10/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sivistymätön ihminen on. Sinä varmaan saat, ap, paskahommia heti, mutta olepa tohtori tai parin akateemisen tutkinnon omaava ihminen , joka on päätyökseen opettanut yliopistolla -> sua ei oteta mihinkään vähänkään paskahtavaan duuniin, ei edes puoliasiallisiin, koska olet liian koulutettu.

Newsflash: Me ei kaikki olla kouluttamattomia.

voi olla tavalliselle suomalaiselle työnantajalle vähän liikaa tuollainen koulutus, ehkä sun pitäisi hakea töitä ulkomailta. Ei suurin osa työttömistä sentään noin pahasti ylikoulutettuja ole.

Vierailija
11/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niitä töitä välttämättä ole niin paljon että sillä elättäisi perheen. Kaveri kokoaa noista eri firmojen keikkahommista töitään, mutta niitten yhteensovittaminen on joskus haasteellista.

Itse olen huomannut, että töitä on vaikea saada jos hakee uutta paikkaa kun on jo töissä. Ei ole mitään järkeä pienentää palkkaansa ja suostua mihin tahansa. Meidän kaupungissa on paljon nuoria työttömiä,jotka menevät tarvittaessa töihin niin halvalla että yritykset ottaa mieluummin kaksi heitä kun yhden vanhemman.

Vierailija
12/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 30v äiti, ei koulutusta eikä erikoisosaamista. Suurimman osan ajastani olen ollut kotiäitinä. Päätin vihdoin lähteä töihin vaikka oli lamat ja kaikki. Lähettelin ensin tuhansittain hakemuksia. Jokainen haastattelu johon minut kutsuttiin, olisin saanut töitä heti. Menin töihin ja etsin paremman. Ja taas paremman, ja jälleen paremman.

Vierailija
13/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä oman arvontunto?! Kyllä minä ainakin haluan maksaa arvokkaan koulutukseni tälle yhteiskunnalle takaisin ja verojen maksaminen on minulle kunnian asia. Esim. sosiaalietuuksia verotetaan kovemmin kuin normalia ansiotyötä. Ei tulisi mieleenkään myydä itseään ja osaamistaan halvalla.

Nyt kun ole itse päässyt rekrytöintiin mukaan, voin sanoa, että helppo sinun on puhua, ei sinulle tarvitse esim. maksaa ammattitutkintolisää tai kokemuslisää jen. Koulutetulle ja osaavalle on vaan maksettava enemmän ja harvemmin heitä edes kutsutaan tästä syystä haastatteluun. Ikäsikin on valttia, ei tarvitse maksaa ikälisääkään.

Vierailija
14/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä oman arvontunto?! Kyllä minä ainakin haluan maksaa arvokkaan koulutukseni tälle yhteiskunnalle takaisin ja verojen maksaminen on minulle kunnian asia. Esim. sosiaalietuuksia verotetaan kovemmin kuin normalia ansiotyötä. Ei tulisi mieleenkään myydä itseään ja osaamistaan halvalla. Nyt kun ole itse päässyt rekrytöintiin mukaan, voin sanoa, että helppo sinun on puhua, ei sinulle tarvitse esim. maksaa ammattitutkintolisää tai kokemuslisää jen. Koulutetulle ja osaavalle on vaan maksettava enemmän ja harvemmin heitä edes kutsutaan tästä syystä haastatteluun. Ikäsikin on valttia, ei tarvitse maksaa ikälisääkään.

Kokemusta ei kartu kuin akateemisilla? Ihanko totta?

Vierailija
15/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhansittain hakemuksia, niin kauanko tähän työnhaku prosessiin meni aikaa, tuskin ihan viikossa tai muutamassa selvisit? Jos voisit vähän avata minkälaisia työpaikkoja sinulle tarjottiin heti? Nykyään on kyllä todella vaikea edes päästä työelämään tai edetä siellä mitenkään ilman mitään koulutusta..

Vierailija
16/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti 2008 tai sen jälkeen, kun puhut lamasta? Ja olet ollut ainakin neljässä eri työpaikassa? Melkoinen resurssi mennyt työnantajalta sinunkin kouluttelemisiin, kun heti olet vaihtamassa.

(No ei vais, kiva kun hommia on löytynyt. Vedettiin nuo pakkolliset palstailkeilyt alkuun ;) ).

Vierailija
17/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on valmis hakemaan mitä vaan. Minä en ole.

Ikää on jo 40 vuotta, koulutusta on, työkokemusta on ja osaamista on.

Olen juuri palannut takaisin töihin, kun nuorimmainen täyttää 3v. Meillä on käynissä yt-neuvottelut, joissa minut todennäköisesti irtisanotaan.

Nyt kun lähden työnhakuun, en todellakaan hae enkä ota mitään paskahommia. Niitä tuli tehtyä nuorena opiskeluaikana ja valmistumisen jälkeen ensimmäisen lapsen syntymään asti. Oman osani olen sitä kauraa tehnyt, enempää en tee. Mielummin roikun tovin työttömänä ainakin siihen asti, että ansiosidonnainen loppuu.

Vierailija
18/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän että luovutan jos se tuhanneskaan hakemus ei johda mihinkään.

Vierailija
19/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän että luovutan jos se tuhanneskaan hakemus ei johda mihinkään.

Päätin luovuttaa kun sadoista hakemuksista ei mikään johtanut mihinkään. ( en mä sentään ihan oikeasti vielä varmaan tuhatta hakemusta ole saanut lähetetty koko elämänikään aikana vaikka paljon olen hakemuksia laitellut)

Vierailija
20/46 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjänä, siivoojana ja hoitajana.

Olen akateemisesti koulutettu ja tehnyt opintojen ohessa paljon kesätöitä. Ekan kesätyöpaikan sain jo 14-vuotiaana. Olen tehnyt sekä koulutustani vastaavaa työtä, että täysin vastaamatontakin. Olen mm lomittanut pienyrittäjiä. Olen kätevä käsistäni, nopea ja näppärä, myynti- ja palveluhenkinen, ulkomaankokemustakin löytyy ja ties mitä. Olen sitkeä jopa tylsemmässäkin työssä.