Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suosittele digikameraa

Vierailija
02.12.2005 |

Olemme hankkimassa digikameraa. Hintaluokka jotai 400 eoroa. Kerro hyviä ja huonoja puolia omastasi.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei sitä ole mutta olen sitä jonkin verran kokeillut. On pienikokoinen ja hyvä kamera ja todella hyvä peruskuvaajalle. Minulla on Canonin halpamalli Powershot A 400 ja tälläkin pärjää ihan hyvin mutta suosittelen tuota ixusta.

Vierailija
2/2 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se oli tosi hyvä neuvo!

Esim. yllämainittu Ixus... Niin suosittu kuin se onkin, Ixus tuntui minun käteeni jotenkin " heppoiselta" ja tuntui, että sitä pitää jotenkin varoa, ettei sitä riko vahingossa. Tärkeä huomio: Jos kamera ei tunnu hyvältä, tutulta kädessä, sitä ei tule paljon käytettyä!!

Ostin sitten Konica Minoltan Dimage X60. Tosi pikkanen kamera, luottokortin kokoinen, mutta jotenkin paljon luotettavamman tuntuinen kädessä kuin Ixus. Ihastuin siihen, koska se on niin looginen ja helppokäyttöinen, etten missään vaiheessa ole tarvinnut ohjekirjaa, vaikka olen blondi! :-)

Minulla on kamera nykyään aina mukana, kun se mahtuu niin hyvin käsilaukkuun ja kuvia otan päivittäin. Aivan erityisesti pidän siitä, että tässä kamerassa on tosi iso näyttö (suurin mitä olen toistaiseksi nähnyt, 4.5cm x 5.0cm), kuvia on helppo ottaa ja myös katsoa! Lisäksi zoom on erinomainen, 12x, ja se oleellinen zoom eli optical on 3x. Kameralla voi ottaa mustavalkoisia ja ruskeasävyisiä (kauniita!) kuvia. Zoomatessa kamerasta ei tule mitään objektiivia ulos, vaan se on sisäänrakennettu. Voit siis kuvata muiden tietämättä ;-) Lisäksi kamerassa on videokamera äänellä.

Kertakaikkiaan aivan loistokamera!! :-)

Siis plussat vielä:

+ pieni koko, mahtuu helposti pieneenkin käsilaukkuun

+ iso näyttö

+ hyvä, sisäänrakennettu zoom

+ videomahdollisuus, ääni on myös

+ väri-, mustavalko- ja sepiakuvat

+ 5.0 pikseliä

+ tosi helppo käyttää

+ erittäin kohtuuhintainen laatuunsa nähden

tässä linkki, ovh näköjään 261¿.

http://www.pixmania.com/fi/fi/konica-minolta/303/marque.html