Kuka tuota lasta hoitaa sitten kun se on taas kipeä?
Taas kuumeessa,yskässä ja nuhassa ja minähän tietenkin hoidan kun olen työtön ja mies yrittäjä.Kuitenkin meinasin ensi vuoden puolella perustaa oman yrityksen koska muuten en työllisty.Kumpi sitten joutuu joustamaan kun esim.mummo ei jaksa hoitaa?
Kommentit (51)
Palkkaatte tietenkin hoitajan, niinhän ne muutkin yrittäjät tekee.
mies vasta vuoden ollut yrittäjä ei sitä rahaa heti hirveästi tule.
Sinä joustat, miehesi joustaa, sinä joustat, miehesi joustaa... Kompromissit eivät kuulu lapsi perheen arkeen vaan molemmat joustaa.
mies on jo tottunut siihen että vastuu ei ole hänen, joten ei luovu saavutetuista eduista
Sinä joustat, miehesi joustaa, sinä joustat, miehesi joustaa... Kompromissit eivät kuulu lapsi perheen arkeen vaan molemmat joustaa.
ja minä joudun aina joustamaan,mies kun ajattelee että olisin kotona siihen asti kun lapsi pärjää yksin kotona mutta kun en halua olla.
Sairas lapsi tarvitsee tutun hoitajan. Sinun lapsesi jotan sinä varmasti hoidat, jos mies ei näe lasta tärkeänä.
Voitko lykätä yrittäjyyden aloittamaista ?
Kuulosta julmalta lasta kohtaa. Kysymyksenasettelustasi tulee kuva, kuin lapsi olisi rasite. " Kuka tuota lasta hoitaa..."
ja olen jo lykännyt yrittämisen aloitusta vuosia eipä huvita työttömänäkään olla vielä vuosia.
Siis mietitte ihan vakavissanne, että kuka TEIDÄN lasta hoitaa? Varmaan yhteiskunnan pitäisi.
Te kai olette lapsen tehneet. Olet itse valinnut miehen, jonka kanssa pariudut ja periydyt. Jos valintasi ei osunutkaan nappiin vaan osoittautuikin rakastamaan työtään enemmän kuin lastaan niin voi voi. Sitten varmaan sinä hoidat...
Ikävää, kun lapset haittaavat yritystoimintaa. Yhteiskunnalla varmaan on tarjota lapsi paralle paikka jossain lastensuojelulaitoksessa, jossa henkilökunta hoitaa lasta ja hänen tarpeistaan...
Siis mietitte ihan vakavissanne, että kuka TEIDÄN lasta hoitaa? Varmaan yhteiskunnan pitäisi.
Te kai olette lapsen tehneet. Olet itse valinnut miehen, jonka kanssa pariudut ja periydyt. Jos valintasi ei osunutkaan nappiin vaan osoittautuikin rakastamaan työtään enemmän kuin lastaan niin voi voi. Sitten varmaan sinä hoidat...
Ikävää, kun lapset haittaavat yritystoimintaa. Yhteiskunnalla varmaan on tarjota lapsi paralle paikka jossain lastensuojelulaitoksessa, jossa henkilökunta hoitaa lasta ja hänen tarpeistaan...
vieläkö minun pitäisi odottaa että hän kasvaa ja pärjää yksin kotona?ei mieheni joka on vasta aloittanut yritystoiminnan voi jäädä kotiin muutenkin ollaan rahallisesti tiukilla.
Kummalla on tärkeämpi palaveri. Kumpi saa satsata uraansa kun lapset vuorotellen sairaana niin, että ei montaakaan tervettä päivää kuukaudessa. Kumpi tekee pitkää päivää ja kerää pisteitä hyvänä työntekijänä jne.
Vuorokaudessa riittää onneksi kuitenkin tunteja. Meillä mies meni tänään töihin kuudeksi, minä sairaan lapsen kanssa kotona. Itse menen töihin neljäksi ja olen siellä puolille öitä kuten eilenkin, kun on vaan muutama juttu mitkä pitää saada valmiiksi tällä viikolla. Päivällä hoitelen asioita puhelimitse. Joskus ollaan suhattu ees-taas ensin minä töihin sitten mies ja sitten taas minä.
Ja jos ei ole selvää toimintasuunnitelmaa ja mahdollisuutta pikaiseen töiden järjestelyyn lapsen sairauden varalle niin ei ehkä kannata alkaa yrittäjäksi. Siivoomaan vaan tai kaupan kassalle muutamaksi vuodeksi jos pää ei kestä kotona oloakaan.
kahden yrittäjän perhe mekin... ajattelepa miten yksinkertaista toisaalta, ei sun kellekkään tarvii toimitella sairaslomatodistuksia... lapsen voinnin mukaan mennään, meillä kaksikin muksua onnistuttu tässä "ohessa" hoitamaan.
Yleensä pyrin tekemään paperitöitä silloin kun lapsi kipeänä. Asiakkaat on ymmärtäneet tosi hyvin, kyllä kaikki tietää mitä pienet lapset teettää. Ja tietävät myös että teen sitten yötä myöten että saan menetetyn ajan takaisin. Joten kyllä te selviätte.
Jos molempien työ edellyttää matkustamista on pakko olla nk. luottohoitaja tiedossa jo pelkästään päiväkotimatkoja jne varten. Eli isovanhemmat tai sitten muu tuttu, tai palkattu hoitaja.
Ja niin, ettei rahaa "aluksi tule niin hirveästi"... voinen valottaa ettei sitä välttämättä koskaan tule "hirveästi" ;) sen verran että leivässä pysyy ja asuntolainat saa maksetttua. Kaikki muu on luksusta. Tämä on ihan se todellisuus yrityksissä joissa yrittäjä vain "työllistää itsensä". Eri asia jos onnistuu kasvattamaan yritystä, palkkaamaan väkeä jne, sittenhän sitä saattaa jäädä ylimääräistäkin, joskus.
eikö teillä ole ketään muuta jolta pyytää hoitoapua kuin mummo, jonka voimat ilmeisesti hupenemassa? Eikö ole sisaruksia, ystäviä, naapurissa kotihoidon tuella olevaa äitiä, joka voisi auttaa? Yhdelle lapselle on helppo saada hoitoapua verrattuna tilanteeseen, jossa kolme lasta kuumeilee, yskii tai oksentaa ja ripuloi yhtä aikaa.
Miksi ihmiset eivät rakenna itselleen tukiverkkoja tai ystäväpiiriä? Eivät ne taivaasta tule!
kotiin sairaan lapsen takia.
Minä sen sijaan joustan, jousta ja joustan. Teen jo nyt lyhennettyä työpäivää, järjestän hoitajia, käytän lomapäiviäni lastenhoitoon ym., mutta silti jouduin tänäänkin lähettämään kuumeisen lapsen (lääkkeen voimalla) kouluun.
mies on jo tottunut siihen että vastuu ei ole hänen, joten ei luovu saavutetuista eduista
"ystäviä, naapureita, sisaruksia, sukulaisia" löytyy, jotka ovat valmiita ottamaan yllättäen hoitoon kuumeisen, yskivän ja ripuloivan lapseni!?
Ei ainakaan meidän läheltä.
eikö teillä ole ketään muuta jolta pyytää hoitoapua kuin mummo, jonka voimat ilmeisesti hupenemassa? Eikö ole sisaruksia, ystäviä, naapurissa kotihoidon tuella olevaa äitiä, joka voisi auttaa? Yhdelle lapselle on helppo saada hoitoapua verrattuna tilanteeseen, jossa kolme lasta kuumeilee, yskii tai oksentaa ja ripuloi yhtä aikaa.
Miksi ihmiset eivät rakenna itselleen tukiverkkoja tai ystäväpiiriä? Eivät ne taivaasta tule!
Siis mietitte ihan vakavissanne, että kuka TEIDÄN lasta hoitaa? Varmaan yhteiskunnan pitäisi. Te kai olette lapsen tehneet. Olet itse valinnut miehen, jonka kanssa pariudut ja periydyt. Jos valintasi ei osunutkaan nappiin vaan osoittautuikin rakastamaan työtään enemmän kuin lastaan niin voi voi. Sitten varmaan sinä hoidat... Ikävää, kun lapset haittaavat yritystoimintaa. Yhteiskunnalla varmaan on tarjota lapsi paralle paikka jossain lastensuojelulaitoksessa, jossa henkilökunta hoitaa lasta ja hänen tarpeistaan...
vieläkö minun pitäisi odottaa että hän kasvaa ja pärjää yksin kotona?ei mieheni joka on vasta aloittanut yritystoiminnan voi jäädä kotiin muutenkin ollaan rahallisesti tiukilla.
Voi rakas ihminen, KYLLÄ, sinun pitää odotta, että lapsi kasvaa aikuiseksi. Sinä vastaat hänestä ja HÄNEN IKÄTASOISESTA HOIDOSTAA siihen asti. Mikä sua vaivaa, ihminen?
"ystäviä, naapureita, sisaruksia, sukulaisia" löytyy, jotka ovat valmiita ottamaan yllättäen hoitoon kuumeisen, yskivän ja ripuloivan lapseni!? Ei ainakaan meidän läheltä.
eikö teillä ole ketään muuta jolta pyytää hoitoapua kuin mummo, jonka voimat ilmeisesti hupenemassa? Eikö ole sisaruksia, ystäviä, naapurissa kotihoidon tuella olevaa äitiä, joka voisi auttaa? Yhdelle lapselle on helppo saada hoitoapua verrattuna tilanteeseen, jossa kolme lasta kuumeilee, yskii tai oksentaa ja ripuloi yhtä aikaa. Miksi ihmiset eivät rakenna itselleen tukiverkkoja tai ystäväpiiriä? Eivät ne taivaasta tule!
Jos teillä ei ole verkostoa ja työ on tärkeä niin miksi olette päätyneet hankkimaan lapsen? Ihan tiedoksi, lapsista pitää huolehtia. Jos ei siihen pysty eikä ole verkostoa, kannattaa keskittyä yrittämiseen ja jättää lasten teko muille... Tuliko tämä sinulle yllätyksenä, että lapsi on vuosia avuton ja tarvitsee hoitoa???
Palkkaatte tietenkin hoitajan, niinhän ne muutkin yrittäjät tekee.