Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä yksilapsiset vastaatte kysymykseen

Vierailija
19.11.2012 |

Kun teiltä udellaan seuraavaa tulokasta, arvioidaan äidin vatsaa, ihmetellään eikö tärppää jne.

Me olemme päättäneet että tämä yksi riittää ja nyt lapsen tullessa 3v, alkaa lähipiiri selvästi odottaa sitä kuuluisaa "pikkukakkosta" (kauhea termi...) Miten vastaatte/selitätte YSTÄVÄLLISESTI kysyjille?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehköön ne itse.

Vierailija
2/9 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt jo jotkut ovat kyselleet seuraavasta lapsesta, mm. neuvolassa th ja pari sukulaista... Hoh, hyvä että on ensimmäinen saatettu maailmaan niin pitäisi jo toista pykätä! Meille ei kuitenkaan näillä näkymin ole tulossa toista ehkä koskaan ja jos on, niin sekin aikaisintaan n. 4 vuoden kuluttua.

Kyselijöille olen sanonut, että kyllä tämä yksi riittää toistaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en tollaisia kyselyitä kovinkaan montaa muista kuulleeni. Minkälaiset ihmiset kyselee edes tollasta? Mulla taitaa olla kiva lähipiiri sitten :)

T.kohta eskari ikäisen mamma

Vierailija
4/9 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tuleeko teille toinen", vastasin että ei, ne on nämä lääkkeet, jotka lihottaa .

Vierailija
5/9 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä enää juurikaan kysellä. Ihmeen vähän oikeastaan muutoinkaan. Olen vastannut jotain ympäripyöreää, että "eeei tässä nyt, katsellaan" tms., vaikka kaikki tajuavat varmasti, että emme joko halua tai voi saada. Ja vastausvaihtoehto B on oikea.

Mitään syytä ei ole löytynyt, joten jatkamme ilman ehkäisyä, hoidot olemme sopineet jättävämme väliin. En viitsi pamauttaa, että EMME VOI SAADA, koska sitten JOS kuitenkin joskus vielä onnistuu, niin... No, en vaan vastaa mitään, tai korkeintaan jotain "ei kai tällä iällä enää", mikä ei sekään ihan kaukana totuudesta ole.

Vierailija
6/9 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkee, että kysymys ärsyttää. Todella inhottavaa, ihan kuin ihmisillä ei olisi omaa tekemistä. Itse en kehtaisi udella toiselta näin.

t: yhden tytön äiti

Vierailija
7/9 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene ihmisten kaaliin että joillekin se yksi riittää..

Lähipiiri jo tietää ettei koskaan olla toivottu kuin yksi lapsi, tuttaville ja muille uteliaille olen sanonut ettei voida saada enempää, ja ollut hieman surullisen näköinen.. On loppunut se inttäminen.

Vierailija
8/9 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen varmaan maininnut, että eipä ole tulossa tai eipä ole suunnitelmissa. Se on vaan ongelma, kun harvoin nämä kyselijät jättävät asiaa tähän. Hyvin usea jatkaa tivaamista tai aloittaa syyllistämisen siitä, että lapsesta kasvaa itsekäs ja yksinäinen jne (kaikki yksilapsisuuden kliseet).

Nyt, kun lapsi on jo koululainen, tulee enää vain korkeintaan varovaisia uteluita siitä, enkö ole missään välissä harkinnut toisen lapsen saamista tms.

Vierailija
9/9 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ikävä kyllä emme voi saada lisää lapsia.

Vastaan näin myös puolitutuille, jotka jostakin syystä katsovat oikeudekseen tiedustella muiden lapsilukua. Aika hämilleen ovat menneet rehellisyydestäni.