Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisen pitäisi osata pukea jo omatoimisesti?

Vierailija
11.06.2008 |

Ja en tarkoita vetoketjuja tai nappeja. Pitääkö tasan 3v.:n pukea tarhassa jo itse päällysvaatteet ja kengät?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja takeissa ei saa toista kättä hihaan. Menettää hermonsa joka kerta ja jotta ehtisimme hoitoon, on minun puettava...

Vierailija
2/4 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä n kuulemma monta melkein 4 vuotiasta poikaa jotka ei pue yhtä hyvin. (En nyt tarkoita sitä että ai kun meidän tyttö on niin taitava.) Meidän poika saman ikäisenä ei todellakaan osannut vielä itse pukea eikä hänellä mitään halua ollut opetellakaan kun taas tämä tytteli ei anna minun pukea ja tehdä juurikaan mitään kun hän haluaa kaiken tehdä itse... Nappeja ei saa kiinni ja paitaa ei osaa kunnolla laittaa mutta sukat ja housut ym menee ihan hyvin. Mutta veikkaisin että tytöt oppii tuon nopammin kuin pojat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alettiin harjoittelemaan sitä (siis ihan kunnolla opeteltiin) siinä 2-v iässä ja aika nopeasti lapset sen taidon oppivat. Tietenkin löytyy myös poikkeuksia, mutta kyllä suurin osa useamman kuukauden päiväkodissa ollut 3-v osasi pukea ihan itse lukuunottamatta just noita vetoketjuja, nappeja, tiukkoja kenkiä yms. Sen sijaan lähes tulkoon kaikki kotihoidossa 3-vuotiaaksi olleet lapset eivät osanneet pukea, kun aloittivat pk:ssa. Eikä mun mielestä tarvitsekaan osata, koska sen nopeasti kuitenkin oppii. Mutta voitte kuvitella, että jos 3-vuotiaita lapsia on ryhmässä vaikka 10 kpl (+ sitten nuorempia tai vanhempia), eikä kukaan osaa pukea itse, on siinä hoitajilla hieman duunia...

Omat lapseni ovat kotihoidossa ja esikoista aloin "opettaa" pukemaan hänen ollessa reilu 2 v. Sitä ennen se ei poikaa millään tavalla kiinnostanut. 2,5-vuotiaana puku suurimman osan vaatteista itse päälle. Kuopus (tyttö) sen sijaan oli jo pienestä asti kiinnostunut pukemisesta ja osasi 1,5-vuotiaana pukea itse housut (löysävyötäröiset sai ylös asti, mutta kireämmät vain reisiin), pipot/hatut ja helpot kengät. Paidan sai päästä läpi ja sukkia vähän matkaa. Sen jälkeen tuli parin kuukauden stoppi kiinnostuksen suhteen, mutta joskus 1 v 10 kk iässä alkoi kiinnostua taas ja alle 2-vuotiaana osasi pukea itse housut, helpot paidat, sukat, haalarin, helpot kengät, hanskat, kypärämyssyn (silloin oli talvi) ja myssyt.

Toi pukemisjuttu on ollut mulle tärkeä, mutta sitten on monia muita asioita, joissa lapseni ovat "jäljessä" päivähoidossa oleviin lapsiin verrattuna, esim. useat syömiseen liittyvät asiat.

Vierailija
4/4 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa pukee itse