Mikä mun suuta / leukaa vaivaa, en saa hampaita yhteen, syöminenkin vaikeaa
kun ei saa pureskeltua kunnolla kun sattuu. Tuntuu olevan jotenkin jumissa oikealta puolelta, vasemmalta ok. Tuntuu tuossa ihan korvan edessä kipeältä kuin laittaa leuat kiinni. Missä vikaa? Ollut jo monen monta päivää, ei ole edeltänyt mitään kolhimisia tms. :/
Kommentit (13)
Mulla on ollut leukaniveltulehtunut ja siinä oli vastaavat oireet.
Puret todennäköisesti yöllä hampaita ja siksi kipeytyy. Hammaslääkärille mars niin saat helpotusta. Yöllisten hampaiden kiistely täytyy saada loppumaan.
on jo kaikki suussa, oireettomina. Vois siis olla sijoiltaan... en jaksaisi mennnä lääkäriin, voiko mennä itsestään ohi?
Paranee ainoastaan siten, että se nivel laitetaan paikoilleen.
on jo kaikki suussa, oireettomina. Vois siis olla sijoiltaan... en jaksaisi mennnä lääkäriin, voiko mennä itsestään ohi?
Ei mene itsestään ohi. Kannattaa käydä lääkärissä laitattamassa sen paikoilleen mahdollisimman pian, sillä mitä pitempään se on sijoiltaan, sitä helpommin se menee uudestaan. Näin on hammaslääkärini sanonut, kun leukani jumittui vastaanotolla.
Menitkö lääkäriin? Mitä hän antoi neuvoksi? Minulla on samanlaisia oireita...
Mulla on ollut pari kertaa päin vastoin, eli en saanut suuta auki ku vähän. Kangotin ruokalusikalla suun auki^^
Mulla tuo tulee bruksaamisesta. Samoin niskat jumiin, kurkun kuivuutta, nielemisvaikeutta jne.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 15:58"]
Mulla tuo tulee bruksaamisesta. Samoin niskat jumiin, kurkun kuivuutta, nielemisvaikeutta jne.
[/quote]
Mikä on bruksaaminen?
anteeksi mutta kuulostaa suusyövältä :(
pah. välilevy vaa paikoiltaa. hampilekuri niksautti varmaa takas.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 15:58"]
[/quote]
Mikä on bruksaaminen?
[/quote] Bruksaaminen tarkoittaa hampaiden yöllistä narskuttelua, yleensä sitä ei potilas itse tiedä edes tekevänsä ennen kuin tulee ongelmia..
Tai leuka on sijoiltaan? Voi mennä ihan haukottelustakin...