Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeudet yhdistävät ystävyyssuhteita, vai mitä mieltä olette?

Vierailija
19.11.2012 |

Olen itse viime vuosina kokenut kovia (mm avioero) ja elämänasenne on todella muuttunut.

Nyt huomaan etten enää jaksa ystävieni seuraa jotka eivät ole kokeneet mitään kriisejä elämässään. Jaksavat valittaa jostain pikkuasioista ja pitävät kaikkea itsestäänselvinä asioina.

Sen sijaan olen lähentynyt entisestään ystävieni kanssa jotka ovat kokeneet eron, sairauden tms OIKEASTI raskasta elämässään.

Oletteko huomanneet samaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksia?

Vierailija
2/3 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä edes jaksa jos joku aina valittaa. Välit menee poikki jos on oltava vain likasankona ja leelian lepotuolina. En myöskään kaada omia ongelmiani ystävien päälle vaan ne selvitetään kotona ja oman väen kesken. Ystävät on ystäviä ja niiden kanssa jaetaan ilot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä edes jaksa jos joku aina valittaa. Välit menee poikki jos on oltava vain likasankona ja leelian lepotuolina. En myöskään kaada omia ongelmiani ystävien päälle vaan ne selvitetään kotona ja oman väen kesken. Ystävät on ystäviä ja niiden kanssa jaetaan ilot.

Sulla on tosi pinnallinen näkemys ystävyydestä! Tietenkin jaetaan ilot ja toivottavasti niitä aina välillä onkin, mutta niin jaetaan myös surujakin ja ihan kaikenlaisia elämän asioita. _Ystävien_ kanssa. Sä puhut nyt jostain tuttavuudesta, joka ainakin mun mielestä on ihan eri tasolla kuin ystävyys. Mutta niinhän monilla on ne sata "oikeaa ystävää" facebookissakin, mutta minusta lojaalia ystävyyttä mitatataan ihan toisenlaisilla mittareilla kuin joillain postauksiin painetuilla tykkäämisillä ja näyttämisellä että joo hirveen lujaa menee. Mutta saa sitä olla asioista montaa mieltä. En mä vaan koe olevani mikään leelian lepotuoli, jos voin oikealla myötäelämisellä ja kuuntelemisella auttaa jotakuta minulla tärkeää ihmistä. Sitten se olisikin sitä, jos joutuisin kuuntelemaan kenen tahansa jorinoita, sellaistenkin, keiden elämä ei mua juurikaan kiinnosta.