Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi v... Meillä taitaa olla enterorokko

Vierailija
19.11.2012 |

Onko kamalakin tauti? Olen kuullut kaikenlaista kynsien ja nahan lähdöstä alkaen...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suussa oli muutama rakkula ja käsissä näppyjä

Vierailija
2/9 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumetta ja sen jälkeen muutama rakko suuhun. Rakot oli yhden päivän kipeitä. Helppo tauti oli, lapset oli muuten pirteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yhden illan kuumeinen. Jalkapohjissa oli muutama vesirakkula, mutta ei haitannut menoa. Kädessä tais olla pari hyvin pientä. SItten oli sellainen reppana pari päivää, että ikään kuin oli vähän pipi mut ei kuitenkaan kuumetta enää. Eli meillä ainakin tuohon nähden päästiin helpolla. Oli hoidossakin normaalisti.

Olen kuullut kyllä, että kyseisen rokon oireiden skaala on valtava.. toisilla lapset on todella kipeitä ja toisilla, kuten meillä, se menee ohi melkein huomaamatta.

Vierailija
4/9 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainiin, muistin vielä, että suussa oli kans pari rakkulaa ja ne ilmeisesti pisteli kun söi lämmintä ruokaa... mutta eivät ilmeisesti muuten haitanneet.

Vierailija
5/9 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan parasta! :)

ap

Vierailija
6/9 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule kaikille samoilla oireilla varustettuna mutta pahimmassa tapauksessa on oikeasti ihan kamala tauti. Meillä sairasti pari vuotta sitten koko perhe, me aikuiset mukaan lukien. Miehellä ja toisella lapsista oli kurkku ihan kauhean kipeä kun ne näppylät oli siellä. Sitten pari päivää kuumetta ja tauti meni sillä ohi.

Mulla ja toisella lapsella puolestaan oli huonompi flaksi. Molemmille tuli kurkkunäppylöiden lisäksi näppylöitä käsiin ja jalkoihin. Ainakin mulla ne näppylät sattuivat paljon, ihan kuin olisin ollut nokkosilla piesty pari päivää. Sitten niitä rupesi kutittamaan. Parin viikon päästä alkoi iho kesimään niiden näppylöisen kohdalta. Lapsella irtosi kynsiä vielä muutama kuukausi taudin jälkeen (siis uusi kynsi kasvoi alta ja se vanha lopulta tipahti pois).

Mikä "kivointa", tuonhan voi sairastaa useammankin kerran kun enteroviruksia on montaa eri kantaa...

Niin, ja jälkitauteina tuli minulle poskiontelotulehdus ja pienimmäiselle korvatulehdus.

Vierailija
7/9 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä syksynä on ollut tuttavaperheissä enterorokkoa, joka on ollut selkeästi vähempioireisempi kuin se, mikä meidän perheellä oli pari vuotta sitten. Ehkä on vähän lievempi muoto tällä kertaa liikkeellä!

Vierailija
8/9 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tullut ees (näkyviä?) rakkuloita, mutta ihoa kesi varpaista ja sormista pitkään, tosin ilmeisesti ihan kivuttomasti kun lapset ei valittaneet, sen sijaan kilpailivat kummalta irtoaa isompia nahanpalasia... Itsellä se nahan nyppiminen meni kyllä mukavuusalueen yli kun sitä joutui seuraamaan...

Vierailija
9/9 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkettä lääkäri neuvoi ottamaan siihen kurkkukipuun, jos nieluun tulee niitä näppylöitä. Samoin kurkkukipua puuduttaa jäätelö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän