Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

haittaaako jos raskaana ollessa verenpaine vaihetelee paljon?

Vierailija
19.11.2012 |

eli pääsääntöisesti n. 115/68 tienoilla ja yhtäkkiä viikonloppuna oli ylävatsakivun kanssa 140/81 ja kun kipu loppui niin verenpaine taas matala. Onko väliä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea verenpaine ja ylävatsakivut viittaavat (alkavaan) raskausmyrkytykseen.

Vierailija
2/5 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt ollut samaa,rv 25 menossa.Saitko selville mistä se kipu johtui? Olen epäillyt sappea itse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausmyrkytyksestä koska tätä ylävatsakipuilua silloin tällöin harvakseltaan (kerran jouduin ensiapuun ja jäämään sairaalaan pariksi päiväksi mutta syytä ei ole löydetty). Ei siis hajuakaan mistä johtuu mutta koska olin kuullut tuosta raskausmyrkytyksen mahdollisuudesta niin toki mittasin verenpaineen joka neuvolassa aina ollut tosi matala vaikka viikkoja jo 30. Tänään oli siis taas matala joten voiko tuon raskausmyrkytyksen alkamisen poissulkea kun en sitä muutenkaan epäile. Kipu keskellä ylämahaa. Edellisviikolla pissassa oli valkuaista merkinnällä +/- eli lähes ei yhtään ja tuokin ilmeisesti valkovuodosta johtuvaa.

Vierailija
4/5 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mittasin verenpaineen vasta kipukohtauksen loputtua (kesti neljä-viisi tuntia). Eli en mitannut juuri kivun ollessa päällä. (silloin olen aika tuskissani).

Vierailija
5/5 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli siis valkuaista (proteiinia?) virtsassa +/- eli ilmeisesti johtuen valkovuodosta eli tosi vähän.