Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hoidat sukkapyykin?

Vierailija
19.11.2012 |

Taas etsiskelin tuossa parit pestyille noin ziljoonalle mun, miehen ja lasten sukille ja ajattelin että eikö tähän ole mitään helpompaa konstia...

Meillä on siis käytössä puhtaille sukille oma kori, jonne ne nakkaan kuivuttuaan ja sieltä sitten etsiskelen niille parit. Siellä on aina ärsyttävä määrä parittomia, joiden pari on kadoksissa, vielä pyykkikorissa likaisena jne...

Inhoan sukka-showta. Miten teillä toimii sukkien pyykkikierto?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en välitä onko minulla jalassa sama pari.

Saattaa olla toisessa jalassa vihreä ja toisessa vaikka keltainen suka jos siltä tuntuu.

Jotenkin hassua miten ihmiset orjallisesti käyttävät sukkia aina pareittaina.

Varsinkin jos lähtee kauppaan/kävelylle tms että on kuitenkin kengät jalassa eikä kukaan edes niitä sukkia näe =D

Joten itse en oikein välitä että löytyykö pareja aina...

Vierailija
2/32 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kori sukille?! Nojaa. Meillä sukat nakataan värin mukaan samaan koriin muiden pyykkien kanssa. On kori pyyhkeille, valkoisille, mustille ja värillisille vaatteille. Sieltä niitä sukkia sitten tungetaan koneeseen.

Meillä on laatikko, jossa on parittomia sukkia. Jokainen etsii sieltä sitten, jos osuu käteen oma pariton sukka, että löytyiskö sille paria. Jossain vaiheessa aina löytyy.

En ota sukista paineita. Niitä on niin paljon, että aina joku pari on puhtaana. Ja aina voi ostaa uusia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo sukkaparit olemaan samanvärisiä, niin yleensä päätyvät samalla kertaa pesukoneeseen, sieltä kuivumaan ja omistajansa sukkalaatikkoon.. ei ole ydinfysiikkaa.

Vierailija
4/32 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Euroopassa on muitakin sukanpidikkeitä. suomalainen versio on Supi sukkapidike. näitä on meille ostettu kymmeniä. Saa ainakin Prismasta. On myös eri värisiä, joten jokaiselle perheenjäsenelle voi olla oma värinsä.

Käytännössä pidän sukkaparin niiden avulla aina yhdessä: pyykkikorissa, pyykinpesukoneessa, pyykkitelineellä, puhtaan pyykin korissa ja kaapissa. Kun illalla laitan likaisen sukkaparin pesuun, niin otan kylpyhuoneen rasiasta pidikkeen, jolla laitan sukat yhteen. Aamulla taas laitan pidikkeen sukkaparista laatikkoon. Käytännössä, jos illalla laittaisi vaatteet valmiiksi, niin puhtaasta sukkaparistahan voisi irrottaa pidikkeen likaiseen pariin.

Eipä ole sukat katoilleet viime vuosina. Suosittelen.

http://www.sunsuomi.com/shop/supi-sukkapidike-patentoitu-suomalainen-tu…

Vierailija
5/32 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen tehnyt siitä helppoa.

Miehellä on tasan kahdenlaisia sukkia, mustia ja tummansinisiä, molempia varmaan kymmenen paria. Helppo parittaa vain samanvärisen kanssa aina.

Itselläni on kaikenvärisiä, kuviollisia, yksivärisiä, raidallisia, pilkullisia jne helppo löytää pari. Mustat eroaa miehen sukista kun on huomattavasti pienempiä.

Lasten sukat myös kaikki erilaisia joten sama homma.

Jos tuntuu hankalalta, niin oletko kokeillut niitä nipsuttimia mitkä pitää sukat yhdessä pesun ajan ja niistä voi myös ripustaa kuivumaan?

Vierailija
6/32 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä myydään siivoustarvikkeiden kanssa samassa hyllyvälissä ainakin prismassa ja citymarketissa. Jokaisessa paketissa on erivärisiä niin voi halutessa erottaa väreillä kaikkien omat sukat. Klipsien kanssa pesukoneeseen, ei tarvitse etsiä pareja. :D

Vierailija
7/32 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa sukista tulee laiteltua pareittain heti kuivurista/telineeltä otettuani. Näin niitä ei kerry paljoa ja usein suurimmalla osalla on myös pari heti mukana.

Lähinnä lasten sukkia tulee välillä pesuun ilman paria. Siihenkin auttaa että lelulaatikoiden ym. siivouksessa kerää niitä yksinäisiä sukkia pesuun sitä mukaa kun niitä löytää.

Ja aina joskus on kuopuksella kiva kotityö jossa saa etsiä parittomien laatikosta kaikki parit. Kuopus on hoitanut tämän homman jo monta vuotta ja ikää on nyt 5v. Eli pääosin ongelma on ulkoistettu lapsityövoimalle joka vielä tykkää siitä...

Vierailija
8/32 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lajittelen pyykit niin että pesen alusvaatteet ja sukat omassa koneellisessa. Näin löytyy aina pari.

Lisäksi ostan lapsille erilaisia sukkia: tytölle pinkkejä, pojalle pääsääntöisesti mustia ja itselleni muu värisiä. Miehen sukat ovat niin isoja ettei niitä voi olla erottamatta.

Vierailija
9/32 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kori sukille?! Nojaa. Meillä sukat nakataan värin mukaan samaan koriin muiden pyykkien kanssa. On kori pyyhkeille, valkoisille, mustille ja värillisille vaatteille. Sieltä niitä sukkia sitten tungetaan koneeseen.

Meillä on laatikko, jossa on parittomia sukkia. Jokainen etsii sieltä sitten, jos osuu käteen oma pariton sukka, että löytyiskö sille paria. Jossain vaiheessa aina löytyy.

En ota sukista paineita. Niitä on niin paljon, että aina joku pari on puhtaana. Ja aina voi ostaa uusia.

Meillä on niin pieni "pyykkihuone" ettei sinne mahtuisi joka pyykkilaadulle omaa likavaatekoria. Just mahtuu kaksi koria, joihin kaikki pyykit menevät. Ja lastenvaatteissakin on samansävyisissä 40 ja 60 asteessa pestäviä. Mieluiten pesen ne 60:ssa jotka saa niin irtoaa kunnolla ruokatahrat ym.

Tuo kori on meillä siis puhtaille sukille.

Ja miehellä on mustia sukkia niin monta erilaista niin ei onnistuisi vain niputtaa summittaisesti mustia yhteen. On lyhyempivartisia, pidempivartisia, paksumpaa laatua, ohuempaa laatua, urheilusukkaa, eri sävyistä mustaa/tummaa jne.

Tuo nipsupidikesysteemi kuulostaa hyvältä, ehkä otankin sen käyttöön...

Vierailija
10/32 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on pelkästään mustia sukkia. Mulla on mm. ruskeita, harmaita, violetteja, mustavalkoraidallisia, mustia jossa joku pieni kuva tai pilkkuja, joitain kirkkaanpunaisiakin. Lapsilla pääsääntöisesti kirjavia, koon puolesta joka tapauksessa erottaa hyvin.

Vierailija
11/32 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ota pesuun yksittäisiä sukkia. Sukkien pitää tulla pyykkikoriin hieman varresta yhteen käärittynä.

aukee pesun aikana ja sitten on helppo koneesta etsiä parin kanssa narulle. Kuivuttua pari on aina vieressä odottamassa rullausta ja kunkin kaappiin.

ja kullakin on omanvärisensä sukat. Mä käytän kirjavia, poika mustia ja tytär kaikkea söpöä.. Mies mustia tai valkoisia.

vielä keväällä kaikilla oli pääasiassa mustia ja hermohan siinä meni.

Vierailija
12/32 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parit eivät eroa missään vaiheessa toisistaan

Vierailija
13/32 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme pyykkikoria. Yläkerran makuuhuoneissa 2 kpl ja kodinhoitohuoneessa yksi. Joka päivä lapset tyhjentävät likapyykkinsä alakerran koriin ja sieltä laitan koneeseen. Koneesta laitan sukat sellaiseen nipsulliseen roikkuvaan pikkupyykin kuivaus juttuun.

Sieltä sitten niitten kuivuttua parit yhteen ja takaisin kaappeihin. Joskus käy niin, että löytyy pariton sukka, mutta kyllä sen pari löytyy viimeistään seuraavassa pesussa.

Mulla on kyllä suurempiakin ongelmia elämässäni kuin tämä.

Vierailija
14/32 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme pyykkikoria. Yläkerran makuuhuoneissa 2 kpl ja kodinhoitohuoneessa yksi. Joka päivä lapset tyhjentävät likapyykkinsä alakerran koriin ja sieltä laitan koneeseen. Koneesta laitan sukat sellaiseen nipsulliseen roikkuvaan pikkupyykin kuivaus juttuun.

Sieltä sitten niitten kuivuttua parit yhteen ja takaisin kaappeihin. Joskus käy niin, että löytyy pariton sukka, mutta kyllä sen pari löytyy viimeistään seuraavassa pesussa.

Tämä ei todellakaan ole elämäni suurin ongelma. :D Kunhan tuli mieleen kysellä. Ei mulla nykyiselläkään systeemilläkään ole elämä mennyt pilalle. :) Ainahan täällä mietiskellään muutenkin mitä ihmeellisimpiä pikkuasioita, kuten alapään karvoituksen mallia ynnä muuta... Tuskin ne kenenkään elämän suurin ongelma on. :D

ap

Vierailija
15/32 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin suurempiin ongelmiin saa suunnattomasti enemmän aikaa ja energiaa kohdistetuksi, jos saisi kaikki pienet ongelmat ratkaistuksi helpommin, vähemmän ärsyttävämmin ja nopeammin.

Niinpä on turha olla ylimielinen, jos toinen on niin fiksu, että pyytää arkipäivän askareisiin helpottavia ohjeita.

T: Sukkapidikkeiden ehdottaja

Vierailija
16/32 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä sittn menevät parettain pesukoneeseen. Kun tyhjennämme. Pesukonetta laitamme parit vierekkäin kuivumaan. Siitä sitren on taas helppo laittaa nopeasti pareiksi ja kaappiin.

Vierailija
17/32 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut jo vuosia. Ihan loistojuttu.

Vierailija
18/32 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että meiltä löytyy noin kolme jätesäkillistä.

En tosin mene takuuseen, ettei siellä olisi joitakin parejakin, mutta ne ovat sen verran huonokuntoisia, että ei viitsi käyttää enää.

Joskus ajattelin ratkaisuksi jokaisen sukille omaa pesupussia, johon laittaisivat sukkansa. Eihän se toimisi, kun ei sitä käyttäisi kukaan muu kuin minä.

Vierailija
19/32 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni esim. kerralla 6 paria samanlaisia sukkia jne. Jos ostan lapsille sikspäkin sukkia niin ostan kerralla ainakin pari kolme samanlaista pakkausta / lapsi. Näin parit löytyvät helpommin ja jos sukkaan tulee reikä saatan heittää vaan yhden roskikseen.

Parittomille sukille on oma laatikko, laitan sinne kuivurista ne joille ei ole paria ja sieltä kaivelemalla pari ennemmin tai myöhemmin löytyy. Ehkä kerran vuodessa nakkaan kaiken laatikosta roskikseen, näin oikeasti parittomia ei kerry kamalasti.

Lisäksi auttaa että meillä on tietyn väriset sukat. Miehellä mustia ja valkoisia, samoin minulla. Pojalla sinisiä. Tytöllä pastellivärisiä. Menee helpommin oikeaan laatikkoon näillä värikoodeilla.

Vierailija
20/32 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestään sukat sukkapyykkinä, muttei niitä enää sen jälkeen minnekään koriin laiteta. Kuivaustelineeltä sitten vain yhdistellään niin hyvin kuin suinkin eikä haittaa, vaikka jokunen paritonkin päätyisi yhteen toisen parittoman kanssa. Kaikki tämä tapahtuu ilman kummempaa showta. Ei tavata käyttää aikaa pyykkeihin sen enempää kuin on tarve.

Pakko kysyä: mitä tekemistä sulla on sun MIEHEN sukkien kanssa? Meillä ainakin molemmat hoitavat pyykkinsä itse ja siinä sivussa myös lasten pyykit. Toisen aikuisen pyykkien hoitaminen olisi vähintäänkin omituista.